rhodos in april

johan h

Berichten: 54
Februari 06, 2007, 04:50:53
edit2Rapporteer  
Wie heeft ervaring met Rhodos in april. Ik ben er waarschijnlijk half april en ben benieuwd naar de temperaturen en de wind. De meeste stations gaan pas 1 mei open, is verdacht natuurlijk maar volgens statistieken die ik heb gezien is er ook in april een redelijke kans op wind.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #1 April 11, 2007, 15:32:45
edit2Rapporteer  
hey waar ga je heen dan in rhodos? en welke datum precies?
wij gaan waarschijnlijk ook eind april naar rhodos, naar trianda.
laters.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #2 April 11, 2007, 16:13:48
edit2Rapporteer  
weet iemand trouwens of je in april een wetsuit of shorty nodig hebt in rhodos?
ik weet niet wat daar de watertemp is en kan het nergens vinden.
laters. Huh Huh
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #3 April 11, 2007, 16:52:49
edit2Rapporteer  
15 sec zoeken,

http://www.geocities.com/griekseeilanden/klimaat.html

Kom je dus op een gem. dag temp van 17 graden en een gem. watertemp van 16 graden in april.

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #4 April 12, 2007, 22:40:16
edit2Rapporteer  
hey bedankt voor de handige info Alferink!! ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 April 12, 2007, 23:11:20
edit2Rapporteer  
Onderwerp: Rhodos, Trianda  (gelezen 171 keer) 
Jawel
KiteHigh member

Berichten: 2


  Rhodos, Trianda
« Gepost op: januari 17, 2007, 11:58:50 am » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Deze zomer ga ik richting Rhodos (Hotel Sunbeach II) om daar 15 dagen vakantie te vieren, maar ik heb een vraag.
Ik ga samen met een vriend en onze vriendinnen die kant op. We kiten allebei sinds afgelopen zomer en we kunnen al een redelijk stuk varen, maar hoogte lopen is nog moeilijk en keren gebeurt nog steeds door met ons gat weer in het water te gaan liggen 
We hebben natuurlijk nog tot Augustus om alles nog te verbeteren, maar is dat genoeg?
Ik heb al dingen gelezen over Prasonisi en Alex Beach, maar hoe zit het met deze spots...
Er is een kite-school op Alex beach, maar ik heb begrepen dat het daar wel snel diep wordt. Kiten in diep water heb ik nog nooit gedaan, is dit te doen? En hoe zit het met Prasonisi is het hier ook snel diep of kun je daar wel staan?
We zullen niet elke keer op een neer willen rijden naar Prasonisi, dus we zullen sneller naar Alex Beach gaan.
Heeft het zin om onze spullen mee te nemen?
Hoor het graag van jullie
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Robert_V
Full KiteHigh member

Berichten: 220



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #1 Gepost op: januari 17, 2007, 12:49:58 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Hee Jawel,

Ik ben afgelopen juli in Kremasti geweet (ligt paar km naast Trianda) en heb daar gekite. Ik ben dit jaar begonnen met kiten en toen ik naar Rhodos ging zat ik op het niveau, "net aan hoogte houden/lopen en met me gat in het water keren". Ik zat te twijfelen om me spullen mee te nemen en heb dat gedaan en heb er zeker geen spijt van.

Praktisch iedere dag gevaren (iedere dag was er wind) en dan leer je het super snel. Toen ik vertrok kon ik gewoon keren op het water, beetje springen en hoogte lopen ging super.

Kiten in diep water is hetzelfde als in ondiep, alleen als je valt kan je niet staan Wink (daar kan je 10m uit de kant al niet meer staan).
Dus het is wel handig als je up-wind kan bodydraggen om je board terug te vinden, maar anders zijn er altijd andere hulpzame kiters (bij ons in kremasti wel) die je helpen en als het echt niets wordt is er nog de rescue.

Ik ben dus alleen in Kremasti geweest, niet in Alex Beach of Pranossi.
Als je even de search gebruikt vind je een topic over Alex Beach en over Kremasti (in het zelfde topic) waarin alles keurig is uitgelegd.

Als ik jou was zou ik al je spullen meenemen (hoop dat je een kleine kite heb, van 8-9 m, die heb je vaak nodig).

Gr. Robert
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Robert_V
Full KiteHigh member

Berichten: 220



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #2 Gepost op: januari 17, 2007, 12:52:58 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Astu, de link:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=17367.0

Succes en laat even weten of je je spul mee neemt   
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
michiel v geel
KiteHigh guru

Berichten: 777



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #3 Gepost op: januari 17, 2007, 04:37:02 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
ik zit zelf 2welen bij alex beach (wanneer zitten jullie er?) alex beach is wel redelijk beschermd geloof ik en genoeg kiters aanwezig alleen zou wel even in wat goede schoenen inversteren want er liggen allemaal stenen op het strand dus teruglopen is niet lekker op blote voeten daar
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
yo
 
 
@rjen
KiteHigh guru

Berichten: 775



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #4 Gepost op: januari 17, 2007, 04:56:35 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik alex beach 14-07 t/m 24-07!!
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Haring Harrr.Rie
KiteHigh guru

Berichten: 515



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #5 Gepost op: januari 17, 2007, 05:22:27 pm » Antwoord met citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------
Misschien begin mei hoe is dan de wind ???????????
 
 Meld dit bericht aan de moderator    82.217.53.149 
 
 
 
klooft
KiteHigh guru

Berichten: 563


 
  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #6 Gepost op: januari 17, 2007, 05:41:56 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: michiel v geel op januari 17, 2007, 04:37:02 pm
ik zit zelf 2welen bij alex beach (wanneer zitten jullie er?) alex beach is wel redelijk beschermd geloof ik en genoeg kiters aanwezig alleen zou wel even in wat goede schoenen inversteren want er liggen allemaal stenen op het strand dus teruglopen is niet lekker op blote voeten daar


en zee egels nog erger
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
RA
 
 
Robert_V
Full KiteHigh member

Berichten: 220



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #7 Gepost op: januari 17, 2007, 05:53:40 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Richardt, de wind is dan niet zo top:

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_rhodos.htm

56% kans op 4bft of meer en 22 graden, in mei.. ik zou dan even 2 maandjes wachten, 29 graden en iedere dag knallen   
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Jawel
KiteHigh member

Berichten: 2


  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #8 Gepost op: januari 20, 2007, 01:55:57 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ok, bedankt voor de reacties... Dus jullie zeggen meenemen dat spul?
Nou, dan gaan we dat ook doen!! Heb er echt zin in!!
Op dit moment heb ik een Cabrinha Acces 12m, is dit de juiste kite om daar te gaan kiten?
Hoe zit het eigenlijk met je eigen spullen meenemen, zijn daar veel kosten aan verbonden?
We vliegen met Arkefly...
Hoor het graag
 
« Laatste verandering: januari 20, 2007, 01:57:37 pm door Jawel »  Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Roeltie
Gast


E-mail   Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #9 Gepost op: januari 20, 2007, 04:11:16 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Als je nog niet echt hoogte kunt lopen zou ik in het zuiden gaan kiten. Daar zijn er zandstranden,wat het makkelijker maakt om over terug te wandelen,eens je hoogte hebt verloren.In kremasti bestaat het strand uit kiezels en het is er ook niet zo breedt als in het zuiden.

