design onder de glasvezel leggen?

hobbybob
Gast
April 21, 2005, 12:59:02
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik ga snel beginnen aan een nieuw boardje. Ik wil niet dat het design er af kan gevaren worden dus ik had het volgende plan:

wood core schilderen in design in dunne lagen etc, dan rondom in een laag glasvezel. Goed idee of oherroepelijk vragen om delaminatie?
Fré

Antwoord #1 April 21, 2005, 13:40:18
edit2Rapporteer  
Neeeej, geen slecht idee...
doe het ook en heb er nog geen slechte ervaringen mee gehad.
Nu ja, ik lamineer eerst X aantal lagen, dan de kleur, en dan een laatste beschermlaag.
Wel goe opschuren!!

Heeft iemand 't al geprobeerd direct op de corecell?
Zou't de core goe sealen?
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 April 21, 2005, 14:25:42
edit2Rapporteer  
Ik zou het niet doen.
Als jij gewoon een mooie print onder blanke lak laat zetten, dan vaar je dat er echt niet af.
Zie je dat je wat beschadigingen gaat krijgen, dan schuur je het licht op en zet je er nog een laag overheen.
Als je het onder de laminaat zet, dan tast dat de aanhechting van het laminaat aan het hout aan en is je board minder stevig.
hobbybob
Gast
Antwoord #3 April 21, 2005, 17:18:13
edit2Rapporteer  
Ik had een boardje waarbij de verf over de glasvezel zat met blanke dd lak erover maar dat ging er vrij snel vanaf (beschadigingen etc, spot met nogal wat stenen op de kant en de eerste paar meter = ondiep & grind)

Dus vandaar dacht ik eraan om hem eerst te schilderen en dan pas te lamineren......
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 April 21, 2005, 18:42:01
edit2Rapporteer  
Tja, het is jouw keuze, maar ik zou het dus inet doen. Je laminaat laat gewoon los.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #5 April 22, 2005, 00:42:32
edit2Rapporteer  
niet doen!
hoovah! kan sinds kort fullcolour graphics in je board verwerken...
alles is mogelijk, haarscherpe prints tot 600dpi (dat is echt scherp!) lamineer de print mee in je board en je hebt wat je wilt!

nieuwe site komt deze week nog online, staat het verhaal uitgelegd...

eerst verven en vervolgens lamineren werkt niet goed, niet doen!
Fré

Antwoord #6 April 22, 2005, 09:58:10
edit2Rapporteer  
Full Colour?
Yummieeee... Dáár gaan jullie zaken mee doen. Wink
Wat gaat 't ons kosten? Drukken jullie af op glasvezel? Of gaan jullie sublimeren?
Kan niet wachten.... Wanneer komt die site op't net?
* Fr

Ampie, welke testen hebben jullie gedaan met die verven, ik bedoel maar, verschillende soorten enzo?
Water-based? Acryl? Olie? Nitrocellulose-toestanden? Autolakken?

Gewoonlijk leg ik mijn x-1 lagen, verf ik, schuur ik heel de toestand goed op, en gaat er dan een laatste beschermlaag over... Lijkt mij steviger dan DD-lak, heb DD echter nooit geprobeerd en weet dus niet in welke mate het krasbestendig is.
Maar ja, tot hiertoe toch nooit problemen met delaminatie gehad...
Pbter

Geen avatar

Antwoord #7 April 23, 2005, 00:51:13
edit2Rapporteer  
fre
site moet eigenlijk deze week online komen..
we drukken niet op glasvezel, maar op een speciaal papier dat je tussen je vezels dient te leggen
een print komt rond de € 50,- (exacte prijs komt nog) en zijn echt fullcolour en retescherp!

lever je print aan in reallife jpg of vector ai./eps en het komt allemaal in orde
D

Geen avatar

Antwoord #8 April 23, 2005, 10:31:07
edit2Rapporteer  
je kan natuurlijk je corecell ook spuiten en daarover lamineren, net zoals de golfsurf boards gemaakt worden, moet je alleen wel zorgen dat je mooie blanke epoxy gebruikt.

Verder kun je een soort rijstpapier gebruiken en daarop printen, een logo of iets dergelijks kan prima, je doet het gewoon tussen het laminaat, wordt super strak.

of stickers erop plakken, bij HPL board gaat dat goed, denk wel dat je niet@te fijne details maakt, deze laten snel los..
Fré

Antwoord #9 April 25, 2005, 09:25:55
edit2Rapporteer  
Mjah, heb zo een rijstpapier gekocht voor een van mijn vorige boardjes,
maar durfde 't eigenlijk niet in mijn printerdraaien... bang voor 't effect op mijn printer.
Maar kweet da't goe werkt, zou zelfs zo een knap effect zijn met de vezels die in mijn papier lopen, maar ja...

Andere optie is gewoon daar een of andere tekening op te schilderen met de hand...

Maar da printen, da komt in orde, ampie...
Fré

Antwoord #10 April 28, 2005, 08:55:46
edit2Rapporteer  
fre
site moet eigenlijk deze week online komen..
we drukken niet op glasvezel, maar op een speciaal papier dat je tussen je vezels dient te leggen
een print komt rond de € 50,- (exacte prijs komt nog) en zijn echt fullcolour en retescherp!

lever je print aan in reallife jpg of vector ai./eps en het komt allemaal in orde

Ampie, coooooooooole site...
Heb je toevallig al een idee van de prijzen van je prints?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 April 28, 2005, 12:10:49
edit2Rapporteer  
Ha Fre,

Ik heb bij de "Woodster" de logos uitgeprint op rijstpapier met een HP deskjet printertje.
Voor relatief kleine logo's gaat dit perfect. Rijstpapier is in combinatie met Epoxyhars "geel" doorzichtig.
(op een "hout" achtergrond valt dit weg). Hou hier rekening mee!

Misschien een tip:

1) Smeer een stukje polyetheenfolie in met epoxyhars
2) Plak de printzijde van het logo op dit folie (goed uitrollen) en laat dit ff uitharden
3) Plak het logo met folie op het board, en laat het uitharden met wat gewicht erop.
4) Als het uitgehard is, haal het folie eraf en schuur het licht op.

Op deze manier gaat je logo niet schuiven tijdens het lamineren!

Het is ff wat werk, maar dan heb je ook wat. .^

groeten,

Leon
hOe hA HeNniE

Antwoord #12 Mei 03, 2005, 18:12:13
edit2Rapporteer  
geloof het of niet, maar  dit werkt ook (tot nu toe): eerst glasvezelmatje met epoxy erop, dan je creatieve vriendin met
vetkrijt (ja, vetkrijt..) laten tekenen op dit uitgeharde epoxy en dan plm 4 lagen botenlak en voila!!!

ik heb nu enkele keren gevaren en warempel het zit er nog op.

groet danny

[verwijderd door de admin]
hOe hA HeNniE

Antwoord #13 Mei 03, 2005, 18:14:55
edit2Rapporteer  
voor de volledigheid ook een fotootje van de voorkant: ben er best trots op:
net zoals het speelgoed : MY FIRST WOODY...

groet danny

[verwijderd door de admin]
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #14 Mei 03, 2005, 19:27:21
edit2Rapporteer  
Nice! .^
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.