Waterstart!

joa
Gast
Juni 26, 2006, 01:23:15
edit2Rapporteer  
Heb een probleempje met starten:als ik naar rechts heen start vaar ik zonder gezeur zo 100meter weg.
Nu als ik naar links wil starten lukt dit telkens niet,ik baal daar van want moet telkens na een stuk varen naar  rechts trug body dragen  (angry_kitesmiley).
Hebben hier meer mensen last van gehad dat je naar een kant gewoon lekker weg vaart en de andere kant
uit is het gewoon nix!
Probeer telkens wel veel te oefenen maar het is nog niet echt goed gegaan,gooi mijn rechter zijde van
het boardje dan naar links als ik naar links wil starten  ThumpDown
efgeha

Antwoord #1 Juni 26, 2006, 01:25:57
edit2Rapporteer  
Veel oefenen is de oplossing!

Iedereen heeft een favoriete kant, denk maar eens aan snowboarden, goofy / regular.
De één springt ook makkelijker over links als over rechts, enzovoorts.
tom_beul
Gast
Antwoord #2 Juni 26, 2006, 01:29:56
edit2Rapporteer  
Daar heb ik gelukg mee gehad ... voor het kitesurfen snowboarden ik en skateboarden ik. Ik skateboard Regular en Snowboard Goofy, dus geen lasst van gehad!
Idefixe

Antwoord #3 Juni 26, 2006, 01:33:25
edit2Rapporteer  
Heb ik ook last van, schijnt veel voor te komen. naar wat men mij heeft verteld: oefenen / oefenen en nog eens oefenen....
joa
Gast
Antwoord #4 Juni 26, 2006, 01:37:46
edit2Rapporteer  
Hoop op een beetje wind de komende weken dan gaan we maar weer oefenen...........
hoop dit jaar beetje heen en weer te kunnen varen en mischien beetje hoogte lopen en een
sprongetje  Joepie
lodewijk
Gast
Antwoord #5 Juni 26, 2006, 01:46:31
edit2Rapporteer  
je hebt altijd een kant die je het best ligt, maar jah et is gewoon oefenen
kapela
Gast
Antwoord #6 Juni 26, 2006, 01:49:16
edit2Rapporteer  
krijg het heen en weer    gozert   whahaha
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Juni 26, 2006, 01:50:21
edit2Rapporteer  
Je kunt testen welke been het beste gaat.. Gewoon met je sokken over het parket glijden...hihiii. of in de douche... De been die je dan voor hebt staan, voor mij links, is de kant die het makkelijkst gaat.. Die kant voelt vaak het meest natuurlijk aan... Heb 1 middag alleen op rechts geoefend en nu lukt dat ook... Maar het blijft toch altijd een minder natuurlijk gevoel... Dit gevoel heb ik ook tijdens het windsurfen en snowboarden... Succes met oefen.. (kitehigh_kitesmiley)Zie ook deze filmpjes

http://www.kitefilm.com/video/the_waterstart_part1.wmv (part 1)
http://www.kitefilm.com/video/the_waterstart_part2.wmv (part 2)
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 Juni 26, 2006, 02:04:30
edit2Rapporteer  
Kwestie van je voorste been gestrekt houden.
aap
Gast
Antwoord #9 Juni 26, 2006, 02:06:46
edit2Rapporteer  
Als je volgende keer gaat varen vraag dan iemand op het strand om wat tips en kijken naar anderen helpt ook veel. Je ziet dan hoe zij het doen en dat helpt wel eens
DENNS

Antwoord #10 Juni 26, 2006, 02:32:38
edit2Rapporteer  
had in het begin ook een favorite kant maar tegenwoordig gaan allebei de kanten net zo makkelijk gewoon ff oefenen
Buster

Antwoord #11 Juni 26, 2006, 03:58:51
edit2Rapporteer  
Niet terug bodydraggen gewoon proberen naar beide kanten, even een paar meter wind mee voor snelheid, insturen, voorste been strekken idd, en let op: goed kijken waar je naartoe wilt (dus niet windje mee).
D@rkSt@r

Antwoord #12 Juni 26, 2006, 06:01:37
edit2Rapporteer  
heb ik ook last van gehad.. het is nu al wat minder maar ik moet nog veel oefenen.. ik kan de ene kant makkelijker starten als de andere kant.. het lijkt soms ook wel of ik aan mijn slechte kant minder kracht krijg van mijn kite.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #13 Juni 26, 2006, 15:07:00
edit2Rapporteer  
Net als met je handen ben je ook met je voeten een voorkeur voor links of rechts.
Kortom, je slechte kant is een beetje hetzelfde als met je "verkeerde"hand proberen te schrijven.
Is dus gewoon moeilijk in het begin en gaat alleen maar over met veel oefenen.
windjunk

Antwoord #14 Juni 26, 2006, 16:42:10
edit2Rapporteer  
Het ligt ook heel erg aan de wind is mij opgevallen. Ik vaar altijd op zee en met NW wind is dan de rak met rechts voor die van de kust af en met ZW wind is het de rak met links voor. Bij deze rakken heb je zeker als beginner gewoon net wat meer ruimte downwind. Hierdoor heb je meer tijd en gelegenheid om er lekker in te komen. Wat mij opviel bij mezelf is dat ik bij de rak terug gewoon veels te hoog wilde lopen (@Darkstar: je kite heeft dan ook minder kracht)

Maar goed, oefenen is natuurlijk het toverwoord hier... Succes ermee!
justkitehigh

Antwoord #15 Juni 26, 2006, 19:52:53
edit2Rapporteer  
idd lekker oefenen en tips vragen van anderen kiters die je zien waterstarten. Tis zonde om je telkens trug te laten bodydraggen zul je vast wel paar slokken te pakken hebben lijkt mij. (grinnik_kitesmiley)
wasbeer

Antwoord #16 Juni 26, 2006, 20:10:00
edit2Rapporteer  
ligt volgens mij ook voor het vgrootste deel aan de wind. als je iets te scherp vaart omdat hij niet recht uit zee komt gata de ene kant idd moeilijker. of met de golven meevaren is ook niet makkelijker dna ertegenin.
aap
Gast
Antwoord #17 Juli 04, 2006, 03:54:09
edit2Rapporteer  
oefenen,oefenen,oefenen,oefenen oefenen,oefenen,oefenen Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.