Ben trouwens al in hetzelfde hotel geweest waar jij logeerd.Al bij al een toffe vakantie geweest en véél leuke mensen ontmoet...damn als ik eraan terug denk is het echt wel SUPER geweest en niet alleen het kiten!!
 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
michiel v geel
KiteHigh guru

Berichten: 777



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #10 Gepost op: januari 20, 2007, 04:51:43 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: @rjen op januari 17, 2007, 04:56:35 pm
Ik alex beach 14-07 t/m 24-07!!


leuk ik zit er van 15-29 juli

aleen wel in het hotel ernaast maar dan kite ik op alex beach
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
yo
 
 
@rjen
KiteHigh guru

Berichten: 775



  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #11 Gepost op: januari 20, 2007, 09:29:04 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: @rjen op januari 17, 2007, 04:56:35 pm
Ik alex beach 14-07 t/m 24-07!!


plannen zijn veranderd, zit er 09-06 t/m 19-06


arjen
 
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 
 
 
 
Mikeb
KiteHigh member

Berichten: 34


  Re: Rhodos, Trianda
« Antwoord #12 Gepost op: januari 22, 2007, 05:47:22 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
ik ben afgelopen Juni in Alex Beach geweest, de wind is sideshore/side onshore van links. Weinig stroming. De wind neemt vanaf 11:00 toe tot een goede 5Bft en wij hebben gedurende de hele week kunnen varen.
Nadeel is dat er op het strand stenen liggen, geen rotsen of scherpe stenen maar afgeronde keien. Dus of met schoentjes varen of een paar slippers meenemen die je na het starten op het strand kunt laten liggen. De kiteschool is niet echt veel soeps, zij geven een beetje les maar waren niet echt spraakzaam of behulpzaam met oplaten en landen. op het strand zijn constant kitrers te vinden die je kunnen helpen met starten en landen.

Het wordt wel snel diep. Er liggen kleine strekdammetjes op zon 50 meter afstand die een meter of 20 het water inlopen. Deze liggen onderwater, je kunt er overheen varen en ik heb er verder geen last van gehad. Als je vanaf Alex Beach ongeveer 200 M naar links loopt heb je een vrij strand, zand en veel rust. Hier kun je goed oefenen.

 
 
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 April 12, 2007, 23:12:04
edit2Rapporteer  
aangezien ik een topvakantie heb gehad in rhodos en dit niemand ontgaan is en ik veel beloftes heb gemaakt over verslagjes enz enz enz bij deze.
ik schrijf t verslag op dzelfde volgorde als t combuco verslag aangezien ik dat een top verslag vond.
 
rhodos eigenschappen:
rhodos is een eilandje van pak en beet 100 bij 40 km .
het eilandje leeft grotendeels van toerisme zeker de noordelijke helft waar zowel aan de west als aan de oostkust veel te beleven valt voor toeristen. hoe zuidelijker je gaat hoe minder toeristen en ook meer landbouwers en het lijkt alsof je wat terug in de tijd gaat. in rhodos waait aan de westkust in de zomermaanden juni juli en augustus overheersend de meltemi. de meltemi is een wind die in de loop van de dag toeneemt, waar t aan t begin van de dag 12 knopen is kan het aan het eind van de dag 25 knopen zijn. oftewwel neem alle zut mee die je hebt. de watertemperatuur ligt in de maand augustus rond de 28 a 29 graden, en de buiten temperatuur varieerd van iets boven de 30 graden in de schaduw tot ver boven de 40 in de zon en uit de wind. zolang je niet teveel wilt doen op de heetste uren van de dag behalve kiten natuurlijk is het goed uit te houden. de westkust van het eiland bevat de meeste wind en dat is dus ook de plek waar veel gesurfd en gekite word prasonissi daargelaten.
de westkust heeft een grof zand tot kleine keien strand dus neem schoentjes mee want je hebt er ook heel veel zee egels heb ik zelf mogen ervaren.
 
aankomst:
na 5.5 uur vertraging op de heenweg (gelukkig zat ik bij mensen in t vliegtuig die ik toevallig kende en wel mocht) mochten we dan eindelijk het vliegtuig in. de reden van de vertraging was een paar kapotte lampjes. nadat we eindelijk lekker onderuit gezakt zaten mochten we er allemaal weer uit omdat de technici wat testen waren vergeten te doen dus werd t nog een uurtje later.
toen we dan uiteindelijk opstegen verliep de rest soepel en werden we opgewacht door 2 vrouwen in apenpakkies van arke reizen. ze zagen er zo humoristisch uit dat je je vlucht alweer vergeten was. na een bumpy busride en wat gezeik over mn boardbag die overigens wel gratis het vliegtuig in mocht maar waar over gezeikt werd in de bus, kwamen we in ons appartement. afgezien van de stank die in ons appartement heerste jeej lang leve het open riool:D was het appartement voor die prijs best wel relaxed en hebben we lekker een tukkiej gedaan.
 
de mensen:
meteen toen we in ons appartement kwamen viel ons de gastvrijheid van de grieken op wat toch fijn is als je moe bent. ook later in deze vakantie bleken alle mensen vriendelijk te zijn en bleken transfers van mn spullen naar de kitespot ook geen probleem. ook op t strand heerst een grote gastvriendelijkheid ookal lopen daar maar weinig grieken rond. de prijzen zijn redelijk nederlands alhoewel pizza's wel goedkoper zijn dan in nl . je hebt wel vaak goedkope troeppizza's maar restaurant garribaldi in trianta is voor het happen van een pizzaatje een echte aanrader. verder zijn griekse gerechten vaak ook niet duur en drinken is ook niet duur. tip drink veel want anders ga je dood daar.
 
