kiten met een leash!!!

NIELZZZZ

Juni 03, 2005, 21:21:46
edit2Rapporteer  
ik verlies nog wel eens me board in zee en dan kan ik m soms moeilijk vinden nu heb ook een keer zo een leash aangeschaft zo een gekrulde maar dan is me board net een moordwapen maar nu zat ik ff te denken...... ???
als ik m nou heel kort maak een cm of 20 ofzo en dan om me enkel vastmaak met zo een band van een oude polsleach van je kite zelf,,,,,
is dat een goed ideetje .^ of juist helemaal NIET ^
want dan kan ik morgen lekker het water op zonder m al te vaak te verliezen.!
Joost

Antwoord #1 Juni 03, 2005, 21:25:18
edit2Rapporteer  
Het blijft natuurlijk het katapult effect houden. Maar als je dan toch een leash wilt is een rol leash misschien een oplossing. Maar blijf erbij geen leash is altijd veiliger ook al is de kans dat je je boardje verliest groter. Maar wat wil je nou liever je board verliezen of zelf in het ziekenhuis belanden.
peterb

Antwoord #2 Juni 03, 2005, 21:27:43
edit2Rapporteer  
wil je dood of zo? spring gewoon wat dichter bij de kant en niet helemaal ver op zee als je hem dan verliest spoelt het boardje gewoon aan strand. je gaat je leven toch niet op het spel zetten voor een plankje van een paar honderd euro

wat ook een goed idee is om bv zo'n heel strap kopen (www.boardsports.nl bij de best kites) die aan je voetbanden moet monteren. deze strap doe je achter je hiel waardoor je voeten in je voetbanden gedrukt blijven, je zou dan in principe je boardje niet meer hoeven te verliezen.

of je koopt van die nieuwe footpads waar je je tenen omheen kan krullen, ook dan hoef je je boardje eigenlijk niet meer te verliezen, en die board off sprongen zou ik gewoon dichter bij de kust uitvoeren zodat je boardje altijd snel aanspoelt
Lord of the Boards

Antwoord #3 Juni 03, 2005, 22:39:43
edit2Rapporteer  
20 cm lijkt me niet echt ideaal. Lastig om je board goed te draaien als ie net even verkeerd ligt. Je trekt hem ook nog eens onder water als je ligt te zwemmen en als je hem in de lucht verliest, heb je hem direkt onder je hangen. Dan is de kans erg groot dat je verwond als je er bovenop landt.

Gewoon zonder leash varen dus en vertrouwen op je medekiters als je hem kwijt bent.
huib

Antwoord #4 Juni 03, 2005, 22:39:52
edit2Rapporteer  
De oplossing is geen leash, en dus ook niet aan je hiel vastmaken, want dan loop je het risico dat het board je heel hard gaat raken. En zeker geen rare sprongen vlak bij de kant gaan doen omdat je bang bent je board te verliezen.

Leer upwind bodydraggen. Leer het snel op een plek zoals b.v. Oostvoorne waar je nog kan staan. En leer het goed dan heb je je board voortaan zo weer te pakken! Is een techniek die altijd van pas komt.

En als je dan toch een leash gaat aanschaffen investeer dan 70euro in een rolleash.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juni 03, 2005, 23:16:40
edit2Rapporteer  
het is gewoon even wennen, in het begin wilde ik ook niet zonder.
Nu wil ik inet meer met. je bent gewoon veel vrijer zo.
Garmt

Antwoord #6 Juni 03, 2005, 23:25:17
edit2Rapporteer  
Volgens mij is dit toch ook wel een beetje een cultuurverschilletje. Ik was afgelopen winter in Nieuw-Zeeland, en daar surfde echt IEDEREEN met een leash. Niet elastisch, ongeveer een metertje lang en altijd vast aan de enkel. Daar komt het kitesurfen, dat verder niet anders is dan hier, eigenlijk voornamenlijk voor als vervanger van golfsurfen als de golven niet hoog genoeg zijn. Hoe dan ook - daar versleten ze me dus totaal voor gek dat ik een keertje ZONDER leash was wezen varen.
fuck gravity

