Kitesurfschool.nl
Geen avatar
|
Hi Idefixe,
Wie weet hebben meer/andere mensen betere of nieuwe idee ? het gaat om dat na de les alle nieuwe aankomende kiters goede tips om na te lezen meer niet.
Ciao Harry
Ps: niet aankomen met negative reaktie ik weet dat jij met jonge criminele mee te maken heb (werk)daar gaat niet om "40"jaar en nog zo d...
|
|
|
|
dennis82
|
als ze bij een nieuwe spot gaan kiten om dan bij de ervaren kiters die daar vaak kiten ff te vragen wat de: Gevaren zijn in het water. Gevaren op de kant. De NO GO plekken in verband met natuurbescherming of andere fratsen. Stroming is Waar het koraal zit voor the lucky one's onder ons die lekker naar een warm landje kunnen ect ect..
Ben zelf een ervaren kiter maar elke keer als ik een nieuwe spot ga vraag ik het altijd ....liever een gevaar horen voordat ik het water op ga dan dat ik er zelf achter moet komen op het water ....plus je leert de lui op het strand een beetje kennen..
|
|
|
Idefixe
|
Hi Idefixe, Wie weet hebben meer/andere mensen betere of nieuwe idee ? het gaat om dat na de les alle nieuwe aankomende kiters goede tips om na te lezen meer niet. Ciao Harry Ps: niet aankomen met negative reaktie ik weet dat jij met jonge criminele mee te maken heb (werk)daar gaat niet om "40"jaar en nog zo d... Beste Harry, zoals ik al eerder aangaf vind ik dit een goed initiatief. Daarbij staat het mij vrij om een opmerking te plaatsen over het feit dat ik verwacht dat een kitesurfschool dit soort kennis zelf in huis heeft. Als je met zo'n opmerking dan een probleem hebt: Prima! Wel jammer dat je dan in een P.S. moet gaan beginnen over m'n beroepsmatige werkzaamheden en een 40+ gebeuren. Je gaat dan echt OFF-TOPIC. Als je het dan toch over m'n werk wilt hebben. ( en om daar maar meteen weer ON-TOPIC (grinnik_kitesmiley) ) Ik ben nu zo'n 30 jaar werkzaam in de didactische sfeer / het wereldje van lesgeven en instructie. Ik heb voor diverse soorten van opleidingen syllabi geschreven en ben graag bereid, zou het leuk vinden om iets dergelijks voor de kitesurfwereld / een kitesurfschool te doen. Dus als je interesse hebt stuur maar een PB'tje dan. Ciao! dan maar hè
|
|
|
Japairman
|
voorrangsregels op het water.....handgebaren voor bij het oplaten/neerlaten
|
|
|
Steentje
Geen avatar
|
Ik heb na mijn les bij je kitesurfschool ook zo'n beschrijving ontvangen. Het lijkt me handig als je in de nieuwe versie Voorrangsregels op het water vermeld.
|
|
|
Kitesurfschool.nl
Geen avatar
|
Hi Idefixe,
Ik ben 40 jaar en alles wat ik doe of gedaan heb is kitesurfen en windsurfen! Ik weet zeker wat er op moet maar ik ben niet alles en ik weet ook niet alles als mensen komen met een goed idee die ik(wij)niet gedacht heb dan doe ik graag volgende jaar er bij! wil graag iets verder denken dan allen nu !
Dus als jij ook kan helpen graag !
Ciao Harry
|
|
|
Jelle
|
Als je even post wat je in je 07-versie had, dan kunnen we dat aanvullen en komen er geen dubbele dingen op het forum.
Ik ben goed in spelling en grammatica, en daar wil ik wel naar kijken als je lijst klaar is.
Jelle
Safety First kitesurfschool
|
|
|
cyberric
|
ik vind dit een goed idee om wat meer info te krijgen heb ook les gehad bij kitesurfschool.nl heb er goed les en info gehad en heb ook de safty ontvangen miste alleen de voorrangregels er in die vind ik dat die er in moeten komen voor 2008 voor de rest ga zo door grt ricardo
|
|
|
rocket man
|
- je bent met een sport bezig, waar je gebruik maakt van natuur-krachten (wind water etc.) heb hiervoor het nodig respect, want in een twijfelgeval verlies je van de natuur, bv. wind-> gelift worden, water onderkoeling, afdriven door stroming etc. - ga als beginner nimmer en nooit boven 30 knopen kiten (windkracht 7) - check als beginner altijd twee keer of je lijnen goed zitten, tot je zekerheid hebt. - laat je kite door een ervaren iemand op - bij twijfel altijd hulp vragen - verdiep de kennis van je kiteles op een beginners spot - ga nooit in je eentje kiten - ...
|
|
|
Kitesurfschool.nl
Geen avatar
|
Heren,
nog bedankt voor jullie tijd en zal zeker de voorrangregels er bij zetten volgede jaar.
Ter info, ons laaste les voor 2007 is 21 Oktober en zullen wij weer starten 26 April 2008.
Ciao Harry
Ps: hoop dat jullie een goede winter tegemoet komen.
|
|
|
kappertje
Geen avatar
|
ik heb al een paar jaar een cabrinha maar daar zit altijd al een boekje bij met do`s en don`t mischien gewoon even vertalen dan ben je er ook??
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
- Telefoonnummers van hulp instanties in de buurt van de spot: kustwacht, politie, brandweer - Handig om te weten waar een ziekenhuis en\of andere eerste hulp diensten in de buurt zitten (voor kleinere ongevallen)
|
|
|
Micky
|
- Telefoonnummers van hulp instanties in de buurt van de spot: kustwacht, politie, brandweer - Handig om te weten waar een ziekenhuis en\of andere eerste hulp diensten in de buurt zitten (voor kleinere ongevallen)
idd ook erg handig net als ICE ( http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=22051.0) Beste Harry, ik ben het wel een beetje met Idefix eens.... Niet erg overtuigend als je dit soort vragen als kitesurfschool eigenaar op een forum neerlegd. Ten tweede, misschien handig om zelf het goede voorbeeld te geven en niet over je cursisten/leerlingen heen te springen.... Misschien een goed voornemen voor 2008 Fijne winter toegewenst, Micky Ps: ik zou het aanbod van Jelle in ieder geval aannemen...
|
|
|
Kitesurfschool.nl
Geen avatar
|
Beste Micky,
Helaas over PR zijn jullie in in huis (zeker Idefixe)maar dat kan niks mis mee! en ik zal zeker de aanbod van jelle aannemen ook omdat mijn nederlands taal niet de beste is .
Niet vergeten wij ververken "heel veel cursisten" en de meesten gaat toch nog een paar keer proberen zonder instructeur na 2a3 lessen dus is wel belangrijk .
Ciao Harry
Ps:Ik zal later op het jaar de texst zeker mailen ++ fotos van Z-Afrika
|
|
|