weer en wind:
zoals de voorspellingen ook wel zeggen en de archieven doen geloven waait t op rhodos in de zomermaanden super.
van de 14 dagen dat ik daar was waren er 12 dagen met genoeg wind voor 8 12 of 16 om lekker gepowerd te zijn.
niets mis mee dus.
 
kiten in rhodos:
kiten in rhodos kan langs bijna de gehele westkust en in prasonissi dus het zuidelijkste puntje. de meeste kiters vind je echter in kremasti zo'n 12 km van rhodos stad bij het kitesurf pro center daar en in prasonissi.
de oostkust is niet geschikt om te kiten.
de stranden in rhodos zijn niet zo groot dus met launchen moet je opletten. ook is de wind aan de kant vaak vlagerig dus worden de kites altijd richting t water opgelaten, en sta je als kiter tussen de boompjes of soms zelfs op een weggetje. als je dit eenmaal gehad hebt wandel je heel voorzichtig naar t water want op je bek gaan daar wil je niet tussen de kiezels en in t water kun je gewoon je gang gaan. voor t neerlaten van je kite fluit je even naar de kant slaat met platte hand op je hoofd stapt 10 meter voor t land uit je bindingen en je bodydragged naar de kant.
mensen zijn heel behulpzaam met het vangen van je kite, doe hier aan mee en houd het gezellig.
 
beginners:
beginners kunnen in kremasti een cursus volgen aan een iko erkende school gevestigd in het pro center. na een cursus van 9 uur met als kosten 260 euro ongeveer krijg je je certificaat en kan je materiaal huren.
http://users.otenet.gr/~gian80/launcing.htm dit is de link van de school.
verder moet je als beginner opassen met launchen enzo er is wel rescue van een jetski aanwezig wat wel een fijn gevoel geeft.
 
waveriden:
kremasti is niet echt een waveride spot als het hard waait meer dan 5 a 6 bft heb je wel hoge chop maar van een echte branding valt niet te spreken. in prasonissi schijn je wel te kunnen waveriden. de reden hiervoor is dat in kremasti de wind altijd sideshore is soms tikkie aanlandig soms tikkie aflandig. in prasonissi heb je 1 kant met aanlandige wind en een kant met aflandige wind.
je kunt je spullen in rhodos gewoon op de kant laten liggen dit word heel normaal gevonden alleen soms liggen er een paar andere lijnen over je lijnen heen omdat t strand niet zo groot is.
 
spots checken:
in rhodos heb je niet veel ontdekte spots. je hebt kremasti, in theologos heb je alex beach en in het zuiden heb je prasonissi. ik heb met de auto langs de hele kustlijn gereden en langs de hele westkust heb je waanzinnig veel onontdekte spots. ga hier wel met meer mensen heen want t is er helemaal uitgestorven. verder moet je op de niet ontdekte spots uitkijken of er rotsen in t water liggen wat dat wil je niet hebben natuurlijk.
met de bus kan je een groot deel van de kustlijn afreizen alleen moet je niet snel last hebben van wagenziekte want de rijstijl daaro is nogal lomp. verder zijn de taxi's goedkoop. ritje van trianta naar kremasti kost 5 euro en is zeker de moeite waard als je met 4 of meer mensen bent het is dan goedkoper als de bus en het huren van fietsen.
kremasti is vanuit trianta  goed te fietsen klein kwartiertje en als je een routebeschrijving nodig hebt dan hoor ik t wel. het huren van een fiets kost 3 euro per dag een brommer kost 14 euro per dag en een auto snel rond de 40 a 50 euro per dag. een brommer is een fijne manier om t eiland te onderzoeken alleen pas op voor gaten in de weg en gevaarlijke chauffeurs. raak niet onder de indruk van getoeter want ze toeteren daar om de seconde.
 
drukte: het noorden van rhodos is redelijk druk . zeker plekken als trianta rhodos stad en faliraki zijn druk en gezellig. in kremasti is het dorpje zelf wel redelijk druk met marktjes oude ambachten enz enz. leuk voor je ouders.
maar het strand is lekker rustig en je hebt alle ruimte. prasonissi is ook superdruk maar het voordeel is dat alle mensen die er zijn wind/ kitesurfen dat scheelt een hoop.
 
tips: als je dicht bij de kitebeach wil zitten boek dan een kamer in het blue bay hotel je bent dan ietsje verder van het uitgaansgeweld maar heel dicht bij de kitebeach.
 
als je uit wilt gaan check dan de beachparty iedere dinsdagavond vanaf half 10 in trianta bij het sun beach hotel. prijs voor 2004 12 euro onbeperkt eten en drinken.
 
met meer dan 4 personen reizen boek een taxi dit is veel goedkoper.
 
wil je rustig wat van het eiland zien ga dan met de brommer fietsen is te zwaar en een brommertje is echt ideaal. je hoeft alleen maar je auto/brommerrijbewijs te laten zien.
 
als je de rest van de week uit wilt gaan is faliraki een optie alleen ligt dat aan de oostkust ver van de kitebeaches.
 
ga niet eten bij de kantine het dichst bij het pro center in kremasti maar rijd eentje verder stuk hychienischer.
 
laatste tip: check t gewoon eens een keertje het is nog onbekend maar wel supergoed.
 
verder heb ik al mn fotos gezet op www.ofoto.com maar aangezien ik er geen fuck van snap ik in vertrouwen heb in jullie surf naar www.ofoto.com en log in met als emailadres dow_boarder@hotmail.com en password hanglos of check direct deze links.
 
voor fotos prasonissi
 
http://www.ofoto.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=24788601306&page=1&sort_order=0
 
voor kitefotos van mij in rhodos
 
http://www.ofoto.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=29532501306&page=1&sort_order=0
 
voor omgeving pics
 
http://www.ofoto.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=61695601306&page=1&sort_order=0
 
voor fotos van de kitebeach en de surfclub
 
http://www.ofoto.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=62578501306&page=1&sort_order=0
 
 
voor vragen mail dow_boarder@hotmail.com
 
 
 
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 April 12, 2007, 23:12:57
edit2Rapporteer  
Algemeen (stations open begin mei tot eind oktober)
Rhodos (het rozen-eiland) is het grootste eiland van de Dodecanese groep van eilanden, en heeft een bruisende, levendige sfeer. De kleurrijke haven, de oude hoofdstad, allemaal wordt het omgeven door een zee van prachtige bloemen. Na een dagje surfen kan je relaxen in een van de leuke barretjes of je gaat genieten van het nachtleven in Rhodos Stad. Rhodos is buiten het surfen een eiland waar je veel kan zien. Er zijn heuvelachtige gedeeltes, het eiland heeft prachtige groene vegetatie hier en daar, er zijn fraaie verlaten strandjes, leuke dorpjes, en ga zo maar door. Wil je dus een vakantie waarbij je wat wil zien, dan zit je in Rhodos goed.

