Lekke kite!

dagmartijn

Oktober 20, 2008, 20:02:28
edit2Rapporteer  
Gastúúh,

Allereerst, ik heb gezocht met de zoekfunctie, maar heb niks kunnen vinden!!! ThumpDown

Ik vaar een Best Bularoo. Nu loopt hij héél langzaam leeg, dus ik vermoed dat ik ergens een lekje heb.
Mijn probleem is dat mijn Bularoo een one-pump is en ik geen idee heb hoe ik dan het lek kan vinden???
Iemand misschien ervaring mee?

P.s. weet iemand een kite-reparatie winkel in de buurt van Vrouwenpolder of Rotterdam?

Alvast bedankt, mzzl
Morres

Antwoord #1 Oktober 20, 2008, 20:12:18
edit2Rapporteer  
Dat je niks gevonden hebt ligt toch echt aan jou, maar vooruit:

Pomp je kite op
pak een plantenspuit
Doe daar een paar druppels afwasmiddel in
vul de spuit met water
Spuit nu over al je struts en je LE.
Waar het schuimt zit je lek.
Plek onthouden en repareren.
Lukadukido

Antwoord #2 Oktober 20, 2008, 20:16:07
edit2Rapporteer  
morres is goed bezig
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3 Oktober 20, 2008, 20:17:23
edit2Rapporteer  
Er zitten afsluit dopjes in je tas dan kan je struts los koppelen en de afsluit dopjes gebruiken (LE of Strut)om je lek te zoeken.

Lucht in je strut of le en bak met water lek zoeken net als een fiets band.
kitertjuhNL

Antwoord #4 Oktober 20, 2008, 20:17:40
edit2Rapporteer  
Je kan ook het water met wat sop in een fles doen en schudden in plaats van een plantenspuit.
jaapd

Antwoord #5 Oktober 20, 2008, 20:18:00
edit2Rapporteer  
Onder water duwen en kijken of je ergens bubbeltjes ziet, dan weet je ongeveer waar het lek zit. Kijk vooral bij de ventielen. In stilstaand, vlak water zie je het meeste.

En als ie echt langzaam leegloopt gewoon elk uur van het water en een beetje bijpompen.
dagmartijn

Antwoord #6 Oktober 20, 2008, 20:25:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de snelle reacties! Ga ik morgen meteen aan de slag, dan kan ik daarna weer mooi het water op.

JO'Neill

Antwoord #7 Oktober 20, 2008, 20:28:42
edit2Rapporteer  
Als ie echt langzaam leegloopt kun je ook talkpoeder in je kite doen...gewoon in wat in het ventieltje doen van de strut die lek is en even apart oppompen...talkpoeder wordt dan tegen het lek aangezogen en dicht is je gaatje! Heb ik ook een keer gehad en werkt echt goed! Gewoon zwitsal talkpoeder bij kruidvat (hebben we die weer ),...ruikt ie nog lekker ook Grin
TtHoM@s

Antwoord #8 Oktober 20, 2008, 20:31:11
edit2Rapporteer  
Er zitten afsluit dopjes in je tas dan kan je struts los koppelen en de afsluit dopjes gebruiken (LE of Strut)om je lek te zoeken.

Lucht in je strut of le en bak met water lek zoeken net als een fiets band.

whaha ohhhh waren die dingen daarvoor  loser

Maar STOP:
controleer eerst je ventielen vooral dat draai ventiel,
als er zand tussen zit kan die ook gaan lekken
Tsss

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #9 Oktober 20, 2008, 21:59:05
edit2Rapporteer  
Check deze link even:
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/EZ-pump_system_check.pdf
dat is een manual van Best zelf over het zoeken van een lek.

De Bularoos laten weleens lucht ontsnappen via de ventielen. De dopjes uitrekken of een tie-wrap eromheen schijnt het antwoord daarop te zijn.
Er staat best wat over geschreven op het forum van Best kiteboarding.

Succes!
Morres

Antwoord #10 Oktober 21, 2008, 10:42:13
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de snelle reacties! Ga ik morgen meteen aan de slag, dan kan ik daarna weer mooi het water op.

Doe het eerst ajb met een planten spuit/fles sop, want als je ze er uithaalt zijn ze alleen maar kwetsbaar voor nog meer schade.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.