Janus

Logs: 0 | 4 uur
|
Wees blij dat je er niks aan over hebt gehouden. een gedepowerde kite vliegt verder aan de rand, dus een beetje spanning op je stuurlijnen houden en de kite bewegen. je kan dan bij een vlaag even depoweren en weer een beetje poweren (bar even van je af en weer een beetje aantrekken) zodat de kite weer terug zakt in de window zonder te frontstallen.
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Als je kunt staan en je kite valt uit de lucht kan je het beste een stuk naar je kite toelopen, zodat de lijnen niet meer onder spanning kunnen komen te staan. Als je niet kan staan kun je proberen te zwemmen richting je kite.
|
|
|
Dieter

|
niet te veel depoweren is soms beter denk ik
|
|
|
skyrider
Gast
|
ik had t ook een keer met mn raven maar toen schoot mn loop uit de haak, dus kite vol gepowered, ik op mn rug er achter aan, heb ik mnbar los gelaten en toen was de stoeipartij meteen afgelopen!
|
|
|
TtHoM@s

|
ik heb het ook wel een een keer gehad valt de uit de lucht en vlak boven het water komt de wint er weer vol in, dan word je gewoon afgeschooten.
nu probber ik het vantevooren inteschatten. als ik dan denk dat ik het nog haal om naar achter te lopen doe ik dat. als ik dat niet meer haal loop ik een heel eind naar vooren zodat de lijnen niet meer strak kome te staan als die op het water valt.
|
|
|
arjanhepping
Gast
|
als ik mijn raven helemaal aan de rand van het windvenster zet en de wind is heel erg vlagerig, wil hij bij een vlaag wel eens nóg verder vliegen: gevolg, vlaag weer weg, kite valt naar beneden. oplossing: niet helemaal de-poweren aan de rand van het windvenster om toch spanning op je lijnen te houden.
maar met goeie wind heb je nergens last van.
|
|
|
windy
Gast
|
je kite niet boven je houden maar aan de zijkant dan kan ie never nooit naar beneden vallen en kan je ook niet zomaar gelift worden
|
|
|
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
|
thanx voor de goede tips. Dus toch een beginnersfout cq onzekerheid. Door de (te) vlagerige wind te veel gedepowerd en te veel de randen van het windvenster opgezocht.
Positief aan het geheel, de vriend die bij me was heeft onbedoeld een spectaculaire sprong van me gezien.
Snel maar weer het water op om vertrouwen in de kite te krijgen.
CU, Teeuwerick
|
|
|
martijn_e

|
is het een optie om je vijfde lijn snel in te halen?
|
|
|
TtHoM@s

|
ja, volgens bij deed me instuktur dat bij lesen wel als de lijnen slap kwamen ff aan de 5e lijn trekken
|
|
|
Steph

|
Of je gebruikt je Quickrelease (safety release)...
|
|
|