Geschiktheid:
Families: uitstekend
Alleenreizenden: zeer goed
Niet windsurfers: goed tot zeer goed
Nachtleven: goed tot zeer goed
Cultuur: goed tot zeer goed
Sporten: goed
Prijsniveau: goed tot zeer goed
Eten: goed tot zeer goed

>>top

Surfspots
Er zijn 3 surfspots op Rhodos. 2 In het Noorden en 1 in het zuiden bij Prasonisi. Hier wijden we een aparte pagina aan. We focussen hier op het noorden. De eerste spot zit bij Theologos, net onder het vliegveld. Hier vind je het Happy Surf station, bij hotel Alex Beach. Verder noordelijk, meer in de buurt van het oudere Rhodos-stad, bij het dorpje Trianda vind je de Pro-Centers van Jurgen Niens, en Windstar (voormalig Club Mistral). Hier is meer keuze qua accomodaties.

Spot bij Theologos:
Hier vind je een uitgestrekt strand, waar je kan kiten en surfen naast elkaar! Geen zandstrand: net zoals langs de hele kust. Omstandigheden zijn vlak water 's ochtends als de wind nog wat zwakker is, en als de wind toeneemt meer deining, en ongeveer 100 meter voor de kust ligt een ondiepe zandbank waar de golven leuk breken. De wind komt hier sideshore van links en is overwegend 4-6 Bft.

Spot bij Trianda:
De grote bocht van Ialyssos aan de Noordwestkant van Rhodos is een uitstekende allround surfbestemming. Gevorderden kunnen genieten van de windgolven tot 1,5 meter hoog, bij Meltemi-wind van 4-6 Bft. Beginners kunnen ’s ochtends als de wind niet zo sterk is prima oefenen met 2-4 Bft.
Het Pro Center bij hotel Blue Horizon ligt direct aan het water, aan het zand- en kiezelstrand. Een grote groene loper zorgt ervoor dat je voeten en het materiaal niet beschadigen bij het naar het water lopen met materiaal. De wind komt hier perfect sideshore van links. Leuke windgolfjes zorgen af en toe voor mooie schansen om op te springen.

Overzicht:
Beginner: goed
Gevorderde: zeer goed
Wave: goed
Slalom: goed
Instructie: goed

>>top

Kitespot
Voor kiters is Rhodos bijzonder geschikt door de combinatie van constante sideshore wind die bijna nooit te hard wordt, en het heerlijke klimaat. Er zijn in het Noorden van Rhodos 2 plekken waar gekite kan worden.

In de buurt van Trianda, op ongeveer 3 km afstand van het Jurgen Niens Procenter, tussen Trianda en Kremastie ligt het 1e kitestrand. Hier heeft Jurgen Niens met zijn zakenpartner Dinos een kitestation ingericht. Voor beginners en gevorderden biedt dit veel plaats en veel kiteplezier.
Je kan hier boards en kites huren van North. Je eigen kitemateriaal kan je hier ook stallen. Voor het starten en landen van de kite zijn er altijd 2 stationsmedewerkers paraat. Daarnaast zijn er jetski’s en reddingsboot aanwezig voor de veiligheid. Uiteraard wordt er les gegeven volgens IKO en VDWS normen. Tussen het Pro Center en het kitestrand rijden regelmatig shuttlebusjes. Deze is voor iedereen die les neemt, of stalling heeft, gratis. Je kan dan ook windsurf- en kitesurf combi’s boeken zonder problemen.
Ook voor de niet kiter is het aangenaam verblijven bij het kitestrand: ligstoelen op het strand kunnen hier gehuurd worden, en ook voor de interne mens wordt gezorgd. Slechts 50 meter van het station verwijderd bevindt zich een Grieks strandtentje, waar je lekker kan eten. Bij het station kan je douchen, en er zijn toiletten. Neopreen en trapeze moet je zelf meenemen, maar kan je eventueel ook huren.

De 2e kitespot in het Noorden van Rhodos, ligt bij het Happy Surf station, bij familiehotel Alex Beach. Dit is de enige plek in Griekenland waar je bijna direct voor de hoteldeur kan kiten. Stalling is mogelijk, huur ook, en lessen worden gegeven door het team van Happy Surf. Ook hier het modernste materiaal.
Opmerking: er is officieel een kiteverbod op zondag! Indien je dit niet respecteert en zo ongelukkig bent om van het water gehaald te worden, dan kan het in de papieren lopen.

>>top

Wind
Het Noorden van Rhodos ligt in de Meltemi gordel, en wordt vooral in de zomermaanden dus rijkelijk voorzien van goede wind tussen 4-6 Bft en soms harder. Ook als de wind niet 100% doorkomt staat er in de zomermaanden bijna altijd een windje 3-4 goed genoeg om te kiten. Wind is sideshore van links.

>>top

Stations
1. Trianda. Hier zitten 4 surfcenters:

-Club Mistral station bij hotel Sun Beach is nu veranderd van eigenaar, heet nu Windstar, met ook Mistral en North 2005 materiaal
-Jurgen Niens Procenter bij hotel Blue Horizon
-Jurgen Niens High-tech center met JP en Neil Pryde, ook bij Blue Horizon. Hier staan ongeveer 50 JP boards met Neil Pryde zeilen voor je klaar, tegen meerprijs van 35 euro voor 1 week, en 65 euro voor 2 weken (Prijzen zomer 2004).
-Jurgen Niens Windmill center, bij de windmolen (ongeveer 1km verder Noordelijk t.o.v. het Pro Center). Jurgen Niens Windmolen: voor beginners is deze surfspot het best geschikt: het water is hier iets vlakker, en de eerste meters zijn meer beschut.

