Bonaire?

Nino

Oktober 29, 2004, 09:05:59
edit2Rapporteer  
Hey,

Ben van plan om begin volgend jaar op Bonaire te gaan kiten. Heeft iemand tips voor en/of ervaringen met goeie spots?

Alvast bedankt,

Nino
Steph

Antwoord #1 Oktober 29, 2004, 09:16:46
edit2Rapporteer  
Bonaire is altijd goed behalve Sept/Oct.

De huidige spots zijn:
Atlantis (vlak, offshore), Pink Beach (vlakker, offshore) en sinds kort Baby Beach (golven, side-shore). Als je geen hoogte kunt lopen is het op Bonaire niet echt makkelijk leren. De lokale kiteschool kan je wel redden met de motorboot als het moet.

Zoeken is een kunst:
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=9;action=display;threadid=4747
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=9;action=display;threadid=4588
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=9;action=display;threadid=4679

Zie ook:
www.kiteboardingbonaire.com
www.kiteflyers.nl -> Kitetrips
Yannick

Antwoord #2 Oktober 29, 2004, 10:25:58
edit2Rapporteer  
Nino, als je gaat. doe even de groeten aan Jeroen!  Wink een rete goede local daar. je zou hem denk ik ook wel kunnen mailen om wat info te vragen. kijk op www.kiteboardingbonaire.com en je komt  hem vanzelf tegen!
kentyman

Antwoord #3 Oktober 29, 2004, 14:18:21
edit2Rapporteer  
en 't is dus strak offshore daar, als je afdrijft dan kom je in Venezuela uit (want je mag niet kiten op Lac Bay en de rest van de noord-oost kust is superruig met scherpe rotsen en megagolven enzo. Daar kom je niet eens 't water in!
naish23

Geen avatar

Antwoord #4 November 06, 2004, 22:33:41
edit2Rapporteer  
Gozer die ik ken was daar windsurfinstructeur, idd aflandig....
Bjorn (Slufter)

Antwoord #5 November 09, 2004, 11:23:14
edit2Rapporteer  
Is idd aflandig maar, Roan een local heeft vaak een bootje bij hem. Dus mocht het fout gaan kan ie je altijd te hulp schieten.  Wink

Meestal wordt er gekite op Atlantis maar heb begrepen dat er veel koraal is weggespoeld na een orkaan en is Pink Beach nu ook een betere spot geworden om te kite.

Oh en Nino als je nog een goedkoop onderkomen wil moet je me ff mailen. Heb namelijk familie op Bonaire wonen die bungalows verhuren  Wink
Nino

Antwoord #6 November 09, 2004, 12:59:36
edit2Rapporteer  
Ok Boyos,

Bedankt voor alle reacties.
Ik twijfel nog een beetje door de aflandige wind. M'n dinnetje kan namelijk nog niet zelfstandig (upwind) varen, dus misschien toch wat te moeilijk aldaar.
Atlantis ziet er wel ok uit, maar weet niet of het diep of ondiep water is daar. Is dat reddingsbootje trouwens alleen voor degenen die les nemen? Of voor alle kiters?

Nou ja, genoeg andere spots in de caribbean, toch?

Greetz en bedankt weer,
Nino
Bjorn (Slufter)

Antwoord #7 November 09, 2004, 14:30:10
edit2Rapporteer  
Dat bootje is idd bedoeld voor de lessers, maar tegen een vergoeding van ongeveer 10 gulden wordt je met gear en al uit het water gevist.
Atlantis is diep, en de bodem is voorzien van zeeegels en koraal, dus is het maar goed dat het wtaer diep maar wel super helder is.

De mooiste spot is Lac Bay, hier kan je overal staan, maar is alleen verboden voor kiters, damm windsurfers....
semen

Antwoord #8 November 13, 2004, 23:44:58
edit2Rapporteer  
Ben het volledig met neefje duffeaap eens echter wel even opletten wanneer je gaat want ik ben net weer terug van een maand Curacao en slechts 4 goede dagen gehad. Sep/Okt zijn de hurricane maanden en dan kan het weer nog wel eens van slag zijn en dat is dit jaar zeker het geval. afgelopen weken zelfs zuidwesten wind gehad maar ook iedere dag regen met veel onweer. Zal in december nog even voor je controleren of het al beter is, succes.
ronnieboy

Antwoord #9 November 16, 2004, 12:16:48
edit2Rapporteer  
Hey,

Ben van plan om begin volgend jaar op Bonaire te gaan kiten. Heeft iemand tips voor en/of ervaringen met goeie spots?

Alvast bedankt,

Nino
He Nino,
Kan je Bonaire zeer aanraden. Het is een super relaxed eiland. Ook de locals die bijna allemaal nederlands zijn zijn erg aardig. Ik zou er zo weer terug willen. Zorg dat je een rechtstreekse vlucht hebt !!!
Het is inderdaad aflandige wind, dus pittig als je niet aan de wind kunt blijven.  
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.