HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
misschien ben ik er donderdag ook nog, denk vanaf 18.00 uur en hopen dat er dan nog genoeg wind is om mn nieuwe boardje goed te testen (f-one acid 2) gister ook ff geweest maar was egt slechte wind, dat was natuurlijk ook te verwachten maar goed. toch ff kort me boardje kunnen testen
|
|
|
Mr.T
Geen avatar
|
Goede avond mensen! Ik ben ook beginnend kiter heb alleen de basis les gehad en daarna gelijk met eigen spullen weze aankloten maar dat was is zeeland. Nu wil ik het veder proberen in mijn omgeving (Apeldoorn) dus word denk ik strand Horst!? Dus als jullie mede beginners gaan laat het me weten en dan probeer ik ook zeker van de party te zijn!
|
|
|
ShadoW
|
@ omega, helaas niet 'kvond het wel lastig oefenen met een onshore wind, elke keer teruglopen na een waterstart.. ben uiteindelijk maar gaan body draggen Anyways a.s. dond./zaterdag (na 5en) en zon/maandag (hele dag) ga ik het gwn weer probere! @ Strand Horst (als de wind goed staat) ofcourse 'kwil eens van Kiter na Kiteboarden gaan! Laat een bericht achter als je ook mee gaat/komt
|
|
|
lolbroek3
Logs: 0 | 312 uur
|
@gixxer vandaag heb ik die sessie al gehad vandaag met rubon naar mirns geweest, en lekker een stuk gevaren (4 keer 150m ofso) hopelijk draait de wind snel weer richting het noorden zodat muiderberg en horst ook weer mooi zijn
|
|
|
Marijtje
Geen avatar
|
@lolbroek, goed dat je niet naar muiderberg bent gegaan... ik ben jaloers op je mirns verhaal!! ik was op muiderberg, maar het werkt niet echt als je met 2 bft met vlagen van 3 probeert te kiten... Maar we hebben het in ieder geval geprobeerd:) als het donderdag waait, ben ik 's avonds van de partij En als er mensen zin hebben om vrijdag te gaan. Misschien ijmuiden? @ de nieuwe: welkom in kitewereld:) Als beginner is wind met 4-5 bft goed te doen. 6 kan ook, alleen dan moet je geen vlagen hebben. Tussen de 12 en 21 knopen zonder vlagen is ideaal om het te leren. De grote van je vlieger hangt af van je gewicht en sterkte van de wind(veel mensen hebben een 7, 9, 11 en/of 12 m2). Qua board is lengte 132-134 fijn. Als je niet zeker bent over welke maat je moet varen of of je wel moet varen, is het heel verstandig om het aan meer ervaren mensen of aan een aanwezige kiteschool te vragen. Kiters zijn over het algemeen heel behulpzaam
|
|
|
Mr.T
Geen avatar
|
@Luna ten eerste dankje! Ik heb nu gevaren met windkracht 3tot5 en heb een bandit 3 11m (weeg 75kg) en een brunotti lowrider 133/40 opzich gaat het me wel goed af alleen het doorvaren moet ik nog aanwerken...Misschien tot snel!
|
|
|
jero85
Geen avatar
|
windfinder veranderd iedere dag :S morgen ochtend weer mooie dag in de ochten. oost zuid-oost. iemand die wat van plan is? ben de dag vrij. mirns lijkt me idd wel erg leuk om te zien
hopelijk draaid de wind snel idd. leuk om jullie allemaal te zien. donderdag draaid ie maar nu nog wind!!!
|
|
|
|
Rubon
|
@ luna Muiderberg was inderdaad prut, ik was er in de ochtend en heb toen 1,5 uur staan klooien. De wind leek op het eerste oog goed, maar bleken vlagen te zijn want de kite viel gewoon steeds uit de lucht Daarna zijn we naar Mirns gereden want er moest toch gevaren worden @ de rest, Welkom Het wordt nog druk hier haha Hoe meer zielen, hoe meer....kites.... hehe
|
|
|
Bart79
Geen avatar
|
Ik heb inderdaad gemerkt dat mede kiters erg behulpzaam en vriendelijk zijn. Heb alleen al op het strand veel geleerd van verschillende kiters. En op het water ook regelmatig een aanmoedigende kreet gehoord. Ik vaar zelf met een 10m en een 129/39 boardje. Heb intussen ook geleerd dat ik met windstoten die meer dan 7 knopen afwijken niet het water op moet gaan. Ben nu vooral aan het kloten met het poweren. Als advies kreeg ik om op het water te poweren als een gek ............. dat scheelt aardig met de waterstart!!! Donderdagavond maar weer eens bij het autostrand gaan proberen meters te maken.
|
|
|
Smitjohn
Geen avatar
|
zijn er nog mensen die morgenavond (donderdag) naar horst gaan? misschien dat ik uit werk die kant nog wel even op kan, geen idee wat de windvoorspellingen doen.