2. Theologos. Hier zit het (Duitse) Happy Surf station.

>>top

Activiteiten
Op Rhodos kan je van alles ondernemen. Het is een bruisend gebied van Rhodos, met Rhodos stad in de buurt, dus shoppen, uit eten gaan, feesten, gezellig rondwandelen, het kan er allemaal. Naast surfen kan je er ook zeilen e.d. en snorkelen in de fraaie baaien rondom het eiland. Het eiland zelf is groot, redelijk groen, dus absoluut de moeite waard om met huurauto, scooter, of mountainbike eens rond te kijken. De meeset hotels hebben zelf ook uitgebreide sport- en activiteitenprogramma's dus je hoeft je niet te vervelen.

>>top

Onderkomens
Bij Theologos:
Alex Beach hotel:****het enige hotel op Rhodos waar wind- en kitesurfen naast elkaar toegestaan is!
” Familiehotel bij uitstek”

     
Klik de foto's voor een vergroting in een nieuw venster
 

Ligging
Aan het strand, ca. 1,5 km van Theologos, ca. 20 km van Rhodos-stad. Bushalte tegenover het hotel.

Faciliteiten binnen
Receptie, lounge met satelliet-tv, restaurant, bar en minimarkt. Liften.

Faciliteiten buiten
Zwembaden (1x met glijbaan), zonneterras met ligbedden en poolbar. Tegen betaling: biljart. Fietsverhuur tegenover het hotel. Op het strand ligbedden tegen betaling.


Je hebt er kamers in het hoofdgebouw, bungalows (max 2 verdiepingen) in de tuin, en 2 kamer-appartementen dichter bij het water:

Kamers
Goed ingericht. Airconditioning (ca. 15/6-15/9, bepaalde uren) en telefoon. Badkamer met bad. Balkon met zitje. Zeezicht naar keuze.

Bungalowkamers
In een bijgebouw op de begane grond of 1e etage. Als bovenstaand, ruimer en met een koelkastje. Balkon of terras met zitje. Zeezijde. Max. 4 pers.

2-Kamerappartement
In een bijgebouw met 2 of 3 etages. Als de kamer met in de woon/slaapkamer twee 1-persoonsslaapbanken en door een schuifwand afgescheiden 2-persoonsslaapkamer. Extra koelkastje en tv. Balkon of terras met zitje. Max. 4 pers.

Verzorging
All inclusive. Alle maaltijden in buffetvorm.

Goed om te weten
Huurkluisjes bij de receptie. Het hotel bestaat uit een hoofdgebouw, appartement- en bungalowgebouwen. Dresscode voor het diner: heren pantalon.

All Inclusive" ontbijt, lunch, diner" snacks " afternoon-tea met cake (16.30-17.30 uur)" ijs voor de kinderen" koffie en thee" frisdranken en lokale alcoholische drankjes " tennis" darts" tafeltennis" voet- en basketbal" aerobic" volleybal" kano's" waterfietsen" surf- en duikintroductieles" animatieprogramma (Duitstalig)" miniclub (3 t/m 15 jr., Duitstalig)" babybedjes beschikbaar" kindermaaltijden" kinderbad " speeltuintje

Opmerking Happy Sport: niet echt geschikt voor rustzoekenden en individualisten. Vooral voor families geschikt. Veel animatie. Bij het station zelf is het wel rustig.

>>top

De omgeving van Trianda:
Hotel Blue Horizon****
” aangenaam 4 sterrenhotel direct bij het windsurf station van Jurgen Niens, dichterbij kan niet”

   
Klik de foto's voor een vergroting in een nieuw venster
 

 

Ligging: Direct aan het strand, direct bij het Jurgen Niens station, en in het toeristische centrum van Trianda. Niet ver van de luchthaven.

Faciliteiten: Receptie (24 uur), lounge met TV, bar en 2 liften (in hoofdgebouw). Restaurant met o.a. ontbijtbuffet. Zwembad, apart kinderbad, zonneterras en -weide met ligbedden (niet gratis) en buiten-/snackbar.

Sport en ontspanning: Surfschool (niet gratis) en tennisbaan. Ca. 6 x p.wk animatieprogramma en avondentertainment. Voor de kleintjes een speeltuin en ca. 6 x p.wk. diverse activiteiten en minidisco (van mei - sept.).

Kamer: Netjes ingericht met 2 bedden, telefoon, huisradio, koelkastje, airco (1/6-30/9) en kluisje (te huur). Badkamer: bad met douche en föhn. Balkon met zitje. Kamers aan landzijde en met zeezicht. Tevens kleine bijgebouwtjes met bungalowkamers met terras.

Verzorging: HP.

Algemeen: Totaal aantal kamers: 211. Schoonmaak 7 x p.wk., wisseling handdoeken en bedlinnen 3 x p.wk. Kinderbed: gratis.

>>top

Terenikos
"Leuk en rustig gelegen complex met een ongedwongen sfeer"

     
Klik de foto's voor een vergroting in een nieuw venster
 

 

Ligging: Omgeven door boomgaarden, op 500 m van het centrum en het Trianda-strand (deels via pad). Rhodos-stad op 8 km. Bushalte op 450 m.

Faciliteiten: Ontvangsthal, receptie (beperkte openingstijden) met kluisjesverhuur, bar en TV-hoek. Zwembad, zonneterras met ligbedden en buitenbar/cafetaria. Het geheel wordt omringd door een verzorgde tuin.

Studio-appartement: Verzorgd ingericht; woon/slaapkamer met 2 bedden en telefoon. Kitchenette met 2 kookplaten, koffiezetapparaat, waterkoker en koelkast. Badkamer met douche. Balkon of (soms verzonken) terras met zitje. Max. 2 pers.

2-kamer appartement: Als studio, echter met aparte slaapkamer, plafondventilator en open keuken. Max. 4 pers.

Verzorging: LG.

Algemeen: Totaal aantal app.: 23. Schoonmaak 3 x p.wk., wisseling handdoeken en bedlinnen 2 x p.wk. Kinderbed: gratis.

>>top
Appartementen en Bungalows Benelux***
"Gemoedelijke en eenvoudige accommodatie met prima appartementen en geschakelde bungalows"

 

 

Ligging: In een rustige en groene omgeving, op ca. 1000 m van het Trianda-strand en het surfstation . Centrum Kremasti op ca. 1700 m. Bushalte op 350 m.
Faciliteiten: Receptie (24 uur) met kluisjesverhuur, lounge met TV-hoek, minimarkt en ontbijtruimte. Zwembad, apart kinderbad, zonneterras met ligbedden, zonneweide en buitenbar/cafetaria.
Sport en ontspanning: Voor de kleintjes diverse speeltoestellen.


