problemen met board

naish torch 10 kiter
Gast
December 06, 2004, 22:46:28
edit2Rapporteer  
wie oh wie kan mij helpen.
ik heb laatst een boad gekocht in zuid afrika deze is per post opgestuurt en bij het bekijken van het board is de hele onderkant los gelaten een soort vezel mat.
ik heb vele malen contact gehad met de fabrikant en die vertelde dat het niet kon want voordat hij werdt verzonde was het board in goede staat.
nu heb ik hem meerdere foto's hiervan gestuurt maar hij ontkent het probleem ik balen dus voor €300 een board laten maken naar mijn zin en de onderkant laat helemaal los.
wat kan ik hier aan doen want baal echt.
wie weet hoe ik dit probleem op kan lossen of ergen kan laten maken hoop dat jullie mij kunnen helpen want zonder board kan ik niets.
WaZuP

Antwoord #1 December 06, 2004, 23:12:41
edit2Rapporteer  
laten reparen kost ook veel geld ik zou proberen de baas te pakken te krijgen of hun helemaal bedelven onder de mail en reparatie kosten op hun naam zetten weet verder ook niet veel.
 Eigenlijk moet je hem terrug sturen en een nieuwe vragen! >Sad >Sad
bale man
KiteKoe®t

Antwoord #2 December 06, 2004, 23:21:58
edit2Rapporteer  
Om welke firma gaat het? Is het een echt bedrijf of heb je het zomaar bij iemand besteld?

Kun je een paar foto's hier online zetten om de ernst van de situatie te verduidelijken?

Succes en laat ons even de vorderingen weten.
Alex.....
Gast
Antwoord #3 December 06, 2004, 23:39:02
edit2Rapporteer  
je kunt ook zachtjes dreigen dat je hun naam goed zwart maakt op MEERDERE kite forums...... dat is toch iets wat ze absoluut niet willen, maar als ze jou zo behandelen, dan moet niemand daar iets kopen vind ik!!!!

wordt een beetje moe van die gasten die mooie praatjes hebben en als het erop aankomt dan weten ze van niets  >Sad >Sad >Sad
Petteflat

Antwoord #4 December 06, 2004, 23:57:08
edit2Rapporteer  
Als je met credit card hebt betaald, kun je het beste met de je creditcard maatsch. bellen, en de betaling via hen terugvordenen.
Yannick

Antwoord #5 December 07, 2004, 00:03:04
edit2Rapporteer  
ik vind het ook wel een gok die hebt genomen met je bestelling, iets opsturen vanuit Z-A! ik heb mijn board opgestuurd gekregen vanuit Friesland, dat vond ik zal ook al riskant!

ik zou gaan voor wat alex zegt! zonder naam hebben ze waarschijnlijk niks meer! ben wel benieuwd naar een foto'tje van hoe je het board hebt aangetroffen
Joris

Antwoord #6 December 07, 2004, 00:07:44
edit2Rapporteer  
Ik denk dat als ze niets om hun kwaliteit geven dat ze ook niet erg onder de indruk zijn van het "zwart maken" van hun bedrijf, stelt waarschijnlijk toch niet zoveel voor dan....
Yannick

Antwoord #7 December 07, 2004, 00:10:49
edit2Rapporteer  
Ik denk dat als ze niets om hun kwaliteit geven dat ze ook niet erg onder de indruk zijn van het "zwart maken" van hun bedrijf, stelt waarschijnlijk toch niet zoveel voor dan....

je kunt het natuurlijk altijd proberen! ik zou ff kijken of je de betaling ongedaan kunt maken! ik had zelf met de gene van wie ik het board gekocht had, 150 euro voordat ik het board binnen heb en 150 erna. zo creeer je een beetje vertrouwen! maar helaas, helpt het jouw er niet mee, wel een tip voor de volgende keer dus!
La Flauwurhman

Antwoord #8 December 07, 2004, 00:12:06
edit2Rapporteer  
Hey!

Als ik dit zo lees is het een gevalletje 'delaminatie'
Waarschijnlijk is het boardje met het vliegtuig hierheen gekomen. Bij slecht gelamineerd vezel met luchtbellen eronder bestaat dan de kans op delaminatie. Dit is ook de reden dat er op windsurfplanken een ventiel zit die je opendraait als hij het vliegtuig in gaat.
Op een kiteboard zit dit niet, maar is ook absoluut niet noodzakelijk bij een goed vervaardigd boardje!

Lijkt mij dus een typisch geval van garantie!
Ben trouwens ook benieuwd om wie het hier gaat...  >Sad
Heb je foto's?

Succes!
Dennis

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #9 December 07, 2004, 00:18:01
edit2Rapporteer  
Klopt Dennis. Moet dan wel een board met schuimkern wezen. Door de drukverschil in het ruim van het vliegtuig op grotere hoogten zet de lucht in het schuim uit (of andersom) en laat het laminaat los van het schuim. Windsurfboards hebben hiervoor i.d.d. een ventscrew die eruit moet bij vervoer via het vliegtuig. Bij kiteboards heb ik hier nog niet eerder iets van gehoord...

