kiteboy
Gast
|
Je midden lijnen moeten boven je stuurlijnen moeten onder. Bij weinig wind moeten de stuurlijnen redelijk los staan anders gaat i naar benden vliegen.
|
|
|
plaaggeest

|
Een tubekite doet wonderen:p mja even doen wat kiteboy zegt!!
|
|
|
Lex

|
ok ik zal het proberen bedankt! en rieuw, ik gebruik hem voorlopig nog voor het flyboarden, ben aan het sparen voor kitesurfboard.
|
|
|
kiteboy
Gast
|
 Maar bedoel je met je remlijnen de midde lijnen. Want een ktie heeft namelijk geen remlijnen zoals een matras vlieger. En heb je de kite niet verkeer staan de lucht inlaten met naar benden wijzen. . Zoals op de foto moet je lucht in laten staan. Het rode zijn je midde lijnen en de zwarte je stuurlijnen.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Jongen een geruilla is een mat... mat=foil
|
|
|
kiteboy
Gast
|
Foil= flysurfer arc= peter lynn kite's bv s arc f arc hi arc g arc.
|
|
|
THEGREEN

|
Heey beultje we zijn niet gek hoor  haha neej grapje maar dat flyboarden is dat niet rete gevaarlijk met zo'n grote kite??
|
|
|
larssmits
Gast
|
tuurlijk niet, ik flyboard ook best vaak tussen het kitesurfen door maar een kleine of grote kite maakt niet veel uit, behalve dat een grotere maat harder beult
|
|
|
Psychotic

|
flyboarden, grote kites, gevaarlijk? man..... Ik stond vandaag met een Flysurfer speed 13 te flyboarden, wil prima. Sprong qal leuk transitions etc terwijl ik op het water niet aan leuk springen hoef te denken in die 8 knt........ En ja, dat wil ook in 20 knt nog heel leuk, moet je wel kitecontrole en een paar jaartjes flyboardervaring hebben maar het kan.
moraal van dit verhaal? flyboarden is een leuke sport, begin echter rustig, dan blijft het leuk en pak je vrijwel even groot als op het water.........
@ lex,
check dat je je kite niet toevallig andersom of binnestebuiten hebt aangesloten. waar de ventielen zitten is de voorkant, daar komen je powerlijnen die naar de middenste leader met de trimmer erin gaan. je lijnen vanaf de bar komen aan de achterkant van de kite.
|
|
|
Passie

|
ik wil toch eens zo'n boardje gaan kopen
|
|
|
Joris

|
Foil= flysurfer arc= peter lynn kite's bv s arc f arc hi arc g arc.
volgens mij waren het allemaal foils, en flysurfer = RAM-AIR
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb heel seizoen gevaren met G-Arcs (zijn dubbeldoeks slee vliegers zonder toming) en heb nog nooit meegemaakt dat als je links trekt de kite naar rechts gaat. Kan alleen maar als je links/rechts hebt verwisseld, en dat lijkt me voor een vliegeraar erg onwaarschijnlijk.
Welke maat is het? 18,15, 13 of 10m2?
Kites zijn zeer geschikt om te flyboarden en je kunt er lekker mee kitesurfen.
|
|
|
Mitchel_12000

|
Als je de stuurlijnen en middellijnen hebt verwisseld, is de depower ook tegenovergesteld en daar krijg je ongelukken mee. Ik snap overigens zowiezo niet hoe je deze lijnen kan omwisselen. Het is een kwestie van even logisch nadenken.
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Daar zat ik ook aan te denken, maar verklaard niet tegengestelde stuurbewegingen. Ik denk eerder stuurlijnen omgedraaid. Maar dat is zo eenvoudig te zien. Misschien aan een kant van de bar voorlijn en stuurlijn verwisseld?
Ik weet dat in er in 2003 barren zijn geleverd bij deze kites met aan linker kant 2x rode lijn en rechts 2x blauw. stuurlijn en vlieglijn zelfde kleur en dikte. Later zijn de vlieglijnen (die naar LE gaan) grijs geworden om fouten te voorkomen.
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
Vandaag voor het eerst geprobeerd om met mijn nieuwe aanwinst te vliegen, de guerilla 13, alleen lukte het niet echt. Enfin, het probleem:
Als ik mijn vlieger links om stuurde ging hij naar rechts en andersom. Ook maakte hij moeilijk hoogte. Kan dit aan de afstelling van de lijnen liggen of maak ik gewoon een fout. (stuurlijnen boven, remlijnen onder) Ik heb een nieuwe Wipika bar, waarvan de de-power makkelijk is in te stellen, kan dit het probleem zijn ? Moet deze erg los staan of is dit juist niet de bedoeling ? Het lijkt namelijk ook dat de vlieger geen hoogte kan houden als ik stuur. Een keer ging hij wel omhoog, maar als ik dan stuurde ging hij weer omlaag. Hebben meer mensen dit probleem of is dit heel raar? Wie kan mij helpen?
Lex . :cry:
heb jij de handleiding doorgelezen? volgens mij draai je de lijnen precies verkeerd om.. of ik begrijp je niet dat kan ook. de lijnen op de hoek van de bar moeten naar de onderkant van je kite. bij een guerilla zijn stuurlijnen de remlijnen. weet je wat lees dit ff door http://www.vliegerop.nl/data/gmanual.pdf dit zou meteen verklaren waarom je kite verkeertom stuurt. je maakt dan je bovenste lijn korter wat het zelfde effect heeft als je onderste lijn langer maken. dus het stuurt verkeert om
|
|
|
Lex

|
ik had de top en brake lijnen omgewisselt  . Bedankt voor de uitleg in ieder geval iedereen.
|
|
|