Studio-appartement:
Woon/slaapkamer met 2 bedden, telefoon en huisradio. Open keuken met 2 kookplaten en koelkast. Badkamer. Terras met zitje. Max. 3 pers.
2-kamer appartement
Als studio, echter woon/slaapkamer met 2 zit/slaapbanken. Aparte 2-pers. slaapkamer. Twee balkons met zitje. Max. 4 pers.
3-kamer appartement
Als 2-kamer app., echter met extra 2-pers. slaapkamer en meestal 2e badkamer. Twee balkons met zitje. Max. 6 pers.
2-kamer bungalow
Interieur als studio, echter met aparte 2-pers. slaapkamer. Klein terras met zitje. Max. 4 pers.

Verzorging
LG; optioneel LO.
Algemeen
Totaal aantal app.: 38; aantal bung.: 21. Schoonmaak 6 x p.wk., wisseling handdoeken en bedlinnen 3 x p.wk. Kinderbed: gratis.
Pluspunten
+ Gemoedelijke accommodatie
+ Rustige ligging in groene omgeving
+ Ruime appartementen


Appartementen Sun Beach: ****
direct naast Blue Horizon gelegen, en daarmee direct aan Windstar. Redelijk vergelijkbaar qua niveau, ligging.

   
Klik de foto's voor een vergroting in een nieuw venster
 

Ligging
De appartementen liggen tegenover het Sunbeach hotel en zijn door een kustweg gescheiden van het strand van de Ialyssos baai aan de noord-west zijde van het eiland Rhodos. Het centrum vindt u op slechts 1 km afstand.

Faciliteiten
Er zijn twee openluchtzwembaden met aparte kinderbaden, beiden met parasollen en ligstoelen (gratis). U kunt meedoen aan een animatieprogramma overdag en in de avond o.a. een Griekse folklore avond of een beachparty. Verder kunt u zich vermaken met de vele sportmogelijkheden.

Aanbod kamertypes
1-kmr appartement (2 - 3 pers.)
2-kmr appartement (2 - 4 pers.)

De 1-kmr appartementen zijn geschikt voor 2 of 3 personen en zijn mooi ingericht met o.a. telefoon, keuken met koelkast, complete badkamer met toilet en föhn en een balkon. De 2-kmr appartementen zijn het zelfde ingericht alleen hebben een aparte slaapkamer extra.

Verzorging
U verblijft hier op basis van logies.

Voor kinderen
Voor de kinderen zijn er aparte kinderbaden en in de lobby kunnen ze zich vermaken met videospelletjes. Tijdens de drukke periodes is er ook een Miniclub voor kinderen.

Overig
Tevens zijn er 3 biljarttafels aanwezig.

Villa Duc:
Nieuw gebouwd appartementencomplex. Netjes ingericht. Top waarderingen: (wel fractie duurder dan standaard appartementen)

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/reactie_acc/31127/

   
Klik de foto's voor een vergroting in een nieuw venster
 

 

Locatie: op 200 meter lopen van het water, 5 minuten van het hoofdstation,

Faciliteiten: zwembad (zoetwater), kinderbad, bar. Te boeken als logies, of met ontbijt.

Kamers: Het zeer fraaie, relatief nieuwe studio- en appartementcomplex is het ideale adres voor individueel ingestelde reizigers en families, die iets anders willen dan de bekende grote hotels, en is daarmee een van onze tips dit jaar. De studio's en appartementen hebben een eigen kitchenette.

Surfhaus *-**
” eenvoudig surfonderkomen”

Locatie: 30 meter van het surfcenter bij de windmolen, aan de straat kant van de weg.

Faciliteiten: goedkoop maar leuk, voor de windsurfer die geen luxe hoeft, maar gewoon lekker goedkoop en basic genoeg vindt. Op de binnenplaats kan je lekker zitten, en hier vinden ook de gemeenschappelijke grill-avonden plaats. Het ontbijt wordt op een overdekt terras geserveerd. Zeer familiaire sfeer, daarom met name geschikt voor de jongere surfers.

Kamers: de 2 persoonskamer hebben eigen wastafel, maar geen eigen douche of toilet.

Opmerking: binnenkort komen er ook kamers met eigen voorzieningen.

>>top

Overige onderkomens:
We hebben nog meer keus in Trianda

Ilyssion ***
” aangenaam appartement”

Locatie: gelegen op een kleine 500 meter van het surfstation Pro Center 1.

Faciliteiten: midden in een fraaie tuin, tevens sinaasappelplantage gelegen. Het complex bestaat uit 3 gebouwen. In het midden van de gebouwen ligt een zwembad, met kleine bar.

Kamers/studio’s: de studio’s hebben slaap/woonruimte met keuken, douche/wc, balkon of terras. Voor families kunnen we appartementen met 1 of 2 aparte slaapkamers aanbieden.

Barbie appartementen:
Voordelige appartementen op ongeveer 1 km van het strand. Voornamelijk
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 April 12, 2007, 23:17:10
edit2Rapporteer  
Citaat
hey waar ga je heen dan in rhodos? en welke datum precies?
wij gaan waarschijnlijk ook eind april naar rhodos, naar trianda.
laters.
 


Waarom niet naar alex beach doreta hotel ??   Joepie YeSS

Wij zitten er ook in eerste week mei hotel op de kite stek  ThumpsUp




 
http://www.ferio.nl/site/?fh_secondid=4166&rkey=0.29026591413761177&fh_eds=%c3%9f&page=fh_page&fh_sort_order=1&fh_sort_by=sort_order_algemeen&home=1&fh_location=%2f%2faccommodaties%2fnl_NL%2fvervoer%3e%7bVL%7d%2fcrd%3e%7bCR_____Griekenland_Rhodos%7d%2fpersons%3e%7b4p%7d&fh_refview=lister&page=fh_page&ref=lister&jumpTo=20070506&persons=4&transport=VL&airportline=Amsterdam
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 April 12, 2007, 23:20:32
edit2Rapporteer  

 
http://www.arke.nl/zoeken/HolidayDetailGeneral.aspx?_r=UWhpVWFxcnhNaWxYYXRsAREzPE4CJyEyADALByI3LDRPCzwDIyEoEgYrLA4lbgwpDTMYATItDiEOPXU%3d&MasterDataTypeId=509&MasterDataId=51068
 
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #10 April 13, 2007, 05:17:08
edit2Rapporteer  
bedankt voor de info haring ThumpsUp

we hebben al beboekt voor trianda derde week van april Joepie YeSS


hoe doe je trouwens zo'n citaat? Huh
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 April 13, 2007, 22:52:53
edit2Rapporteer  
Citaat
hoe doe je trouwens zo'n citaat? 



