Je moet je plaats weten als het druk is

kootsie

Mei 30, 2005, 12:06:12
edit2Rapporteer  
De zooi wordt steeds groter op alle spots, zeker als het druk is.

Beginners moeten benedenwinds van de startplaats beginnen. Dus zolang je geen hoogte kan lopen eerst een stukje met de wind mee lopen en dan starten.

Gevorderden moeten het water op en eerst ff een stukje opkruisen. Als je 5 minuten opkruist is er ruimte zat.

Scholen moeten ook niet bovenwinds gaan kloten.

Komop gasten ff investeren!
mazzomrx

Antwoord #1 Mei 30, 2005, 12:13:45
edit2Rapporteer  
De zooi wordt steeds groter op alle spots, zeker als het druk is.

Scholen moeten ook niet bovenwinds gaan kloten.

Ok. Ik zal er op letten. Wel een beetje jammer dat je beginnelingen ziet als zooi en dat je de scholen niet vertrouwd(want ze kloten toch maar wat aan).

???
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Mei 30, 2005, 12:25:12
edit2Rapporteer  

Beginners moeten benedenwinds van de startplaats beginnen. Dus zolang je geen hoogte kan lopen eerst een stukje met de wind mee lopen en dan starten.

ja lekker makkelijk hoor, als ze geen hoogte kunnen lopen en ze zouden dan ook nog eens downwind beginnen, dan kan de reddingsbrigade er wel bij blijven staan.
Ik ben het met je eens dat gevorderden verder het water op moeten, en beginners dichter bij de kant, maar ik zou ze toch ook weer niet helemaal downwind willen sturen.
Blijf als gevorderde wel altijd ACHTER de beginner, omdat je nooit weet wat er gebeurt.
Buur

Antwoord #3 Mei 30, 2005, 12:41:16
edit2Rapporteer  
De plaats die je hebt is... als gevorderde ook bij de kant.. anders kan je niet golfrijden.
Mensen die beginnen en kitescholen moeten naar plekken als het auto strand... en niet aan zee op drukke plekken. katwijk, noordwijk, scheveningen.
ook moeten gevordede de mensen die beginnen ruimte geven.....
bijvoorbeeld. het autostrand opdelen in twee stukken... gevorderde varen van af de grote duin achterin... waar de punt ontsaat bij vloed... en lessers op het stuk met dat mule zand dichter bij de parkeerplek lage duintje.

maarja je bent de bom als je tussen lessers door springt. om ze aan te moedigen   ??? 

Leander

Antwoord #4 Mei 30, 2005, 13:03:51
edit2Rapporteer  
op het autostrand is al een dergelijke indeling, want de beginners staan vooraan en de gevorderden gaan verder het water op (zeg maar richting slufter)
kootsie

Antwoord #5 Mei 30, 2005, 17:31:51
edit2Rapporteer  
@mazzomrx....jij leest wel heel anders dan ik schrijf. Iedereen die begint loopt te kloten, moet je alleen niet dwars door het veld heen doen! Visa versa moeten gevorderden niet lopen k#tten bij de beginners.

@leander...maakt niks uit waar je start, je moet altijd terug naar je beginpunt.
Het gaat erom dat je niet onwijs hoogte verliest dwars door het veld heen. Je weet dat beginners hun vlieger vaak omhoog gooien als er iemand aankomt. Soms moet jij dan ook met je lijnen omhoog, terwijl je ze eigenlijk laag wil houden om druk op je rail te kunnen blijven geven en zo veilig bovenlangs te kunnen varen. Niemand wil onderlangs bij een beginner die zijn vlieger op 12 uur zet.

@buur... ben ik met je eens, maar je kan ook hogerop golfrijden en stoppen als je bij de startplek/beginnersplek bent.

Zien anderen het ook zo?
mazzomrx

Antwoord #6 Mei 30, 2005, 19:40:23
edit2Rapporteer  
@mazzomrx....jij leest wel heel anders dan ik schrijf. Iedereen die begint loopt te kloten, moet je alleen niet dwars door het veld heen doen! Visa versa moeten gevorderden niet lopen k#tten bij de beginners.

