|
Joren

|
ik hoorde het net op de radio, dus als iedereen nog niet zijn spullen van naam en telefoonnr. heeft voorzien, zou die dit dan willen doen? Het lijkt me het beste dat we de KNRM toch als vriend houden.
|
|
|
Rich

|
De nummers heb ik opgeslagen in mijn mobiel en van het weekend ga ik zeker mijn spullen voorzien.
|
|
|
norber
Gast
|
dit is mooi shit guys
kitehigh.nl sticker erop zal ook werken toch?
|
|
|
ErikB

|
Stellendam, 7 juli 2004 Surfers, merk uw zeil !!! Woensdag 7 juli werd de bemanning van de Stellendamse reddingboot Prinses Margriet door de Kustwachtpost Ouddorp om 18.25 uur gealarmeerd. Een surfer verkeerde in nood op de Maasvlakte. Ze snel mogelijk werd koers gezet naar de opgegeven plaats, maar er is geen surfer gevonden. Wel trof men bij boei SG 5 een zeil aan. Er is nog tot 21.00 uur gezocht, maar niemand werd gevonden. Collega’s van de Ouddorpse reddingboot zijn het strand langs gegaan, maar er werd geen kleding gevonden en ook bleef er geen eenzame auto achter bij de strandovergangen. Ook werd er geen persoon als vermist opgegeven en daarom is de actie, na overleg met de Kustwacht, beëindigd. De reddingboot kon na bijna drie uur vergeefs gezocht te hebben, weer terugkeren naar de Stellendamse buitenhaven. Een dringend verzoek aan alle surfers. Plaats een merk met uw telefoonnummer op uw zeil. In voorkomend geval kan dan de vinder van dat zeil via dat telefoonnummer nagaan of de eigenaar wellicht reeds aan de wal is, of dat er moet worden doorgezocht, omdat er iemand nog vermist is en misschien wel in nood verkeert. http://www.knrm.nl/stations/stellendam/06reddingrapporten/default.asp?TheArticle=3520
|
|
|
|
~Arjan
Founding Father

|
Thx voor de post, hij staat ook in de nieuwslijst.
Lees daarin ook de toegevoegde tips!
Hoi, Arjan
|
|
|
Varcos
Gast
|
Belangrijke informatie.. ik heb beide telefoonnummers direct in mijn gsm opgeslagen.. denk dat het belangrijk is dat alle kiteboarders van deze informatie op de hoogte zijn.. kan een van de moderators een item openen of een oproep op de homepage plaatsen gericht aan alle kiteboarders om deze info te lezen, nummers op te slaan en kites te merken met naam en tel.nummer..
hebben jullie nog briljante ideen om je kite te taggen met naam en tel.nummer, misschien moeten we met KNRM afspraken gaan maken over hoe en waar te taggen zodat ze zich ook niet suf zoeken op een kite naar eventuele informatie over de potentiele vermiste kiteboarder
8)
|
|
|
Varcos
Gast
|
Arjan goed gewerkt je bent me te snel af.. 8)
|
|
|
Jeks one

|
ik heb labels gemaakt met telefoonnummer van mij maar ook van m'n vriendin. echter de tekst welke met watervaste stift is geschreven gaat na verloop van tijd weg, heeft iemand een andere optie ?
|
|
|
Sake
Gast
|
Ja, waar en hoe zet je de gegevens op je kite dan. Kan me voorstellen dat je niet met stift de gegevens op je kite schrijft ???
|
|
|
PDJ
Gast
|
Als de NKV nou even een database opzet waar je je op kan registreren en dat je dan een NKV nummer terug krijgt. Dit zet je op je kite en board. Als hem dan verkoopt dan hoeft die persoon alleen maar op de NKV site de gegevens aan te passen. Want dadelijk staan er 3x de gegevens van een kiter erop, ook niet echt handig. De reddingsbrigade kan dan op de site kijken van wie die spullen zijn. Dit is ook handig voor als je spullen zijn gestolen!!
Ik ben er heel erg voor!!!
|
|
|
Emiel

