wat is wijsheid voor een kite

joopie
Gast
Juni 17, 2006, 05:15:31
edit2Rapporteer  
Ik ben een beginner met 2 lessen van 85 kg en ik wil een 2e hands kite set kopen. Mijn budget is maar toereikend voor een set, dus wat is nu een goede maat om mee te beginnen en waarvan je toch wat langer plezier kan hebben. Ik zoek dus een veilige stabiele kite waarmee ik rustig kan oefenen tot +/- windkracht 5. Ik weet ook dat deze vraag misschien wel 100.000 keer is gesteld maar ik hoop toch dat jullie wat bevredigende antwoorden hebben. Ik heb het wel via zoeken geprobeerd maar toch blijf je dan met veel vragen zitten. Ik lees ook veel testen in de bladen maarja die gaan weer over de nieuwste kite's en daar heb ik geen budget voor.Toch alvast bedankt
slufterhufters.com

Antwoord #1 Juni 17, 2006, 05:44:35
edit2Rapporteer  
Goedkope rommel is er genoeg.

Investeer iets meer en je hebt een 2005 kite met 5e lijn.

Je hebt bij de betere kiteshops al zeer mooie aanbiedingen van overjarige nieuwe kites.
Zoals de North Vegas 5, NaishTorch 1, Cabrinha Element heeft geen 5e lijn maar Recon 2 ook goed.

Ga je wel voor 2e hands kijk dan naar een  Aero 2, V4, Torch 1, Element, Vegas, CO2, Toro, een lekker low/medium aspect kite.
Ook met 2e hands is het het beste om voor een 5e lijn kite te gaan.

Kijk voor een 14m.
Merc
Gast
Antwoord #2 Juni 17, 2006, 06:32:53
edit2Rapporteer  
Wat een onzin! Hoezo genoeg rommel.

De kites van 2004 zijn prima!! Je koopt gewoon een 5th bar bij. De meeste hebben er al een 5th bij. Dus...

Genoeg keuze voor niet al te veel geld. Trouwens je kan je bar al voor 48 eurie laten ombouwen!!
slufterhufters.com

Antwoord #3 Juni 17, 2006, 14:04:11
edit2Rapporteer  
Ik lees nergens in mijn post dat kites voor 2005 slecht zijn....

Ik lees in mijn post wel dat er genoeg rommel wordt aangeboden.

Een hoop kiters moeten eens wakker worden en niet naar de prijs kijken van een aangeboden kite, is leuk een kite van 200e, maar dan heb je of een hele oude kite of een afgetrapte kite.
Investeer wat meer, zo rond de 500e en dan heb je wel een goede 2e hands kite, mits je hem in de betere kiteshop haalt of iemand mee neemt die er verstand van heeft als je hem particulier koopt.
william

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 17, 2006, 16:19:56
edit2Rapporteer  
En zo is het en niet anders mail me maar als je nog wat zoekt heb wel wat liggen denk..
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 17, 2006, 17:29:25
edit2Rapporteer  
Ik wil geen discussie oproepen over duitsland nederland...

Ik zou als ik jou was eens in nederlandse shops gaan kijken wat ze tweede hands hebben liggen (Als demo of overjarig)

En kijk eens op internet naar wat duitse shops (adressen kun je op dit forum vinden, even zoeken)

Trek zelf je conclusies.

Een nieuwe 2005 kite hoeft niet eens zo heel duur meer te zijn. Vaak kun je (zowel in Nederlandse als in duitse shops) een mooie deal maken. Onderhandel altijd!

Als je iets tweedehands particulier wilt kopen, zorg dan altijd dat je de kite voordat je m koopt in de lucht hebt gehad, dan weet je hoe die voelt, misschien kan er iemand met je mee gaan die er verstand van heeft...

Op goed geluk kopen is ook een optie, kans is iets groter dat je een iets mindere kite koopt..

met jouw 85 kg moet je zeker naar een 14m2 kijken!

cheers

joopie
Gast
Antwoord #6 Juni 17, 2006, 19:10:52
edit2Rapporteer  
ik kan een set van 3 cabrina blacktips 2003 kopen(600euro) is dit iets voor een beginner en zijn dit stabiele veilige kites
joopie
Gast
Antwoord #7 Juni 18, 2006, 01:21:43
edit2Rapporteer  
ik geloof niet dat een nitro een beginnerskite is als ik het goed lees op die site. en volgens mij is het kiteonly dus dan komt er nog wel wat bij. ik ben dus een echte beginner en kan er nog weinig van. het lijkt me dat je met deze kite niet echt verstandig bezig bent.
Papa

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 18, 2006, 02:49:07
edit2Rapporteer  
hey joopie,

Ik vind dat je met alle kites kan beginnen... Je raakt toch gewend aan een kite naar verloop van tijd. Wat wil een beginnerkite tegenwoordig nog zeggen... Makkelijker restart veeeel langzamer (zou geeneens fijn zijn). Koop een 2004 of 2005 kite 2de hands. Zolang je maar weet wat je koopt dus iemand met verstand van zaker erbij is zkrs nodig.
Ik heb persoonlijk nog NOOIT iets getest voordat ik wat kocht. Oppompen kijken of tie in goede staat is lijnen goed bar goed en kope maar. Je raakt toch gewend aan de kite waar je mee vaart of dat nou naish north best cabrinha is of wat dan ook.
eelke

Antwoord #9 Juni 19, 2006, 01:30:08
edit2Rapporteer  
Ik Heb anders nog wel een nieuwe Takoon Wook 12m2 uit 2004 liggen

Stuur maar een mailtje als je intresse hebt.

(eelkenr1@gmail.com)

groet eelke
thesteef
Gast
Antwoord #10 Juni 19, 2006, 19:14:43
edit2Rapporteer  
Zonder alllerlei discussies op te willen starten of bows e.d. maar ik zou zeker beginnen met een bow/SLE. Ben zelf begonnen met een 14m toro. Werd ook aangeschreven als een stabiele en rustige kite. Is het ook, maar 1 foutje en je wordt toch behoorlijk afgestraft. Heb nu een SLE gekocht en wil nooit meer terug. Daarnaast heb je het voordeel dat de veilige range van een bow of sle een stuk ruimer ligt. Dus als je je een keer vergist in de wind is het ook niet zo;n probleem.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.