Antwoord #7 Juni 03, 2005, 23:37:33
edit2Rapporteer  
echt zonder varen je bent zo weer bij je board als je hem kwijt bent
bignelis

Antwoord #8 Juni 04, 2005, 14:03:41
edit2Rapporteer  
Als je een leash gebruikt, een rol-leash, maar leer idd upwind body draggen, heel makkelijk. Overigens is het vreemd dat het tijdens de lessen niet geleerd wordt hoe je dat moet doen. Mij is nooit verteld dat het kon, ik moest er zelf achter komen, terwijl het zoooo simpel is.
Rudolf

Antwoord #9 Juni 04, 2005, 14:44:15
edit2Rapporteer  
Beetje gevaarlijk hoor, leash van 20 cm!
Wat ik altijd doe is dik staaldraad, raak ik m'n board zeker niet kwijt, en ik haak 'm zo in m'n navelpiercing
WaZuP

Antwoord #10 Juni 04, 2005, 15:36:01
edit2Rapporteer  
ER IS EEN LEASH EN DIE WERKT PERFECT
1e advies is om toch goed te leren bodydraggen maar goed als je toch een leach wil:

Prolimmit heeft een leach met dik stoffen band met een zeer stugge elastiek erin zo stug dat ie niet naar je hoofd schiet. de leach is vrij kort +/- 1 meter had hem zelf is nu mijn handelpas leach
Mitchel_12000

Antwoord #11 Juni 04, 2005, 16:12:33
edit2Rapporteer  
Toch had ik donderdag ook problemen om weer terug bij mijn boardje te komen. Op wijk aan zee staan vaak nogal hoge golven en hoogtelopen met bodydraggen wordt dan tohc vrij lastig. Ik zit nu ook te denken aan een rolleash. Gelukkig was er een medekiter zo vriendelijk om mijn boardje even op te pikken. Thanx gast!!!
Yannick

Antwoord #12 Juni 04, 2005, 17:13:01
edit2Rapporteer  
Beetje gevaarlijk hoor, leash van 20 cm!
Wat ik altijd doe is dik staaldraad, raak ik m'n board zeker niet kwijt, en ik haak 'm zo in m'n navelpiercing

Kan je navelpiercing ook? Ik doe hem altijd door mijn eik*lpiercing, maar dat wil bij een harde crash nog wel eens. . . . ..  niet helemaal goed gaan laat ik maar zeggen.

Gewoon zonder leash varen!
denniSS fuel
Gast
Antwoord #13 Juni 04, 2005, 17:24:36
edit2Rapporteer  
zonder varen, die dingen zijn levensgevaarluk ......................
robert!!!!
Gast
Antwoord #14 Juni 04, 2005, 19:58:34
edit2Rapporteer  
Met leash varen IS HELM OP!!!! P)
Joost

Antwoord #15 Juni 04, 2005, 20:15:39
edit2Rapporteer  
Met leash varen IS HELM OP!!!! P)

Sorry hoor maar je kan ook je board in je lichaam krijgen. Dat bewijst die flinke snee in gelukkig mijn trapeze wel van vroeguh.
nielsschaik
Gast
Antwoord #16 Juni 04, 2005, 20:28:17
edit2Rapporteer  
nu heb ik ook gehoord dat als jeje leash aan je grabhandle vastmaakt dat die dan niet meer werkt als een katapult maar meer als een anker omdat je board dan dwars op het water gaat liggen want vanmiddag was ik ook me board kwijt op zee de reddingbrigade kwam m terug brengen ze zagen me al echt relaxte lui maar dat is ook een idee van die leash ga ik ook maar eens proberen denk...
Joost--

Geen avatar

Antwoord #17 Juni 04, 2005, 20:33:40
edit2Rapporteer  
ding blijft een katapult. of je hem nou in midden vast maakt of niet.

huib

Antwoord #18 Juni 04, 2005, 20:52:55
edit2Rapporteer  
nu heb ik ook gehoord dat als jeje leash aan je grabhandle vastmaakt dat die dan niet meer werkt als een katapult maar meer als een anker omdat je board dan dwars op het water gaat liggen

Ja als een anker en dus komt je leash lekker onder spanning te staan en dan...

