5th op Slingshot Fuel 04?

ThomasC

November 04, 2004, 19:55:58
edit2Rapporteer  
Paar vraagjes:

- Denken jullie dat het lusje voor je pumpleash op de Fuel '04 sterk genoeg is om een 5th line systeem op te klussen? Iemand al geprobeerd of het werkt?

- Zou het ook kunen zonder y-lijn, maar gewoon een 5de lijn die helemaal van de LE naar de depower strap loopt? Dus de powerlijnen gewoon zo laten als ze zijn?

- Moet ik de stopperball elke keer verplaatsen als ik overstap van m'n 11 naar m'n 15? Is hier een handig systeem voor?
slufterhufters.com

Antwoord #1 November 04, 2004, 20:45:38
edit2Rapporteer  
die is sterk zat.

wat jij beschrijft heb ik op mn X4 uitgetest, en het werkt dan niet, daarom hebben ze een heel stuk naar boven pas de splitsing gemaakt.
de kite gaat dan stallen als je de 5de lijn aantrekt, en je depowerlijnen slapper hangen waardoor de tips open gaan staan.

nee je hoeft de stopper bal niet te verplaatsen.

ThomasC

Antwoord #2 November 07, 2004, 11:42:44
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ene plaatje met (ongeveer) de lijnlengtes en zo?

Thanx!
slufterhufters.com

Antwoord #3 November 07, 2004, 11:56:47
edit2Rapporteer  
zoekfunctie
Rudolf

Antwoord #4 Mei 25, 2005, 16:39:23
edit2Rapporteer  
Nou, ik ben nog aan het twijfelen of ik nou wel of niet zo'n 5th erop moet zetten! Maar ik kan via de zoekfunctie echt niks vinden! Kan iemand duidelijkheid geven?
plaaggeest

Antwoord #5 Mei 25, 2005, 16:41:17
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/z_tips_vijdelijn_zelf_maken_kite.php kijk hier een naar! word je stuk wijzer van denk ik
zagy

Antwoord #6 Mei 25, 2005, 16:41:32
edit2Rapporteer  
wel doen! ik zat eerst ook te twijfelen, maar al is het maar puur voor de safety, jelaat het geheel los. Heb je niemand nodig om je kite neer te laten, hoef je ook niet stuiterend over het strand te lopen als de wind enorm toeneemt. Ook je depower gaat omhoog
Antwoord #7 Mei 25, 2005, 16:45:24
edit2Rapporteer  
heb nu een aantal keren met 5e lijn gekite op verschillende maten en bevalt mij prima.
safety is uitermate, je laat de bar gaan en pak em weer op en herstarten maar.
ideaal vind ik als je de bar laat gaan de kite een paar meter boven de grond blijft zweven zonder enige kracht.
ideaal voor mensen die unhooked tricks aan het oefenen zijn. (ik voorlopig niet)
enige nadeel is natuurlijk als je kite crashed en hij om de 5e lijn wikkelt maar hoe vaak komt dat nou voor?
kite blijft altijd lekker in vorm door de y lijn.
herstarten is een eitje. kortom, de nadelen moet ik nog ondervinden.
sanne

Antwoord #8 Mei 26, 2005, 11:54:15
edit2Rapporteer  
voor als de kite zich om de 5th rolt, is het handig zoals Slingshot een oh shit-loop te hebben aan de zijkant van je bar. Zodra je ziet dat hij om de 5th draait; oh shit loop(gewoon originele safety aan achterlijn) vastpakken en 5th releasen. Kan er niks meer gebeuren... 
dude01
Gast
Antwoord #9 Mei 26, 2005, 12:08:49
edit2Rapporteer  
leuk die safety allemaal maar als er shit is heb je er toch geen tijd voor je knipperd 1x met je ogen en daar ga je dan
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Mei 26, 2005, 12:12:57
edit2Rapporteer  
als het echt fout is wel, maar toch zul je hem ook wel eens in minder kritieke situaties gebruiken. en dan is het wel handig.
Mario

Antwoord #11 Mei 26, 2005, 17:25:47
edit2Rapporteer  
de SS importeur raad wel aan om de pompleash te versterken op de '04 fuels als ze gebruik willen maken van het oneline system van ss,dus lijkt me dat je het beter ff kan laten versterken.
Beter nu een paar euro dan een LE die openscheurt
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.