@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Op je vraag is maar een antwoord: neem nou gewoon even een lesje, daar worden al je vragen beantwoord en kan je veilig aan deze sport beginnen.
wakie
|
|
|
Mick
Gast
|
Inderdaad, neem les.
Laat je goed voorlichten bij meerdere zaken. Dit om je een goed beeld te vormen. Iedereen verteld je namelijk wat anders. Als je overweegt om 2de hands te kopen koop dan iets van 2003. Goede kite om mee te beginnen:
Naish: Aero II, V4, Boxxer. Cabrinha: CO2 North: Toro II of IV Wipika: Hydro
En afhankelijk van je gewicht kies je de maat uit. De meesten redden het wel met een 12 (Ook afhankelijk van de wind offcourse).
Als ik jou was zou ik starten met een board van 155/160 die lekker stabiel is.
Veel plezier
|
|
|
Stengel

|
Idd,
voor dat je gaat nadenken over spullen kopen neem eerst een paar lessen bij een kitebaordschool.
Nog een tip: koop pas spullen als je je zeker weet dat je de vlieger goed onder controle en redelijk heen en weer kunt. Tot die tijd gewoon lessen blijven nemen of zorgen dat een ervaren kiter je helpt.
greets
stengel
|
|
|
Gert-Jan
Gast
|
Vlieger???
Kortom neem lessen....en laat je voorlichten, foutieve materiaal keuze is niet alleen gevaarlijk maar zal ook je leercurve sterk beinvloeden...
|
|
|
HarryVogelezang
Gast
|
Hi , Dat is de eerste keer met een hele korte en goede antwordt! TOP!  Harry
|
|
|
Frits

|
Na hoe veel lessen kun je eigen materiaal overwegen? en in t geval van 2e hands dingen.... wat is een redelijke prijs van een complete vlieger uit 2003? Grtz, Frits
|
|
|
vinnie

|
Na je eerste les kan je (afhankelijk van je vorderingen) al ongeveer bepalen wat je wilt hebben om verder te oefenen... maar neem die les in ieder geval!
|
|
|
depulpshow
Gast
|
OK het wel duidelijk. Ik zal dus lessen moeten nemen. Ik zat er ook aan te denken om het te doen, maar dan uit veiligheidsredenen. sommige scholen kunnen ook een iko certificaat leveren. Is dat het geld waard ?
|
|
|
Frits

|
hmm, t geeft je de mogelijkheid om materiaal te lenen...
|
|
|
loki
Gast
|
ja het is het certificaat wel waard.
maar het is de vraag of je hem in 1 les(die van mij 3 uur) kan krijgen. maar 1 atvies neem geen flyschool
|
|
|
Frits

|
je hebt toch verschillende niveaus voor zo'n certificaat? ik kreeg iig na mn les een pasje waar verschillende dingen werden aangekruist...
|
|
|
storm
Gast
|
wat een gelul met die lessen. ik kan uitstekend kiteboarden en heb het mezelf geleerd met een oude AR5...
Heerlijk trouwens die storm op het moment...
|
|
|
pierre

|
ja ga jij effe over gelul prate dat lesse helemaal nie nodig is er zijn ongelukke zat gebeurt laat hem nou maar een lessie neme das veel veiliger 
|
|
|
vinnie

|
Veilig of niet, zo'n les is het geld en de moeite gewoon waard! Je leert een hoop theorie in praktijk brengen tijdens zo'n les en je kan onder toezicht van een ervaren iemand lekker stunten met verzekerd materiaal... wat wil je nou nog meer?! (en dat je dan een veilige basis hebt om verder mee te gaan en geen anderen in gevaar bracht tijdens het oefenen, dat terzijde...  )
|
|
|
Japairman

|
In de tijd van de AR5 hadden we nog alle ruimte en was het super druk als er 10 kiters op het autostrand bezig waren. Dus meer ruimte om te leren (kloten). Dat is er nu niet meer bij dus gewoon lessen zodat je jezelf en anderen minder snel in gevaar brengt.
|
|
|
Cootje
Gast
|
Ik heb twee weken geleden mijn lessen gehad en ben blij dat ik dat gedaan heb. Wat ik in de les gehoord en uitgeprobeert heb, had ik zelf niet kunnen ontdekken, althans niet op een veilige en snelle manier zonder eerst zelf een tijd te klooien. Ik weet natuurlijk nog lang niet alles, maar de , o zo belangrijke, theorie over veiligheid en dergelijke en de eerste basis oefeningen voor in het water zijn mij het geld dubbel en dwars waard. Dus luister gewoon naar de ervaren mannen hier en volg die adviezen op!
|
|
|
Gert-Jan
Gast
|
Lessen is absoluut niet zonde van je geld.. daarbij een goeie instructeur, je dingen leert die je leercurve zullen verhogen, daarnaast is het moeilijk om zelf te ontdekken wat de gevaren zijn of het gebeurt en dan is het eigenlijk te laat...
Die pasjes zeggen mij niks, en vind ze complete onzin....
|
|
|
Jurrien

|
Koop bij rob's caribean of krikke een set en je krijgt er gratis les bij!!!! En als je verder geen ervaring hebt moet je het ZEKER doen!
|
|
|