Trouwens, als je geluk hebt komt gewoon die grabhandle uit het board zetten. De inserts in de boards zijn nu eenmaal niet sterk genoeg om een goede harde ruk aan de leash op te kunnen vangen. En kom nu niet aanzetten met een verhaal van mijn board van het super gave merk ... is wel sterk genoeg. Ik heb al heel wat inserts zien gaan uit boards van heel wat verschillende merken.
Joost

Antwoord #19 Juni 04, 2005, 22:01:30
edit2Rapporteer  
Yep net wat huib zegt die inserts zijn echt niet sterk genoeg. Doe dan ook niet eigenwijs want we zeggen dit echt niet voor niks. Kan me heel erg goed voorstellen dat als je je board kwijt raakt in zee dat je ongelovelijk baalt. En geloof me ik heb er ervaring mee. Maar dat is dan altijd beter dan dat er straks hier een post staat dat er weer eentje een snee in zijn been heeft doordat zijn leash als een katapult werkte. Enige idee is een rolleash maar aangezien ik deze zelf nooit getest heb kan ik daar nog geen advies over typen. Maar blijf erbij dat ik het vreemd vind dat die dingen nog steeds worden verkocht vooral de "telefoonleash".
Garmt

Antwoord #20 Juni 04, 2005, 22:26:50
edit2Rapporteer  
Ik ben inderdaad ook een keer in lekker hoge golven onderuit gegaan... Ik dacht nog 'ben blij dat ik m'n leash heb gebruikt!!!'. Was voor 't eerst dat ik 'em gebruikte en toen kreeg ik inderdaad ALLEEN m'n grabhandle terug aan m'n leash.

Vervolgens dacht ik de keer daarna "dat gebeurt me niet weer!". Toen had ik alleen de grabhandle aan het "handvat" van mijn trapeze gemaakt. Enfin, de schoenmaker(maakster eigenlijk) moest wel lachen toen ik voor de zoveelste keer met mijn trapeze bij haar aan kwam zetten.
Joris

Antwoord #21 Juni 05, 2005, 00:29:24
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag de lus die bij men rolleash zat van men board af gescheurt, men rechter strap deraf gesloopt, en de grabhandle van een andere gast uit zen plank getrokken. erg fijn enzo.
Remko

Antwoord #22 Juni 05, 2005, 01:06:23
edit2Rapporteer  
Rolleash werkte bij mij ook aardig. Tot ik een keer de sluiting voor mijn hoofd kreeg nadat die was gebroken. Gelukkig had ik een helm op.
Dit is ongeveer drie jaar geleden gebeurd, sindsdien nooit meer met leash gevaren.
Als ik spring en het gaat fout wil ik mijn board kunnen wegtrappen. Dan heb ik geen zin om hem weer tegen te komen omdat ie aan een leash onder me bengeld. Iedereen moet het helemaal zelf weten of hij met leash vaart of niet. Maar ik vind het gevaarlijke dingen. In paniek of noodsituaties moet je alleen aan je vlieger kunnen denken. En je niet ook nog bezig moeten houden met een board wat achter je aan bengeld. Daar heb je gewoon dan de tijd niet voor.
Antwoord #23 Juni 05, 2005, 05:01:02
edit2Rapporteer  
Hallo....... als je al 3 jaar kite ervaring hebt mag ik hopen dat je zonder leash vaart Wink
elkwallo
Gast
Antwoord #24 Juni 05, 2005, 09:26:05
edit2Rapporteer  
Condities: harde vlagerige wind en je bent beginner met board leash.
Je valt van board, raakt uitgehaakt door val,  en het board snoekt en slaat vervolgens door kitelijnen. Je krijgt je kite onder controle en je zet hem op 12 uur maar de wind begint nu lekker aan te trekken en je wilt eigenlijk de kite releasen maar ja dat kan nu even niet want je moet eerst  jezelf lekker optrekken en inhaken.

Een goede reden om zonder board leash te varen de volgende keer.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.