|
Ian
Berichten: 219
|
Als je niveau nog niet zo hoog is dan is de "butt slam" de makkelijkste optie. Iedereen kan buttslammen! Mij heeft ide tip vroeger veel geholpen. Ik werd telkens over mijn edge getrokkken. verder je kite laag houden en deze dmv depoweren helemaal naar de rand van het venster laten kruipen (duurt soms een paar tellen, heb geduld!) en je zult zien dat je veel meer controle krijgt.
|
|
|
-M@rc-
Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
|
Ik heb ook nog moeite met het edgen als mijn snelheid toeneemt, zoals vele beginners met mij. vandaar deze vraag. Is het zo dat als je je kite naar beneden richting de rand van het windvester stuurt, je eerst het idee hebt dat je snelheid nog meer toeneemt en dat vervolgens de kite zo laag komt dat je meer controle krijgt?
kan een van jullie aangeven onder welke hoek je kite dan moet hangen om hem zo optimaal mogelijk in het vester te plaatsen ( bijv 30 graden)
Bedankt alvast voor de tips!!
|
|
|
k
Gast
|
Ja Marc Als je alleen door edgen je kite naar de rand van het venster wil sturen moet je ff door het moment heen dat je kite denkt dat ie de baas is. Gewoon stug door blijven remmen, remmen tot je poten gaan branden, laat je niet voorover trekken dus houd je benen voor je en roep steeds : IK BEN DE BAAS. Als je opgeeft of je kite omhoog stuurt you are history my friend. Natuurlijk gaat dit alles makkelijker als je eerst downwind stuurt maar ja dat is een beetje tegennatuurlijk vandaar dat sommige wannabee cracks hier denken dat dit niet gaat.
|
|
|
Naish........what else???
Berichten: 3039
|
Tuurlijk kun je eerst een stuk down-wind gaan, maar dan stel je het probleem langer uit, eens moet je namelijk weer up-wind en dankrijg je de volle laag, dus beter ff kort doorbijten en je boardje vol er in stampen en die kite naar de rand van het windvenster knallen!
|
|
|
MasterWurm
Berichten: 185
|
Nog ff een vraag hier over, ik ging gisteren ook kiten was ongeveer 16 knopen, co2 14 (65K), ik ging ook gewoon te hard gewoon, maar wat ik dus probeerde was mijn achterste hak er in te zetten, m,et soms als gevolg dat ik stuiterend over het watert vloog, wat deed ik nou verkeerd dan?
Bedankt
|
|
|
tim_k
Berichten: 92
|
afgelopen zondag ook een aantal x mee gemaakt, beetje te hard en dan een bommetje..... Had ook het probleem dat bij het hard aankanten af en toe mijn voorste been water pakte en ik dus voorover het water in ging....... later meer druk op mijn achterste been gezet en mijn hakken er in, ging een stuk beter, maar blijft lastig allemaal... vooral met die vlagerige wind van afgelope zondag op muiderberg...... aan de kant viel de kite uit de lucht en verder op het water stonden 20 knopen!!!!!!!!!!!
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
Veel beginners varen met een groot/breed board en dat maakt het met een beetje meer wind ook een stuk lastiger om de boel in de hand te houden!
|
|
|
Rowin
Berichten: 616
|
En als je gewoon echt hard gaat dan doe je ff je kont het water in (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
GJT ni
Gast
|
Nog ff een vraag hier over, ik ging gisteren ook kiten was ongeveer 16 knopen, co2 14 (65K), ik ging ook gewoon te hard gewoon, maar wat ik dus probeerde was mijn achterste hak er in te zetten, m,et soms als gevolg dat ik stuiterend over het watert vloog, wat deed ik nou verkeerd dan?
Bedankt
Dit kan ook het gevolg zijn van een te stijf board. Meer flexy board kan de energie opvangen, terwijl een stijf board het water uit stuitert.
|
|
|
MasterWurm
Berichten: 185
|
Nog ff een vraag hier over, ik ging gisteren ook kiten was ongeveer 16 knopen, co2 14 (65K), ik ging ook gewoon te hard gewoon, maar wat ik dus probeerde was mijn achterste hak er in te zetten, m,et soms als gevolg dat ik stuiterend over het watert vloog, wat deed ik nou verkeerd dan?