Onderin 2e van rechts staat bij:       voeg citaat toe  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 April 13, 2007, 23:12:56
edit2Rapporteer  
Ja Ja we hebben geboekt in de mei vacantie voor bovenstaand hotel Doreta beach in tholos bij ferio     

Het is wel op aanvraag dus niet helemaal definitief maar we gaan er maar van uit dat het door gaat 

Ik had nog ff wat vraagjes (gebruik de zoekfunctie heb ik al gedaan)


Welke kites zal ik mee nemen ik heb de 10 en 14 raven 2 Naish en de 18 meter V4 van Naish
Zat zelf te denken aan de 18 en 14 meter ?????  Of allemaal ?????
Voor 10 waait het niet genoeg volgens mij ??
Wat is jullie mening ??


Hoe kan ik het beste het board verpakken zodat hij heel over komt ???? 
Wat zijn de extra kosten voor het vervoer in het vliegtuig (ik geloof dat we vliegen met transavia) en moet je dit van te voren opgeven ???


Hoelang is het rijden met de auto naar Prasonisi (ligt in het zuiden van Rhodos) vanaf alex beach
Hoelang is het rijden met openbaar vervoer (bus) naar Prasonisi

Prasonisi schijnt een top spot te zijn om te kiten met nog meer wind, graag ervaringen svp

Gaan er nog meer gasten in de mei vacantie die richting op ???


Zo weer heel wat vraagjes dacht ik zo   

Gr Richardt
 
 
 
 
   

   
alexfloor      geplaatst op Zaterdag 07 April, 2007(11:39)   
 

Reg. date: 09 Mei, 2006 Ik zeg,.. altijd alles meenemen! Je zal net zien dat je je 10 de hele vakantie nodig hebt.. en krijg je dit effect : 
  If it doesn't blow, it sucks!
   
Sebastiaan      geplaatst op Zaterdag 07 April, 2007(11:56)   
 

Reg. date: 22 Apr, 2003 dow heeft een topverslag gemaakt een paar jaar terug, lees deze even
  http://www.kiteshots.nl/
   
Kiterick      geplaatst op Zaterdag 07 April, 2007(12:59)   
 

Reg. date: 14 Sep, 2003 Vorig jaar juli in Prasonisi geweest 7 van de 7 dagen met 9 mtr. gebeult 

En ik weeg 90 kg.
 
  C ya
   
richardkiter      geplaatst op Zaterdag 07 April, 2007(15:02) DeleteChange 
 

Reg. date: 07 Apr, 2007
Vorig jaar juli in Prasonisi geweest 7 van de 7 dagen met 9 mtr. gebeult 

En ik weeg 90 kg.

 

 

Hoelang is het van Alex beach naar Prasonisi ????
 
   
   
randy      geplaatst op Zaterdag 07 April, 2007(16:13)   
 

Reg. date: 20 Nov, 2003 de nescafe commercial heb ik ook opgenomen op rhodos. prasonisi... echt super spot en iedere keer overpowered met 10m2 gevaren. 
  Go Fast Sports +++ Oxbow +++ F-one
   
richardkiter      geplaatst op Maandag 09 April, 2007(15:01) DeleteChange 
 

Reg. date: 07 Apr, 2007 Bij prasonisi..kan je daar staan of is het gelijk al heel diep ?????. 
   
   
arjenvdveen      geplaatst op Maandag 09 April, 2007(17:41)   
 

Reg. date: 12 Jan, 2006 Vanaf Alex Beach is het 1,5 uur rijden naar Prasonisi. Allemaal kronkelpaden om er naar toe te komen. Ik heb het ongeveer 10 x gereden omdat er bij Alex Beach niet genoeg wind was. Dus elke dag 3 uur in de auto. Met openbaar vervoer is het volgens mij niet te doen. Ik zou lekker bij Prasonisi iets boeken.
  Anybody
   
Chrisje      geplaatst op Maandag 09 April, 2007(19:10)   
 

Reg. date: 05 Jan, 2007 ik heb geboekt voor deze zomer Rhodos, Theologos hotel Alex beach.

ik heb gehoort me 12-7 dat je ideaal zit heel de vakantie door...

zowel in N als Z rhodos...in namiddag 18-25+knopen!!

de meltemi denk ik ofzo die opkomt in de zomer...

(Wel ook allemaal laten wijsmaken he)

 

Arjenvdveen wnnr ben jij er dan geweest?

 

 

 

 
 
  Addict Of Wind
   
arjenvdveen      geplaatst op Maandag 09 April, 2007(19:21)   
 

Reg. date: 12 Jan, 2006 Ik ben er vorig jaar in juni geweest. De wind begon meestal te waaien om 14.00 uur bij Alex Beach en zo lang kon ik niet wachten plus dat de wind daarna ook niet denderend was. De start en landingzone bij Alex beach is ook niks. Een kiezelstrand die pijn doet aan je blote voeten en een zeurende surfschool waar je ten eerste veel geld moest betalen om je spullen te bergen en als je hoogte verloor en per ongeluk één meter in de windsurfzone kwam gelijk iemand kwam om te schreeuwen dat je weg moest wezen.  Misschien heb ik net twee klote weken getroffen. Prasonisi was altijd top dus als ik weer naar Rhodos zou gaan zou ik zeker een hotel bij Prasonisi gaan boeken. Een mega groot strand met zacht zand en perfecte wind elke dag. Verder is er bij Prasonisi niets te doen maar als je gaat voor het kitesurfen is het top!
  Anybody
   
richardkiter      geplaatst op Dinsdag 10 April, 2007(23:46) DeleteChange 
 

Reg. date: 07 Apr, 2007 dat de wind daarna ook niet denderend was    Wat is niet denderend arendveen ???  Ben van plan om een 10 en 14 raven 2 mee te nemen is dat te kort ???? Hoeveel knopen had je gemiddeld ???

