showerman
Gast
|
Met dit weer?
Respect! 8) 8)
|
|
|
KiteDemon

|
Ik kan niet meer wachten op mijn 12.
Alles helemaal in orde zoals hij uit de tas is gekomen? Ik bedoel; alles vast knopen en varen zonder eerst de boel af te hoeven stellen.
|
|
|
JTP_Joost

|
GOED bezig gast... MEGA koud vandaag man... je kon duidelijk echt niet wachten om hem te testen!! ;D
|
|
|
Jurrien

|
echte kiters> in weer en WIND kiten .^
|
|
|
fuck gravity

|
vette shit man was het nog een beetje te doen met de temp
|
|
|
Rutger
Founding Father

|
Ja Arno was lekker bezig op het water. Rachid zag het na een half uur niet meer zitten. ;D Hij vond het koud ha ha ha. Wie van jullie twee heeft mijn bigger pomp meegenomen. Jij Arno? ???
|
|
|
WaZuP

|
relaxed man ik wil hem grrag binnen kort eens testen.
veel plezier arno
|
|
|
xray

|
Tja, dan zal ik mijn ervaringen met de Raven ook maar even met jullie delen. De afgelopen dagen op de Reschensee wezen snowkiten tijdens de door de NKV georganiseerde trip. Heerlijk hotel, gezellige groep, elke ochtend -15 tot -20 en overdag tussen de -5 en -10 maar.... strakblauw en een heerlijk windje. Heb met 12 en 16 gekite. Dat gezeur over de tas moet afgelopen zijn want er zitten mooie vakjes op en de kite pas er prima in, gewoon netjes opvouwen dan is het geen enkel probleem. Het ocotpus systeem is ideaal met koud weer. Iedereen kankeren over koude fikken bij het oppompen van de struts terwijl ik super relaxt de kite op stond te pompen. Je kunt de kite perfect hard oppompen. De rest (bar, afwerking) is Naish eigen en dus prima voor elkaar.
Laten we even voorop stellen dat snowkiten geen kitesurfen is maar er wel heel veel op lijkt.
De kites zijn lekker licht op de bar maar geven wel goede feedback terug, iets dat ik bijvoorbeeld bij de R5 een stuk minder vond. Ze sturen super en loopen erg gemakkelijk. Geen snowkiteloops gesprongen maar gewoon de kite tijdens het kiten geloopt, 16 doet dat verbazingwekkend makkelijk. Depower is buitengewoon effectief en de kite staat als een huis, heerlijk stabiel. Qua hangtime is hij erg goed, qua spronghoogte vond ik hem ook erg lekker, hij moet in de X4 echter wel zijn meerdere erkennen. Door de bar naar je toe te trekken voel je de kite meer power geven maar nog belangrijker is dat de power effectief te benutten is. Door hem te sinussen kun je er al snel power aan ontlokken, doordat hij zo makkelijk stuurt kost dit ook weinig moeite. Leuk is ook de lekkere lift die je krijgt bij transitions. Wat mensen die normaal X4 varen hebben er ook mee gespeeld en waren zeer te spreken over de stabiliteit in combinatie met het heerlijke sturen van de kite.
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Klinkt veel te positief allemaal. Zal toch maar eens bij de shop vragen wat de consequenties van een overgang worden...  Heeft er al iemand rood of zwart???? .^
|
|
|
Rutger
Founding Father

|
Zijn er nog pics van jullie uitje xray?? :-X
|
|
|
xray

|
|
|
|
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
|
Raven is goed,
Maar voor mij was mijn nieuwe x4 helemaal toppie.
[verwijderd door de admin]
|
|
|
xray

|
Hey Rick, deze is leuker... 
|
|
|
~Arjan
Founding Father

|
Stoer gasten! .^
|
|
|
ThomasC

|
Wow, ziet er lekker uit! Hé, XRay, wil het herstarten vanaf sneeuw een beetje met je 5de lijn?
|
|
|
xray

|
Alleen maar foils, Cabrinha's of kites met 5e lijn gezien. Conclusie aldaar is dat de 5e lijn het snelste en makkelijkste te herstarten is.
|
|
|
Roni-Size

|
ja die Raven is een vette kite man stom dat ik hem niet ff heb getest ray, had de mogelijkheid. Was een leuk weekend jongens. Groeten Roni-Size.
|
|
|
KiteDemon

|
Wat een vervelend tijdverdrijf heb jij in de weekenden Ray... 
|
|
|
xray

|
Wat een vervelend tijdverdrijf heb jij in de weekenden Ray...  Ach ja, net als iedereen hier! ;-)
|
|
|
Ik
Gast
|
Weet iemand de standaard barlengtes van de 8, 12 en 16 Raven?
|
|
|
xray

|
18-20-22 (inch)
|
|
|
Job @ School
Gast
|
Ziet er top uit die raven!!!
Zo te zien hadden ze in Italie wel wind. Winterberg was het echt 2/4 knopen ofzo :-X
|
|
|
xray

|
Heerlijk windje!
|
|
|