crossbow getest

D

Geen avatar

Juli 30, 2005, 12:50:37
edit2Rapporteer  
Vorige week vrijdag was het in workum al zover.....de crossbow in actie

tjek:
 http://www.kitesite.nl/
(R)Ikke

Antwoord #1 Juli 30, 2005, 12:59:58
edit2Rapporteer  
Stijfheid!!

Is het frame van de kite stijf of valt dat wel mee. Het lijkt op de foto namelijk een zeer massief geheel!!

Greetz
KiteDemon

Antwoord #2 Juli 30, 2005, 17:55:34
edit2Rapporteer  
Het zal denk ik wel weer persoonlijke voorkeur worden wat je gaat varen. Maar in de toekomst zal je zeker weer een hoop verschillen gaan krijgen zoals nu met de huidige tubes.
Tenslotte was er vroegah ook maar 1 model kite..de Wipika Classic, daarna Naish R3, AR5...en nu is het eind zoek.
Dit concept zal ook wel weer dezelfde ontwikkelingen doorlopen.
haatwinter

Antwoord #3 Juli 30, 2005, 20:21:54
edit2Rapporteer  
Om te beginnen wordt ik niet gesponserd en vaar ik zelf met naish en north. Kite nu zo'n twee jaar en ben net bezig met mijn eerste unhooked kiteloopjes. Ik heb de kite gevaren op Horst en voor de mensen die daar bekend zijn betekent dat vlagen vlagen en nog eens vlagen. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze kite werkelijk bizar is...alles wat er over geschreven wordt is ook echt daadwerkelijk waar. Ik ben begonnen met mijn naish X4 12 meter en perste er aardig hoge sprongen uit en kon de kite net aan houden. Toen begon de wind aan te trekken en was ik flink aan het knokken met mijn kite. Hij had namelijk het idee mij uit mijn voetbanden te rukken en ik vond dat niet zo'n geweldig idee. Uiteindelijk won de kite toch en meerdere malen kon ik hem gewoon niet houden. Als ik zou moeten gokken denk ik dan snel aan een knoopje of 20 a 25 in de vlagen. Toen werd het tijd voor de crossbow. Werkelijk waar een waanzinnig depower bereik. Je trekt de bar aan en hebt full power...komt er een vlaag aan waarvan je denkt...oke dit gaat zeer doen...gewoon de bar een beetje naar voren schuiven en de vlaag voel je werkelijk helemaal niet. De kite loost zou waanzinnig goed zijn power dat je gewoon door de vlaag heen vaart zonder een centje pijn. Bar weer aan trekken na de vlaag en knallen maar....ik kon het gewoon niet geloven en had een smile van oor tot oor. Springen is even wennen maar als je de timing hebt gaat ie echt hoog...niet zozeer hoger dan een normale kite maar de vlucht is zeker langer en pas een hele tijd later raak je het water weer. Kom je op het water en stuur je de kite weer in...even de bar laten vieren voor depower en je vaart weg zonder eerst je anker uit te moeten gooien....gewoon relaxed zonder een centje pijn.
Nu de andere kant...wind ging liggen en alle surfers stonden te dobberen...nou als surfers dobberen weet je dat er niet veel wind is...crossbow op en neer sinussen...snelheid maken en gewoon varen terwijl iedereen stilstaat....geweldig dus.
Waterstart..om te lachen gewoon...alleen maar aan je stuurlijntje trekken..links of rechts maakt niet uit...kite draait zich op een zijde en vliegt de lucht weer in...ik moest er gewoon om lachen dat zoiets kan.
Met 1 kite kun je dus inderdaad een zeer groot bereik afdekken. Als je een 12 zo nemen met een iets groter bord dan dat je normaal vaart dan heb je geen 16 meer nodig....
Kiteloops heb ik niet gedaan...wel 1 kant opvaren kite onderdoor lopen en de andere kant opvaren. Zou ik dit met mijn X4 doen zou ik er zeker achteraan gesleurd worden...met de crossbow weer geen centje pijn.

Nogmaals ik heb helemaal niets met Cabrinha en wordt niet gesponserd...dit zijn gewoon mijn bevindingen en die wil ik graag met jullie delen. Ik ga er zeker 1 halen omdat op een vlagerig spot zoals Horst dit gewoon fantastisch is...vaar ermee en je zult ervaren wat ik bedoel...

Succes

Mzzl Jef

Goed stuk, thanks Jef, ff samengevoegd met ander topic over hetzelfde onderwerp! moderdator-6
xray

Antwoord #4 Juli 30, 2005, 20:52:26
edit2Rapporteer  
OK, mijn mening dan ook maar eens.
Vandaag uitgebreid (1,5 minimaal) met een 12 m Crossbow gevaren.
In het begin even wennen, ging al na 2 meter op m'n plaat door een stomme fout, daarna overigens prima ermee gevaren.