 

 

 

zeurende surfschool waar je ten eerste veel geld moest betalen om je spullen te bergen

 

Hoeveel moest je betalen ?????

 

 

 

Rhodos zou gaan zou ik zeker een hotel bij Prasonisi gaan boeken


Ik ben niet alleen heb ook vrouw en kids mee dus die motten zich ook kunnen vermaken
 
   
   
Freij      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(11:19)   
 

Reg. date: 08 Dec, 2004 Had ook wat geschreven over Rhodos op www.kitechick.nl

Wel mooie spot prasonissi, wel wat afgelegen van de rest.

Verder zijn er in het noorden ook genoeg goede spots.
Een auto of scooter is dan wel heel handig.
 
  WWW.KITECHICK.NL Freija's KiteChick - Weblog 
   
arjenvdveen      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(17:10)   
 

Reg. date: 12 Jan, 2006 De meeste dagen had ik een knoop of 14 bij Alex Beach. Moet wel zeggen dat het niet normaal was voor de tijd van het jaar dat de wind zo kalm was. Dit had te maken met een storing boven de kust van Turkije volgens de locals. Ik moest 120 euro betalen voor 2 weken berging van mijn spullen inclusief start en landing service die mega slecht was. Moest soms 20 minuten wachten todat er iemand kwam. 
  Anybody
   
richardkiter      geplaatst op Donderdag 12 April, 2007(09:43) DeleteChange 
 

Reg. date: 07 Apr, 2007 De meeste dagen had ik een knoop of 14 bij Alex Beach. Moet wel zeggen dat het niet normaal was voor de tijd van het jaar dat de wind zo kalm was. Dit had te maken met een storing boven de kust van Turkije volgens de locals. Ik moest 120 euro betalen voor 2 weken berging van mijn spullen inclusief start en landing service die mega slecht was. Moest soms 20 minuten wachten todat er iemand kwam.

 

 

Wat voor maten kites had je mee  ???

 

Moest je nog betalen voor je kites en board in het vliegtuig ??? Welke maatschappij ????

 

Kon je je kites niet in het Hotel laten ?????

 

Welk Hotel zat je ????????
 
 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 April 13, 2007, 23:18:42
edit2Rapporteer  
Hallo Haring Harrie,
> je hebt een antwoord op jouw bericht van MMichael op Kitesurf.nl.
>
> Onderwerp: [Re: 1] geen onderwerp
> Bericht:
> Richardt,
>
> Ik zou ze allemaal meenemen. Kans is aanwezig dat het wel een keertje flink waait. Ja toch!
> Board en kites verpakken in een boardbag voor kites. Overal verkrijgbaar in elke kitezaak. Voor de zekerheid kun je er nog bubbeltjesplastic omheen tapen. Kun je bij de gamma of adoe het zelf zaak halen.
> Transavia, tjeck hun site om te zien wat hun maximale afmetingen voor bagagae is. Mocht het hier binnen blijven heb je al aan 1 van de eisen voldaan. Tweede punt is dat je totale gewicht van je totale bagage binnen het gestelde maximum blijft. Tjek je ticktet daarvoor. Mocht je dat niet redden (je zou ook kunnen denken aan wat bagagae bij je medereizigers onder te brengen om gewicht te sparen). Mocht dat allemaal niet lukken dan is de kans is aanwezig dat je dacht ik 50 Euro per enkele reis moet betalen. Je geeft het dan op als surfboard. Als je zekerheid wilt dat het mee kan moet je het van te voren doorgeven. Als je het risico wilt nemen kun je ook jezelf van de domme houden.
>
> What else,
> Prasonisi, vanaf Trianda, is geloof ik zo'n dikke 3 uur rijden. Er rijdt geen O.V. heen. Misschien effe vragen of andere kitende toeristen daarheen gaan en vragen om een lift??
>
> In Prassonisi waait het bij bepaalde windrictingen wel een beaufort of 1 a 2 harder vanwege het venturi effect daarzo. Ene kant aanlandige wind in een baai met aardige golven. Andere kant aflandige wind met spiegelglad water.
>
> En verder, gewoon googlen, vind je een hoop meer info.
>
> Veel plezier.
> Michael
>
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 April 14, 2007, 21:04:31
edit2Rapporteer  
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #15 April 19, 2007, 04:01:13
edit2Rapporteer  
Onderwerp: Rhodos Info gevraagd ??
He wat een lul verhalen over Rhodos!
Ben er 3 keer geweest. Vanaf Rhodos stad naar Prassanossi is het max 75 minuten rijden.
De wind is op het hele eiland goed. Ik deed het zelf bij het strand van Rhodos stad, net als je Rhodos binnenkomt.
Ik zou gaan voor de 10 en 14. Als het waait wat het altijd min. 16 knopen.
Bij trianda kan je ook goed kiten, neem wel schoentjes mee.
Beste spot is Prassanossi, ene kant zeer mooie golven en aanlandige wind. De andere kant van het schierstrand is het water spiegelglad maar aflandige wind.
Als je gaat voor het kiten; boek een ticket en ga kamperen bij prassanossi, doen heel vee lui.
Succes en goede vakantie
 


reageer - quote - klacht
 
MMichael zei op 17/04/2007 10:10:
 
 

  Onderwerp: Rhodos Info gevraagd ??
Bokkie Wokkie   


reageer - quote - klacht
 
Marc zei op 18/04/2007 17:34:
 
 

  Onderwerp: Rhodos Info gevraagd ??
Taxies genoeg en voor weinig, ik ga er ook dit jaar weer heen. Vorig jaar was top. Uitgaan e.d is prima spot is prima. Wij hebben gekite op Kremasti, het nadeel is op het laten van de kite, dat moet gebeuren op een steenderige ondergrond. Wij verblijven in Tiranda en vervolgend met een huurauto naar de spot. Spullen in de auto wij met de hele groep.

Helaas is de site van vorig jaar offline, maar houd Kitestyle.nl in de gaten! 


mhalta

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #16 Mei 02, 2007, 03:59:09
edit2Rapporteer  
 (cry_kitesmiley)  Lul verhaal?...hmmm...misschien heb je gelijk Harrie.
Het is dan ook niet echt geschreven voor kitesurfers.
In ieder geval bedankt voor de "reclame" en surf ze.
Martin (www.rhodosinfo.com/nl/)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.