Mark

|
25 meter? Ik vraag me af voor welke windkracht je dit formaat in gedachten hebt?
Ik weet dat ze er zijn maar ik heb nog nooit iemand met een dergelijke kite zien varen.
|
|
|
Rutger II

|
keine anung, lijkt me we vet een 25 meter !!!!!!
|
|
|
KiteDemon

|
...hmmm...of je moet 250 kg wegen of je hebt de illusie dat je met 7 knopen kan varen. Het blijft een erg prijzig speeltje. Maar check anders www.kiteforum.com Fer
|
|
|
Rich

|
Yo Fer,
Nee ik weeg geen 250kg, maar heb er genoeg van om voor niets van Den Bosch naar de kust te rijden. En dat zijn al heel wat ritjes geweest...dat het net niet waait voor mijn grootste kite (18m). Vandaar dus dat ik nu groot materieel wil aanschaffen.
Hoe is het trouwens met jou, nog plannen om weer (net als vorig jaar) naar Fuerte te gaan?
|
|
|
KiteDemon

|
Aahh.. het kwartje valt! Hoe is het Rich? we zijn van plan om half aug. weer naar Fuerte te verkassen.
En een tip om wat meer lowend erbij te krijgen: probeer eens een X4 18. Ik heb zelf de 16 en kan met een vette 2 knopen minder al het water op (t.o.v X3 16). 25m2 is een beetje overdreven tenzij je in de ultieme zwaargewicht klasse zit (en dat zit jij absoluut niet).
Fer
|
|
|
Rich

|
Okay, die X4 ga ik dan zeker eens proberen.
Misschien dat ik je dan weer tegenkom op Fuerte, want de eerste 3 weken van augustus ga ik naar Tenerife en heb plannen om tijdens die drie weken ook een paar dagen naar Fuerte te gaan.
|
|
|
|
slufterhufters.com

|
je kan mn 21.5 arx overnemen voor 400e, compleet en in perfecte staat. kan je raggen met 7 8 10 knopen
heb alweer een paar x gekite op het autostrand terwijl de meeste niet konden of de hele tijd terug moesten lopen, terwijl ik lekker aan het knallen was. doe hem weg omdat onder de 12 knopen ik het de moeite niet vind om het water op te gaan.
kan elke dag kiten als ik wil dus de drang heb ik niet meer.
|
|
|
Tomislav
Geen avatar
|
Rich, kijk ook naar de Best Nemesis kites. Zelf heb ik de Nemesis 18 als de grootste maat. Persoonlijk hoef ik minder low end niet, maar er zijn ook twee grotere modellen van 21 en 24 m2. Met de 18 kan ik vanaf 10-11 knopen cruisen. Al met 8 knopen kan ik hard pompend klooien. Nee ik weeg geen 250kg, maar heb er genoeg van om voor niets van Den Bosch naar de kust te rijden. En dat zijn al heel wat ritjes geweest...dat het net niet waait voor mijn grootste kite (18m). Vandaar dus dat ik nu groot materieel wil aanschaffen.
Hoe is het trouwens met jou, nog plannen om weer (net als vorig jaar) naar Fuerte te gaan?
|
|
|
JorritW
Gast
|
Heb de 25 even in mijn handen gehad, maar vind het niet echt nodig zo´n kite. Een 16 m² is top en 20 m² kan nog, maar erboven is eigenlijk onzin. Veel eerder vaar je toch niet en dan is het misschien niet eens leuk....
Ik denk dat je het best kunt kijken met een 16 met veel low-end of misschien een 18 wat Tomislav zegt. Een 20 tja kan, maar of het heel nodig is? Ik weet het niet...
|
|
|
Rich

|
Yo Tomi, de Best Nemesis 18m heb ik zelf ook en kan daar inderdaad vanaf een knoop of 11 mee varen. Alleen in de zomer waait het vaak minder dan 11 knopen...
Misschien dat ik anders toch maar mijn geld in de knip houdt en gewoon hoop dat het deze zomer lekker blijft waaien! 8)
|
|
|
KiteDemon

