Kleinere maat onder mijn 11

Saxo

Geen avatar

Juli 17, 2010, 18:43:25
edit2Rapporteer  
Goeiedag iedereen,

Ik vaar sinds een tijdje met de Ozone Instinct sport 11m² waar ik zeer tevreden mee ben. Alles begint goed te gaan, al begin ik nu traagjes uit te kijken naar een kleinere kite, zodat ik ook met wat meer wind op het water kan.

Alleen twijfel ik tussen een 8 & 9m². Bij meer wind windsurf ik nog met 4.7 & 4.0m².

Ik ben tevreden van de Ozone, maar zijn er nog andere bowkites die hiermee te vergelijken zijn?

RRA

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juli 17, 2010, 18:58:53
edit2Rapporteer  
Lekker een 8m Ozone sport erbij nemen als die toch al goed bevalt , kan waarschijnlijk wel op dezelfde bar gevaren worden. 11 en 9 liggen mi wat te dicht bij elkaar.
martimor

Antwoord #2 Juli 17, 2010, 19:46:41
edit2Rapporteer  
zou ook geen 9 nemen als ik al een 11 had.
maar een 8 meter is er niet van de ozone sport.
een 7 wel, maar das wel wat ver uit elkaar, en je geeft aan dat je met die wind dan toch aan het  windsurfen    Wink

en als je al een andere soort kite wilt, moet je gewoon gaan testen.
bij kitestores kan je (meestal) wel een testkite meekrijgen
of vraag een medekiter of je even met zijn kite mag varen, meestal geen probleem.

succes ermee.
Marko

Antwoord #3 Juli 17, 2010, 21:38:35
edit2Rapporteer  
Hey saxo, zelf vaar ik ook Ozone maar dan de c4 Wink. Ik heb een 7 en binnen kort me 11. Sluiten mooi op elkaar aan weet niet welk gewicht je hebt.. Ik ben 68 kilo vergelijk maar Smiley.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
ash

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 Juli 18, 2010, 10:22:56
edit2Rapporteer  
mijn mening.Ideaal is een overlap van 3m per kite, dus 7m-10m, 8m-11m of 9m-12. Veel is afhankelijk van je gewicht en je ervaring.
Als je de ozone wilt blijven varen en je weegt +/-65kg dan zou ik een 7m nemen, weeg je +/85 kg zou ik een 9m nemen.
Als je meer ervaring opbouwt kan je respectievelijk bij minder wind al eerder met eeen kleinere kite varen dan in het begin en bij hardere wind zal je merken dat je een grotere maat langer kan doorvaren.
Anders een kite gaan testen die wel een overlap van 3m per kite heeft.
Ik heb vele merken al gevaren en de enige manier om erachter te komen welke kite bij jou past is te Testen.
Morres

Antwoord #5 Juli 19, 2010, 00:52:36
edit2Rapporteer  
8
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.