Bedankt
Dit kan ook het gevolg zijn van een te stijf board. Meer flexy board kan de energie opvangen, terwijl een stijf board het water uit stuitert. Het was een north jamie pro board of zo, had hem ff geleend bij de lokale surfshop... Maar idd, daar heb ik ook nog wel eens last van dat ik perongeluk een beetje gewicht zet op mijn voorste voet, waardoor de punt inh et waterkomt, en je gaat crashen..
|
|
|
CHRIZZZZ
Berichten: 1090
|
als ik echt hard ga dan probeer ik zoveel mogelijk druk te geven door mun kite laag te houden en in een poep houding te gaan staan/zitten. Zo ben je wat stabiler en kan je lekker hard op je achterste voet duwen..
en zoals gezegt ff door rammen tot je over dat punt bent....
|
|
|
|
|
MasterWurm
Berichten: 185
|
als ik echt hard ga dan probeer ik zoveel mogelijk druk te geven door mun kite laag te houden en in een poep houding te gaan staan/zitten. Zo ben je wat stabiler en kan je lekker hard op je achterste voet duwen..
en zoals gezegt ff door rammen tot je over dat punt bent....
Ja dat deed ik dus ook mn kite laag houden rand van het windvenster, maar als het nou niet kan dan omdat iemand net langs je wilt varen? wat ik gister dus ook had? Wist ik ook dus niet meer wat ik moest doen. Je neemt namelijk nog al wat ruimte inbeslag met van die lang lijnen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
diederik
Berichten: 908
|
ff downwind en je kite tegelijkertijd rustig omhoog sturen help ook, eerst versnel je, als je kite eenmaal boven je staat houd dat op...zorg alleen dat je niet onder je kite doorvaart, anders pleurt ie uit de lucht, maar dit alleen als aankanten met kite laag niet meer te doen is...gewoon effe verspringen helpt ook...je eindigd dan in feite ook met je kite boven je...
|
|
|
peterb
Berichten: 380
|
Gewoon een bow kopen dan heb je hier nooit meer last van!
|
|
|
e_surf
Berichten: 611
|
de naish sol van 2005 heeft die veel flex?
Nee, ik heb de 120 en de 130 gehad board is bikkelhard
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Gewoon een bow kopen dan heb je hier nooit meer last van!
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb ook een bow maar het er ook last soms van dat het te hard/snel gaat... Als ik mijn bow-kite laag heb staan en met mijn board geedged vaar om hoogte te lopen dan gaat het bij mij ook wel eens te hard.. En als ik dan de bar van mij af duw dan gaat de kite omhoog waardoor ik weer met veel snelheid downwind ga of ik haal mijn kite in waardoor de kite uiteinderlijk op het water terecht komt... Ps dat met één hand pas ik ook vaak toe om hoogte te lopen..
|
|
|
globe
Berichten: 1143
|
Vaar je met een 5th line? Dan trek je toch gewoon hieraan als het té hard gaat? Of denk ik nu te simpel Verder blijft het een kwestie van hard aankanten en idd. je kite naar de rand van het windvenster zien te krijgen.
|
|
|
tomtomtomtom
Gast
|
ls zoiets gebeurt gelijk je kite insturen, dan spring je een beetje ongemakkelijk maar is beter dan vallen Arno, als je zo hard vaard en je edge niet meer kan houden moet je hem ook nog eens edgen voor je jump, dit gaat ook niet helemaal goed komen, je zegt zelf al een beetje ongemakkelijk, je kan je kite ook gewoon naar 11 uur en dan rustig insturen en dan transition maken bijv.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Nog ff een vraag hier over, ik ging gisteren ook kiten was ongeveer 16 knopen, co2 14 (65K), ik ging ook gewoon te hard gewoon, maar wat ik dus probeerde was mijn achterste hak er in te zetten, m,et soms als gevolg dat ik stuiterend over het watert vloog, wat deed ik nou verkeerd dan?
Bedankt Waarschijnlijk is dit het geval dat je je kite gewoon TE hoog hebt staan, als je met je kite op 11 uur vaart heb je een soort lift, over elk golfje, ribbeltje of wat dan ook ga je stuiteren, probeer de volgende keer je kite gewoon goed laag te houden (ook al sta je overpowered) en gewoon volluit edgen op je achterste been Maar Arno, als je springt waarneer je je edge niet meer kan houden (ongecontroleerd dus) is het meestal waarneer je niet goed popt en 100 meter ver, en 1 meter hoog. beter gewoon kleine transition inzetten. Ziet er meestal ook wel vet uit,
|
|
|
Buur
Berichten: 989
|
Wat ook kan is gewoon door knallen en je evenwicht bewaren, sneller sneller en sneller, na een tijdje kan de dan mee doen aan speedrace's... je evenwicht bewaren is een kunst, zeker als je over golfjes aan het stuiteren bent... verder zijn bovenstaande tips wel makkelijker.
|
|
|
kootsie
Berichten: 444
|
Je kan ook je arm diep het water insteken.
|
|
|