|
Hey Rich,
Ik vaar een 122 x 38 met 16 X4 en de fun begint al bij 10 knopen!!!!! Het idiote is dat de X4 ook dan al lift genereerd. Heb een beetje op het strand gespeeld met 7-8 knopen en dan lift-ie al vet. Ik denk dat we ongeveer even zwaar zijn dus je moet-em absoluut een keer proberen. Ook de 18 X4 heeft waanzinnige lowend. Als je toch van plan bent met geld te smijten dan zou ik absoluut voor de X4 18 gaan i.p.v. een V4 25.
|
|
|
Pretorian
Gast
|
Voor de prijs van een v25 zit je ook 2 week in cabaret
|
|
|
Emiel

|
ik vaar met me 16 in 7 knopen al ;D
|
|
|
|
Japairman

|
is de nieuwe licht weer kite, de contra, van cabrina niks voor je? komt in july uit en de vooruitzichten zijn lofend.
Cabrinha Contra - De nieuwe standaard in licht weer prestaties 26 mei 2004, Oud-Beijerland, NL
Cabrinha komt met een nieuwe specifiek lichtweer kite op de markt; de CONTRA. Deze kite is ontworpen volgens een totaal nieuw inzicht in design, prestatie en efficientie. Alle maten leveren ±2 m2 meer power dan conventionele tube arc designs. Door middel van een vergroot 'projected span' is er duidelijk meer efficientie verkregen wat resulteert in een vergroot inzet bereik. De kite is krachtig en vliegt goed door tot de rand van het windvenster. De Contra is daardoor vroeg te varen en lang te houden. Tevens zijn de draai en vlieg eigenschappen zeer goed! Dankzij het Recon™ systeem zul je hem ook nog redelijk goed van het water kunnen starten, dat is iets wat met andere lichtweer kites eigenlijk niet te doen is. Kortom deze kite zet een nieuwe standaard in licht weer prestaties!
Blader maar eens door de Engelstalige Contra presentatie of bekijk de Contra movie (10,3 Mb .mov) Op de .com site vind je meer info en binnenkort ook Nederlandstalig hier op de site!
De Contra is Leverbaar vanaf begin juli en in de maten 16,5/19,5 en 23,5. Houd deze site in de gaten voor de laatste info over de beschikbaarheid!
Prijzen zijn onder voorbehoud 1499,-/1599,- en 1749,- Euro.
Kleuren die komen zijn rood en grijs, zoals in de illustratie getoond. Alle kites zijn voorzien van RECON™.
|
|
|
Yannick

|
hey, weet iemand waar je nederlandse info kunt halen over de Cabrinha contra?
|
|
|
Naish........what else???

|
Ik heb met de v4 25 in mijn handen gestaan, ik vond hem goed aanvoelen en snel sturen en reageren.
|
|
|
Fabian
Gast
|
Zag een instructeur van Colona in Egypte er mee varen!! Hij werd diverse malen ingehaald door Martijn en Dennis op hun Hoovah! Met hun wipika amp 16 en boardjes(130cmx38). Hij was bezig op een Naish mutant. Daarna zag ik hem nog met een 30m2 Naish. Kon alleen maar een beetje cruisen zonder te sinussen. Maar ja, paar knopen erbij en je kunt gewoon met je 16 of 18 en dan wil je niet onder een 25 of 30m2 hangen, geloof me!
|
|
|
Frits

|
30m² :| daar kun je mee parachutespringen.
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
...en de Amp heeft idd ook een waanzinnige Low End! Kon gisteren op de Slufter mijn 90 kg onder de 8,9 (11,8 flat) hangen op mijn 130/36. Moest wel geregeld een sinusje maken maar ging verder als een speer. De Amp+ is op dat gebied nog beter, en al in de aanbieding op www.windsurf.de......
|
|
|