@ MR.t welkom, ik ben ook beginnend en heb afgelopen weekend de eerste les (basis) gehad. Ps; ik moet ook uit Apeldoorn komen, als je een keer moet mee liften laat je het maar weten .
|
|
|
lolbroek3
|
@gixxer mirns was top, lekker ondiep, zodat upwind lopen met de kite op 9/10uur lekker makkelijk ging maar soms wel wat kuilen in het water, waar je knie/enkels wat schade kan oplopen @johnny voorspellingen zijn ongeveer 10kn om 13kn, dus veel te weinig voor mijn 9m2
|
|
|
RFAC
|
opzich is de windrichting goed morgen, even kijken of die savonds nog wat aantrekt!
|
|
|
jero85
Geen avatar
|
als het morgen toch nog wat gaat waaien ben ik eind de middag op horst
|
|
|
Gixxer
Logs: 0 | 114 uur
|
Helaas zit ik morgen tot s'avonds laat (lees donker) op een beurs in Ede. Ik moet morgen verstek laten gaan anders hadden we de 11 weer kunnen uitlaten. Vrijdag kan ik wel weer dus misschien dat ik dan weer van de partij ben mits de wind goed is. @lolbroek Ik vond het ook een goede spot met lekkere ruimte alleen dat stenen walletje is wat minder. Het restaurant daar is
|
|
|
Marijtje
Geen avatar
|
@ Rubon, fijn om te lezen dat jij het dinsdag ook hebt geprobeerd op Muiderberg, wij waren een paar uur later aan het prutsen met oplaten hahah Er was helaas niet genoeg tijd om door te rijden naar Mirns, Maar wel een idee voor de volgende keer! @Mr T, lijkt me gezellig om je een keer samen te varen, hopen op goede wind voor horst, maar dat is nog lastig...!! @all, wie heeft er vrijdag overdag tijd om te gaan? En anders vrijdag avond
|
|
|
jero85
Geen avatar
|
weet niet of er genoeg wind staat, ik ga zo nog even kijken, als er genoeg wind is ga ik vrijdag avond ook nog even kiten. iemand anders die ook niet kan wachten en nog naar horst gaat? straks
|
|
|
Omega
Geen avatar
|
Hey, zijn er meer mensen die morgen misschien naar Ijmuiden gaan? Ben er nog nooit geweest maar de voorspellingen zien er niet slecht uit. Misschien kunnen we carpoolen oid?
|
|
|
lolbroek3
|
ik ben morgen vrij en zou ook wel willen gaan kiten, maar ijmuiden lijkt mij nou niet echt een handige locatie om de waterstart te oefenen ivm golven (en diepte?)
|
|
|
ShadoW
|
2 All New Kiters, Handige Tip: Aangezien er een aantal beginners op dit forum zijn is dit misschien wel handige info: www.vliegerweer.nl kan je heel overzichtelijk zien waar er gekite mag en wat de huidige windrichting/krachten zijn. Duidelijk aangeven met symbolen en cijfers 2 All non-beginners: weten jullie of deze site accuraat is? of misschien wel een betere/duidelijker site(s)? Voorheen gebruikte ik windfinder.com maar ik denk dat ik ga over stappen ShadoW
|
|
|
Smitjohn
Geen avatar
|
vanavond wordt voor mij niks, wind valt ook tegen. zijn er morgenavond nog mensen die naar horst gaan als de wind het toelaat?
@all zijn er nog mensen die dit weekend gaan kiten en zo ja , waar??
|
|
|
Bart79
Geen avatar
|
Ik zelf kijk ook wel naar windguru en ik werd laatst gewezen op de kitespots feature van de website hanglos. Ook mooi overzichtelijk op welke plekken je kan kiten met welke wind.
|
|
|
lolbroek3
|
@shadow vliegerweer is volgens mij best wel goed ik gebruik hem iig altijd voordat ik van huis weg ga om te kiten en hij zit er nooit veel naast
|
|
|
Gixxer
Logs: 0 | 114 uur
|
Ik heb morgen avond wel zin om te gaan. Wind ziet er niet super uit maar goed.
en anders zaterdag ochtend vroeg ipv vrijdag avond.
|
|
|