Tube maken

rene!

September 28, 2005, 20:00:11
edit2Rapporteer  
In mijn hoofdtube zit denk ik ene heel klein gaatje want elke keer als ik er ongeveer een half uur mee gekite heb dan istie weer een beetje zacht... Maar ik heb wel eens iets gelezen dat je talkpoeder(zo hete dat dacht ik)  in je tube moet doen ofso? maaar hoe werkt dat precies?
Brenkie

Antwoord #1 September 28, 2005, 20:02:29
edit2Rapporteer  
Dat helpt volgens mij nix tegen het gaatje. Dat zul je toch moeten plakken, en daarna heb je dan de talkpoeder nodig. Deze is ervoor om het terugbrengen van de tube gemakkelijker te maken.
KiteKoe®t

Antwoord #2 September 28, 2005, 20:03:18
edit2Rapporteer  
je moet zoieso het gaatje in je bladder (tube dus) plakken. Als je de bladder eruit hebt gehaald strooi je wat talkpoeder eroverheen om hem gemakkelijk zonder plooien weer in je kite te stoppen.

Talkpoeder gewoon bij de drogist halen.. met of zonder geurtje..
rene!

Antwoord #3 September 28, 2005, 20:17:51
edit2Rapporteer  
oke...thnx
rene!

Antwoord #4 September 28, 2005, 20:23:27
edit2Rapporteer  
Maar het is een heeeeeeel klein gaatje denk ik, want hij loopt echt heel langzaam leeg.. Dus zal moeilijk worden om hem te vinden. Iemand daar nog tips voor?
Frits

Antwoord #5 September 28, 2005, 20:32:43
edit2Rapporteer  
ooit een band geplakt?
rene!

Antwoord #6 September 28, 2005, 20:40:07
edit2Rapporteer  
Ja, maar ik heb ook al wel eens eerder een klein gaatje gehad en toen 3 uur ofso bezig geweest eerdat ik het gaatje een keer gevonden had, maaja ik geloof dat het het makkelijkst is om met een planten spuit met water en wat zeep erin over tube te spuiten? Ik ga het morgen maar is proberen
Fuelled Mark

Antwoord #7 September 28, 2005, 20:46:06
edit2Rapporteer  
meenemen naar een zwembad (of een hele grote vijver). Even vragen aan de badmeeste en zoeken maar!! Dan heb je hem binnen 5 min gevonden. niet een stift vergeten mee te nemen om het gaatje te markeren.
Bodhi

Antwoord #8 September 28, 2005, 20:48:17
edit2Rapporteer  
Misschien dat je er iets aan hebt...

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=10536.msg94718#msg94718
rene!

Antwoord #9 September 28, 2005, 20:58:39
edit2Rapporteer  
Ik ga um denk ik ergens in een zwembad gooien Huh Is wel het makkelijkste
semen

Antwoord #10 September 28, 2005, 21:51:05
edit2Rapporteer  
Heb je je ventielen al gecontroleerd. Met name degene waar je altijd je tube mee opblaast kan wat uitluberen. Remedie, nieuwe ventielen, of je ventiel een beetje wijder maken.
1. Ventiel warm maken in vrij warm water
2. pomp einde in je ventiel stoppen waardoor je hem iets oprekt
3. ventiel met pompeinde onderdompellen in ijswater, hierdoor blijft hij een beetje open staan

waarschijnlijk helpt dit want een gaatje in je tube loopt over het algemeen niet echt langzaam leeg.

succes
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 September 28, 2005, 22:11:33
edit2Rapporteer  
weet niet wat voor kite het over gaat maar nog ff een toevoeging over ventielen:

als je een kite hebt met zo'n groot 'draai' ventiel om je LE mee leeg te laten lopen zou ik maar die eerst maar s ff checken [bijv met zeepsop/ water ofzo]

had zelf een paar keer dat ie niet goed afsloot en dan loopt ie ook langzaam leeg, gelukkig hielp strakker dichtdraaien al.

het is t waard om ff je ventielen na te gaan want om nou gelijk je hele LE na te kijken???
rene!

Antwoord #12 September 28, 2005, 22:24:58
edit2Rapporteer  
oke dan ga ik eerst wel even naar die ventielen kijken:)
jelle192

Antwoord #13 September 29, 2005, 08:46:09
edit2Rapporteer  
Heb je je ventielen al gecontroleerd. Met name degene waar je altijd je tube mee opblaast kan wat uitluberen. Remedie, nieuwe ventielen, of je ventiel een beetje wijder maken.
3. ventiel met pompeinde onderdompellen in ijswater, hierdoor blijft hij een beetje open staan

waarschijnlijk helpt dit want een gaatje in je tube loopt over het algemeen niet echt langzaam leeg.

succes

Hier snap ik niets van.. Als je ventiel is uitgelubberd (door het vele pompen), waarom moet je hem dan nog wijder maken? Dan maak je het probleem toch alleen maar erger. Volgens mij moet je hem juist smaller maken (maar hoe weet ik niet), of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Arjan

Geen avatar

Antwoord #14 September 29, 2005, 09:22:02
edit2Rapporteer  
Ik begrijp het ook niet, maak je hem dan in. niet groter..... Huh

Garmt

Antwoord #15 September 29, 2005, 11:53:19
edit2Rapporteer  

succes

Wat je volgens mij bedoelt is het DOPJE toch? Als je ventiel uitgelubberd is kun je het dopje op de manier die je beschrijft groter maken zodat-ie weer beter sluit...
-Cedric-
Gast
Antwoord #16 September 29, 2005, 16:32:51
edit2Rapporteer  
ik Heb voor het laatst ook gaatjes moeten repareren in mijn kite, deze waren echt minuscuul. Je moet zo een spuitbus zoals die van reinigingsmiddelen gebruiken, hier zeepsop in doen en op de tube spuiten. Als er belletjes komen dan staat er een gaatje en duid je het aan met een stift. daarna ga je er lichtjes over met schuurpapier en plak je het met zo een bladderplakkertje dat je bij de kite krijgt geleverd.

grts en suc6
DENNS

Antwoord #17 September 29, 2005, 17:29:29
edit2Rapporteer  
je heb er special spray voor puit je de tube onder heb je het gaatje zo gevonden
Tom

Antwoord #18 September 29, 2005, 17:40:06
edit2Rapporteer  
Rene kom hem hier nou maar gewoon in het zwembad proppe ist denk wel het makkelijkst Smiley
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #19 September 30, 2005, 15:28:37
edit2Rapporteer  
Check idd eerst je ventieldop...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.