Hoe kan ik t nou anders lezen dan hoe jij het schrijft??

Lesser is dus aan t kloten in jouw mening terwijl diegene het juist misschien heel goed onder begeleiding van een goed opgeleide instructeur....

Als je leert autorijden dan ben je toch ook niet gelijk een Senna??

Jammer dat je dat zo negatief ziet...

Maar zoals ik al zei : Ik zal erop letten....

???
Leander

Antwoord #7 Mei 31, 2005, 10:30:04
edit2Rapporteer  
@leander...maakt niks uit waar je start, je moet altijd terug naar je beginpunt.
Het gaat erom dat je niet onwijs hoogte verliest dwars door het veld heen. Je weet dat beginners hun vlieger vaak omhoog gooien als er iemand aankomt. Soms moet jij dan ook met je lijnen omhoog, terwijl je ze eigenlijk laag wil houden om druk op je rail te kunnen blijven geven en zo veilig bovenlangs te kunnen varen. Niemand wil onderlangs bij een beginner die zijn vlieger op 12 uur zet.

Nee dat zeg ik, beginners hebben al genoeg problemen om te kiten, dus zorg gewoon dat je meteen achter ze langs vaart, wat verder het water op.
Maurits

Antwoord #8 Mei 31, 2005, 11:33:11
edit2Rapporteer  
das het beste jah! beginners bij de kant, gevorderden verder in het water Wink
bill
Gast
Antwoord #9 Mei 31, 2005, 12:08:24
edit2Rapporteer  
ik vind die beginners wel gezellig op het water
adrenalin

Antwoord #10 Mei 31, 2005, 13:27:32
edit2Rapporteer  
Wanneer is iemand uberhaupt een gevorderde?

Verder ben ik het wel eens met de meesten hier, beginners lekker aan de kant kloten (daar kun je tenminste staan) en gevorderden een stuk van de kant af, daar heb je alle ruimte om tof te doen Wink

Daarnaast moet je natuurlijk als gevorderde niet gaan jammeren dat er zoveel beginners komen op spots als Muiderberg en Oostvoorne. Dit zijn bij uitstek beginnerspots, waar je een aardig stuk uit de kant nog kunt lopen.

Conclusie: wil je tof doen gaan dan lekker naar Noordwijk of scheveningen of zo, en vooral een lekker stuk van de kant af.
CabriPro

Antwoord #11 Mei 31, 2005, 13:33:50
edit2Rapporteer  
vind dit dus effe niet normaal als er op zo'n manier onder elkaar wordt gesproken, beetje respect tonen en elkaar in waarde laten!!!!! laten we a.u.b. de sfeer onder elkaar en de sport niet ver........en!!!!

Is al genoeg aan de hand zo te lezen in dit forum!!!

@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Mei 31, 2005, 13:34:45
edit2Rapporteer  
Op autoplaya staat bijvoorbeeld de kitescholen met aanlandige over de hele breedte van het water, hierdoor met je een soort slalom wedstrijd houden om achter de lesser te komen, als er voldoende wind is is dat niet zo'n probleem maar met een aan/uit windje is dat verdomde lastig en soms gevaarlijk. het lijkt mij beter dat er een vast gebied komt voor lessers.
Leander

Antwoord #13 Mei 31, 2005, 13:36:21
edit2Rapporteer  
is genoeg respect, een gevorderde is gewoon iemand die kan varen en zijn kite uit het diepe kan herstarten.
Die kan dus prima verder het water op.
Een beginner kan dat nog niet en blijft aan de kant.
Logisch toch!!
Ik zie niet in waarom dit geen respect heeft, want je geeft dan juist de beginner de ruimte en toont dus respect.
kootsie

Antwoord #14 Mei 31, 2005, 13:43:47
edit2Rapporteer  
Als een gevorderde bovenwinds (=hoger) begint van een beginner, dan komen ze elkaar in principe op het water niet tegen. Als je het omdraait wel. Mensen die elkaar niet tegenkomen krijgen ook geen problemen met elkaar.