Evengoed balen :-X
mathieu3
Gast
Antwoord #10 December 07, 2004, 00:57:33
edit2Rapporteer  
Ja, ben benieuwd wat voor merk dat is.

Kan je een foto van het probleem maken?

Als de hele onderkant delamineerd is het een rasechte prutser die je board heeft geshaped.  Shocked

Dan kan je iedere dag met je boardje in een vliegtuig stappen maar dat moet niet kunnen natuurlijk.

Succes!
Moza

Antwoord #11 December 07, 2004, 01:04:25
edit2Rapporteer  
maar wat verwacht je voor 300 e??  ???

no offense hoor...maar de transportkosten zijn al 50 euro.....desalniettemin succes
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 December 07, 2004, 08:42:51
edit2Rapporteer  
Hier een oud hollands spreekwoord:

GOEDKOOP IS DUURKOOP!!!!!! Sad Sad Sad Sad

laterrrrrrrrrrrrr
 8)
PDJ
Gast
Antwoord #13 December 07, 2004, 10:51:08
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat als ZIJ iets versturen dat ze het dan VERZEKERD opsturen. Dit is typisch jou woord tegen het zijne. Uiteraard had je al betaald. Is dit niet gebeurd door de vliegtuigmaatschappij  Wink
Misschien dat je hen kan aanspreken erop..
Mocht dat allemaal niet lukken, dan ieder geval naam makker en bedrijf even posten dat ze k.u.t zijn.
FLOF

Antwoord #14 December 07, 2004, 13:59:38
edit2Rapporteer  
OK, wat ik dus wel interessant vind is of mijn inmiddels veelvuldig gebruikte board risico loopt wanneer ik hem mee het vliegtuig in neem....
Weet iemand dat? Lijkt me behoorlijk scheiße wanneer ik in Fuerta of Cumbuco mijn tas uitpak en mijn board lijkt op een cocosparasol.... Shocked
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 December 07, 2004, 14:16:28
edit2Rapporteer  
Als je je board goed inpakt hoef je echt niet bang te zijn dat je board naar de klote gaat. In mijn ogen heeft Torch kiter gegokt op een goedkoop board uit Afrika en heeft hiermee flink zijn neus gestoten maar ik vindt dat je niet moet zeuren dat is het risico wat je neemt om op deze manier een board te kopen. Als je een board gewoon in de shop koopt en er blijkt ites niet goed te zijn kan je gewoon terug!

laterrrrrrrrrrrr

Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 December 07, 2004, 14:20:22
edit2Rapporteer  
toch klote, zal wel een of andere prutser zijn geweest.
waarom heb je dat board daar besteld?
naish torch 10 kiter
Gast
Antwoord #17 December 07, 2004, 18:32:28
edit2Rapporteer  
ok beste kite vrienden ik ga morgen vroeg meteen foto's maken van het board en zal het effe posten.
ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden want anders zie ik het somber in volgend jaar Sad
jeffrey

Antwoord #18 December 07, 2004, 19:40:16
edit2Rapporteer  
ik zal het gewoon terug sturen en heel de tijd bellen dat ze er gek van worden
KiteDemon

Antwoord #19 December 07, 2004, 20:10:07
edit2Rapporteer  
Dit is een gevalletje van zware penetratie. Ik denk niet niet dat hij je centjes terug zal storten. Als je met een creditcard hebt betaalt dan is het niet zo'n probleem, dan zijn al je aankopen gedekt. Maar misschien beter dit ook op een internationaal forum te knallen.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #20 December 08, 2004, 01:31:41
edit2Rapporteer  
dennis heeft gewoon gelijk!
delaminatie tgv luchtdrukverschil...
is de shaper debet aan.
heb je al contact gehad met die gast?
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #21 December 08, 2004, 19:07:16
edit2Rapporteer  
beste kite vrienden,
zoals beloofd zou ik nog effe foto's posten van het board ik kan wel janken als ik het board weer in me handen heb weg gegooit geld echt klote.
Naish-Kiter

Antwoord #22 December 08, 2004, 19:11:55
edit2Rapporteer  
shit zeg iets gaat niet goed met het erbij zetten van de foto wie kan voor mij dit eventueel posten want mij gaat dit niet lukken
Naish-Kiter

Antwoord #23 December 09, 2004, 17:10:10
edit2Rapporteer  
zo kitevrienden hier dan de beloofde fot van het board

[verwijderd door de admin]
Naish-Kiter

Antwoord #24 December 09, 2004, 17:11:30
edit2Rapporteer  
hier foto 2 van de andere kant van het board echt triest Sad

[verwijderd door de admin]
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.