|
fuck gravity

|
dit is idd zoiets als de takoon nova maar of het de toekomst is ik betwijfel het volgens mij kan je er bijv ook niet echt lekker kiteloops mee maken veel te groten draaicirkel
|
|
|
hollandkiter

|
lekker met die extra toming, met katrolletjes ??? ??? gaat steeds meer op een foil lijken >  >  > 
|
|
|
Rutger
Founding Father

|
Apart spul. Lijkt inderdaad op een foil...... Is dat dan toch de toekomst. :-X
|
|
|
KiteDemon

|
Het is een aardige bridlebak geworden.....maar heeft idd veel weg van de Nova.
|
|
|
WIMPIII

|
Waar zie je dat aan, die grote draaicirkel, xkiter?
|
|
|
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
|
Omdat de kite nu langwerpiger is, als je vanaf voor kijkt.
|
|
|
KiteDemon

|
Er staat wel wat meer effectief oppervlak in de lucht. En draaisnelheid is een kwestie van kitedesign.
|
|
|
SjaarD

|
Nee, omdat de kite een hoge AR heeft, is de draaicirkel groter. Dit is niet lekker met loopen hoor...Doe mij maar een normale tube 
|
|
|
jeffrey

|
ik heb deze foto's eerder gezien ik weet alleen niet meer waar
|
|
|
KiteDemon

|
Nee, omdat de kite een hoge AR heeft, is de draaicirkel groter. Dit is niet lekker met loopen hoor...Doe mij maar een normale tube  Nu nog wel..... Ik vraag me af hoe het er over 2 jaar uitziet.
|
|
|
cees

|
troep
|
|
|
Slis

|
volgens mij is het iemands tent die met een windvlaag de lucht in is gevlogen en die toutjes die je ziet zijn de spanningen de haringen zijn gaande weg verloren
niet echt geweldig.
|
|
|
alweernietingelogd WIMPII
Gast
|
draaisnelheid heeft volgens mij weinig met ar te maken. Kijk naar de phantom, is de hoogste ar op de markt geloof ik, draait prima, loopt prima. Die bridle gaan we meer zien, niet zoals bij foils om de shape te houden maar meer om de vliegeigenschappen te beinvloeden. Net zoals de 5th. En Andy. Ik kan nergens op de foto zien hoe groot die kite is. Er is geen enkel referentiepunt in de foto om te zien. Als je de tips denkbeeldig doortrekt is het precies een inflato maar dan met toming. Nee die draaicirkelverhalen geloof ik pas als ik het zie. Ben zeer nieuwsgierig naar de ontwikkelingen.
|
|
|
ThomasC

|
Dit is geloof ik een proto van de Nova. Ik heb er een filmpje van gezien en met de draaicirkel is niets mis (in tegendeel).
|
|
|
ThomasC

|
Oh ja, foto's heb je waarschijnlijk eerder op kiteforum.com gezien. daar staat een threat waarin iemand denkt dat hij van best is (waarschijnlijk alleen maar omdat hij rood is  ).
|
|
|
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
|
@ WIMPII: Check de 2e foto, de afstand tussen de tips is een stuk groter dan de afstand bij een normale tube kite. Komt dus een beetje overeen met een kite met een hogere AR.
|
|
|
Jappy

|
Het is duidelijk te merken dat een hoop mensen iets, dat ze niet kennen, meteen troep vinden.
Volgens mij is het idd een proto van de Nova gezien de bridle. En ook ik heb een filmpje gezien en de draaicirkel is stukken kleiner dan je zou verwachten.
|
|
|
sjimmie
Gast
|
Wedden dat als er een groot NAISH logo op gestaan had, dat iedereen het dan ineens 'fantastisch' en 'super innovatief' had gevonden!!! ???
Iets wat je niet kent niet meteen afblaffen jongens, het is niet voor niks dat steeds meer kitemerken naar een dergelijke kitevorm toegaan (plat en breed), zoals de Cabrinha Contra, Best BFK, Windwind Rapture en Takoon Nova...
|
|
|
Tom

|
En Cabrinha roeleert wel !
|
|
|
KiteDemon

|
Dit zijn de eerste proto´s. En tuurlijk zien die er niet uit. De eerste Wipika Classics waren ook zwaar bagger in vergelijking met de huidige kites. Voorlopig kunnen nog wel ff blijven door speculeren. Maar pas als dit concept in produktie wordt genomen kunnen we oordelen. En dan nog zit er jaren aan doorontwikkeling van de verschillende fabrikanten aan vast om het concept te verfijnen en op niveau te krijgen.
|
|
|
andy (niet ingelogd)
Gast
|
Ik denk dat zulk soort kites wel beter zijn als lichtweer kite, maar het zal waarschijnlijk niet de huidige vorm van kites vervangen.
Andy
|
|
|
Tom

|
Weet zowat wel zeker van niet anders had het al lang gebeurt !
|
|
|
Mitchel_12000

|
Ik heb een sterk vermoeden dat deze vorm juist wel te toekomst is. Gewoon logisch nadenken. Met deze vorm heb je een relatief kleiner oppervlakte kite nodig, waardoor je een kleinere, lichtere kite hebt. Hierdoor kan je met minder wind varen dan met de huidige kites. Ook het depoweren van kites als de rapture en de nova is een grote stap vooruit (bijna 100% depoweren door gewoon de bar van je af te duwen). Kortom, dit is de toekomst
|
|
|