Trouwens het idee dat ik wat tegen beginners heb slaat werkelijk helemaal nergens op. Ik probeer mee te denken om tot handigere oplossingen te komen. Overigens toen ik net begon was dit heel normaal.
CabriPro

Antwoord #15 Mei 31, 2005, 13:54:30
edit2Rapporteer  
snap ik wel alleen begrijp ik niet dat er niet op een normale manier over gediscussieerd kan worden. woorden kunnen wel tactischer geplaats worden!!!

is genoeg respect, een gevorderde is gewoon iemand die kan varen en zijn kite uit het diepe kan herstarten.
Die kan dus prima verder het water op.
Een beginner kan dat nog niet en blijft aan de kant.
Logisch toch!!
Ik zie niet in waarom dit geen respect heeft, want je geeft dan juist de beginner de ruimte en toont dus respect.

Leander

Antwoord #16 Mei 31, 2005, 13:56:31
edit2Rapporteer  
vertel maar wat ik tactischer kan plaatsen dan?? ik sta open voor kritiek.
CabriPro

Antwoord #17 Mei 31, 2005, 15:26:57
edit2Rapporteer  
op jou geen kritiek, vind alleen dat sommige teksten een bepaald beeld vormen tussen de relatie beginners en gevorderden, waar ik mij een beetje aan stoor!!!! je kan het ook op een andere manier duidelijk maken, zoals jij dat bijvoorbeeld doet!!!

"Nee dat zeg ik, beginners hebben al genoeg problemen om te kiten, dus zorg gewoon dat je meteen achter ze langs vaart, wat verder het water op."

vertel maar wat ik tactischer kan plaatsen dan?? ik sta open voor kritiek.
Leander

Antwoord #18 Mei 31, 2005, 15:29:16
edit2Rapporteer  
Dat ben ik volkomen met je eens. Het kan vaak tactischer worden gebracht.
CabriPro

Antwoord #19 Mei 31, 2005, 15:43:31
edit2Rapporteer  
zijn we het daar gelukkig over eens.

maar om nog even verder te gaan, er zijn toch ook gewoon vaarregels voor kitesurfers?
Leander

Antwoord #20 Mei 31, 2005, 15:51:50
edit2Rapporteer  
Ja, maar als je niet kan varen, dan kan je ook niet uitwijken, dus daar moeten de gevorderde gewoon rekening mee houden. Klaar!!!
@lex

Geen avatar

Antwoord #21 Mei 31, 2005, 15:58:09
edit2Rapporteer  
Vaarregels zijn er zeker voor kitesurfers!! Op de site van het NKV staan ze duidelijk uitgelegd....
mazzomrx niet ingelogd
Gast
Antwoord #22 Mei 31, 2005, 17:29:33
edit2Rapporteer  

Ben dus die niet de enige het anders leest dan je schrijft...

Ik dacht al op een gegeven moment dat beginnelingen niet meer welkom zijn in deze sport....
kootsie

Antwoord #23 Mei 31, 2005, 18:47:37
edit2Rapporteer  
Mazzomrx je hebt helemaal gelijk stom van mij, slecht opgeschreven. Je bent inderdaad niet de enige.

Leander,

Ook goed
Voortaan beginnen de scholen zo hoog mogelijk, dan de beginners in het midden en de gevorderden beginnen zo laag mogelijk. Dan zit aan het einde van de dag iedereen op hetzelfde stukje strand en dan gaan we lekker gezellig lijnen uit knoop halen en barbequen!

Succes gasten

p.s: met beginners bedoel ik natuurlijk gevorderden, met lessers bijna gevorderden en met gevorderden zeer zeer gevorderden.
mazzomrx

Antwoord #24 Mei 31, 2005, 18:51:27
edit2Rapporteer  
en barbequen!

Succes gasten

BQ-en is altijd goed en gezellig!!  .^ 8) @#$ %@! %proost% :Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.