Brenkie

|
Dat helpt volgens mij nix tegen het gaatje. Dat zul je toch moeten plakken, en daarna heb je dan de talkpoeder nodig. Deze is ervoor om het terugbrengen van de tube gemakkelijker te maken.
|
|
|
KiteKoe®t

|
je moet zoieso het gaatje in je bladder (tube dus) plakken. Als je de bladder eruit hebt gehaald strooi je wat talkpoeder eroverheen om hem gemakkelijk zonder plooien weer in je kite te stoppen.
Talkpoeder gewoon bij de drogist halen.. met of zonder geurtje..
|
|
|
rene!

|
oke...thnx
|
|
|
rene!

|
Maar het is een heeeeeeel klein gaatje denk ik, want hij loopt echt heel langzaam leeg.. Dus zal moeilijk worden om hem te vinden. Iemand daar nog tips voor?
|
|
|
Frits

|
ooit een band geplakt?
|
|
|
rene!

|
Ja, maar ik heb ook al wel eens eerder een klein gaatje gehad en toen 3 uur ofso bezig geweest eerdat ik het gaatje een keer gevonden had, maaja ik geloof dat het het makkelijkst is om met een planten spuit met water en wat zeep erin over tube te spuiten? Ik ga het morgen maar is proberen
|
|
|
Fuelled Mark

|
meenemen naar een zwembad (of een hele grote vijver). Even vragen aan de badmeeste en zoeken maar!! Dan heb je hem binnen 5 min gevonden. niet een stift vergeten mee te nemen om het gaatje te markeren.
|
|
|
|
rene!

|
Ik ga um denk ik ergens in een zwembad gooien  Is wel het makkelijkste
|
|
|
semen

|
Heb je je ventielen al gecontroleerd. Met name degene waar je altijd je tube mee opblaast kan wat uitluberen. Remedie, nieuwe ventielen, of je ventiel een beetje wijder maken. 1. Ventiel warm maken in vrij warm water 2. pomp einde in je ventiel stoppen waardoor je hem iets oprekt 3. ventiel met pompeinde onderdompellen in ijswater, hierdoor blijft hij een beetje open staan
waarschijnlijk helpt dit want een gaatje in je tube loopt over het algemeen niet echt langzaam leeg.
succes
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
weet niet wat voor kite het over gaat maar nog ff een toevoeging over ventielen:
als je een kite hebt met zo'n groot 'draai' ventiel om je LE mee leeg te laten lopen zou ik maar die eerst maar s ff checken [bijv met zeepsop/ water ofzo]
had zelf een paar keer dat ie niet goed afsloot en dan loopt ie ook langzaam leeg, gelukkig hielp strakker dichtdraaien al.
het is t waard om ff je ventielen na te gaan want om nou gelijk je hele LE na te kijken???
|
|
|
rene!

|
oke dan ga ik eerst wel even naar die ventielen kijken:)
|
|
|
jelle192

|
Heb je je ventielen al gecontroleerd. Met name degene waar je altijd je tube mee opblaast kan wat uitluberen. Remedie, nieuwe ventielen, of je ventiel een beetje wijder maken. 1. Ventiel warm maken in vrij warm water 2. pomp einde in je ventiel stoppen waardoor je hem iets oprekt 3. ventiel met pompeinde onderdompellen in ijswater, hierdoor blijft hij een beetje open staan
waarschijnlijk helpt dit want een gaatje in je tube loopt over het algemeen niet echt langzaam leeg.
succes
Hier snap ik niets van.. Als je ventiel is uitgelubberd (door het vele pompen), waarom moet je hem dan nog wijder maken? Dan maak je het probleem toch alleen maar erger. Volgens mij moet je hem juist smaller maken (maar hoe weet ik niet), of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
|
|
|
Arjan
Geen avatar
|
Ik begrijp het ook niet, maak je hem dan in. niet groter..... 
|
|
|
Garmt

|
succes
Wat je volgens mij bedoelt is het DOPJE toch? Als je ventiel uitgelubberd is kun je het dopje op de manier die je beschrijft groter maken zodat-ie weer beter sluit...
|
|
|
-Cedric-
Gast
|
ik Heb voor het laatst ook gaatjes moeten repareren in mijn kite, deze waren echt minuscuul. Je moet zo een spuitbus zoals die van reinigingsmiddelen gebruiken, hier zeepsop in doen en op de tube spuiten. Als er belletjes komen dan staat er een gaatje en duid je het aan met een stift. daarna ga je er lichtjes over met schuurpapier en plak je het met zo een bladderplakkertje dat je bij de kite krijgt geleverd.
grts en suc6
|
|
|
DENNS

|
je heb er special spray voor puit je de tube onder heb je het gaatje zo gevonden
|
|
|
Tom

|
Rene kom hem hier nou maar gewoon in het zwembad proppe ist denk wel het makkelijkst 
|
|
|
|