|
WELKE DEBIEL GAAT ER OOK MET AFLANDIGE WIND KITEBOARDE!!!!!!!
|
|
|
Matthieu
Gast
|
Als de NKV nou even een database opzet waar je je op kan registreren en dat je dan een NKV nummer terug krijgt. Dit zet je op je kite en board. Als hem dan verkoopt dan hoeft die persoon alleen maar op de NKV site de gegevens aan te passen. Want dadelijk staan er 3x de gegevens van een kiter erop, ook niet echt handig. De reddingsbrigade kan dan op de site kijken van wie die spullen zijn. Dit is ook handig voor als je spullen zijn gestolen!!
Ik ben er heel erg voor!!! Ik werk als programmeur en ben eventueel wel bereid om een site te ontwikkelen met een database erachter waar we kites en boards van ID's kunnen voorzien en daar dan de eigenaar aan kunnen koppelen.
|
|
|
PDJ
Gast
|
Mathieu, welke taal programmeer jij? Ik kan ook wel html en css, ken iemand die wel handig is met PHP.
Wellicht even een poll opzetten ofzo kijken hoeveel er gebruik van zouden maken, voordat je aan de slag gaat.
|
|
|
Matthieu
Gast
|
Hey PDJ, ik kan programmeren in C#, ASP.Net, Javascript en Html. Dus dat moet wel goed komen.
|
|
|
ErikB

|
heb toen www.kitegearfinder.com opgezet maar is niet helemaal gelukt omdat ik er geen verstand van heb. Maar ik ben helemaal voor zou mooi zijn als je op één of andere manier erachter kan komen wat van wie is. Opzet was om je verloren kite gear te plaatsen. maar ook waar je gevonden kite gear kon vermelden. Was de bedoeling een soort data base waar je kon zoeken op serie nummers kleur merk plaats maar ook beloning. Ook handig voor winkeliers reddingsbrigade's politie en als je tweedehands spullen koop kan je toch nagaan of het niet gestolen/verloren is. Maar er zijn natuurlijk altijd gasten die voor de gein iets opgeven als gestolen of verloren.
|
|
|
PDJ
Gast
|
Is het een idee om alvast contact op te nemen met de NKV en de reddingsbrigade, even checken hoe zij over dit plan denken. Lijk me niets anders dan positief, zeker als de kitesurfwinkels bijvoorbeeld al standaard de nummers zouden registreren!
|
|
|
Matthieu
Gast
|
Ik ben al even aan het kijken of ik een technisch ontwerpje kan maken. Zou op zich wel complex kunnen worden, omdat ik denk dat het niet wenselijk is, dat zomaar iedereen kan kijken welke kite van wie is. Verder lijkt het me ook superhandig dat vermiste spullen opgegeven kunnen worden hier.
|
|
|
PDJ
Gast
|
Inderdaad niet iedereen zou je gegevens mogen zien, dus moet er iets van een rechtenstructuur komen (htaccess bestandje?). En inderdaad dat je je spullen als vermist kan opgeven is ook erg handig.
Administrator het is inderdaad totaal off topic maar gaarne nog even laten staan.
|
|
|
Matthieu
Gast
|
inderdaad, ik ben al flink aant denken erover. Hoop 1 dezer dagen met een afgebakend idee op de proppen te komen...
|
|
|
|
Dit moeten toch mensen zijn die niet vaak op kite forums komen als deze want die weten inmiddels toch wel.................
Niet kiten met aflandige wind,
Als je kite de zee op drijft reddingsdienst waarschuwen dat de eigenaar veilig op land staat,
Telefoon nummers op board en kite merken (dit moet ik zelf ook nog doen)
Dus misschien moeten we nog meer deze site promoten want dat verhoogd de veiligheid van ons allen en maakt het werk van de hulpdiensten ook een stuk makkelijker!
Dus bestellen die stickers en overal op plakken!
Nee, ik heb geen aandelen. Ben wel donateur van de KNRM, mocht ik ze een keer nodig hebben ik in iedergeval niet hoeft te zeggen: Nee, ik ben nog geen lid maar word dat nu wel... :-[
|
|
|
Joris

|
ik ben ook redelijk ervaren php-er ben wel bereid te helpen. denk dat het redelijk makkelijk is, inderdaad alleen ff iets verzinnen waardoor niet iedereen alle details van iedereen kan zien. misschien ook even contact opnemen met KNRM zou ook misschien WAP pagina kunnen maken waarmee je mobiel je kite als vermist kan opgeven  edit: oh en hoe kan ik het beste mijn board en kite merken? zijn er goeie water/uv bestendige stickers ofzo?
|
|
|
Jeks one

|
ik heb een label gemaakt met naw gegevens en telefoonnummers. deze dichtgeseald en aan m'n kite genaaid, werk prima, snel weer te verwijderen alleen het sealen is niet waterdicht waardoor het label na een seizoen niet goed meer leesbaar is. dit is een gat in de markt....
|
|
|