Kite draait erg snel. Kiteloops met 2 vingers in je neus. De kite draait om zijn centerstrut ipv om zijn tip en maakt dan wel flapperend geluid maar dat maakt verder niets uit. Weinig pull tijdens de kiteloop. Ook richtingswisselingen maak je erg snel met de kite, ideaal voor in de golven, jammer dat die er niet zoveel zijn op Strand Horst ;-), kwam bij het ontwijken van surfers daarentegen goed van pas. Vernieuwend is dit niet, een JN Prima Donna 12 of een F-One Impact draaien cker zo snel, weliswaar meer om de tip maar toch. De stuurlijnen lopen over een katrol, hierdoor miste ik wat directheid van/in de kite.

Springt uitstekend, iets andere techniek dat wel, kite meer naar boven dan naar achteren maar dan prima hoogte en hangtime, niet bijzonder op zich maar wel gewoon goed. Zorg wel dat je je bar volledig aan hebt getrokken want anders kom je niet hoog of snel naar beneden, ik had er een paar lekkere jumps mee in vlagen, hoog en met goede hangtime. Pop op lijnspanning is ook prima maar ook hier weer moet je de bar aangetrokken houden. Unhooked (ook nog ff geprobeerd) is deze prima. De power in de kite kun je dan door een traditioneel pull/pull depowersysteem goed afstellen.

Power/Depower. Groot bereik door goede low-end en door volledig te depoweren kite bijna een onbegrensde top. De unieke feature van deze kite, enorm bereik en volledige depower maakt hij helemaal waar.

Hoogtelopen is een beetje dubbel. Horst heeft vaak een vlagerige wind. Omdat je de Crossbow moet depoweren om beter hoogtelopen en je door te veel te depoweren geen druk meer hebt ben je in vlagerige wind continue op zoek naar de juiste hoek/hoeveelheid druk.

Zo komen we mooi bij een algemene indruk van de kite.
Super allround, springen, waven, loopen, depower, alles erg goed.
Doordat  je echter je bar aangetrokken moet houden voor de juiste druk kun je eigenlijk geen handje loslaten, niet bij het springen, niet bij het normaal varen en dus helemaal niet bij switch/blind varen en daar wil je dat juist wel, ik althans. Rustig je kite tegen de knoop is er niet bij. Denk dat doordat de kite snel stuurt je sowieso niet de kite rustig op 1 plek kunt houden, je moet volgens mij wel je aandacht er bij hebben.

Oplossingen zijn hiervoor wel in de vorm van een verstelbare stopperbal en het optionele Powerlock (doen!). Maar die heb ik niet kunnen testen. Wat mij betreft zou dat aan en uit te zetten moeten zijn, zodat je kunt kiezen of je wil cruisen of waven.

Goed concept dat nog wat kleine verbeteringen nodig heeft
KiteDemon

Antwoord #5 Juli 30, 2005, 21:10:12
edit2Rapporteer  
Nice reviews dudes ThumpsUp
Ik denk dat ik maar wacht tot Sjors ze ze binnen heeft. Tegen die tijd zal er standaard misschien ook wel powerlock worden meegeleverd.

Ben benieuwd hoe de vergelijking met de Nova zal zijn. Zou mooi zijn om deze tegenover elkaar te zetten.
xray

Antwoord #6 Juli 31, 2005, 02:18:59
edit2Rapporteer  
Dat kan morgen op de Brouwersdam!
mathieu3
Gast
Antwoord #7 Juli 31, 2005, 16:48:48
edit2Rapporteer  
Nou, mijn bevindingen dan ook nog maar even...

Heb gevaren met zowel de 12 als de 9 crossbow.

De de-power; van de kite is zoals Jef al zei zeer indrukwekkend en wat dat betreft een ideale ``Horst kite``.
Met het spinnen van de bar na een rotatie is dat wel even wennen. Als je de bar op de stopper laat spinnen heb je vrijwel direct geen power meer in je kite en val je stil. Zaak dus om of over te pakken of dit zeer snel te doen. Dikke vlagen tijdens het varen voel je gewoon niet.

Springen; is iets anders. Inderdaad even wennen qua timing en ik vond het gevoel ook anders. Alsof je meer en langer verticaal omhoog getrokken wordt. Of je nou heel veel hoger springt dan met een conventionele kite weet ik niet. Hang time voelde iig indrukwekkend aan.
Zonder power lock springen moet haast met twee handen aan de bar. Heb een paar board-off pogingen gedaan en die mislukten jammerlijk... Je moet echt de bar gepowered houden voor goede hang time. Lastig met 1 hand aan de bar! Xray had hetzelfde probleem bij toe-side varen.
De 12 was goed en gecontroleerd te springen. Ik voelde goed tijdens de sprong waar de kite stond in de lucht. De 9 meter vond ik slecht aan te voelen. Had weinig feedback van de bar tijdens bijv rotaties. Ik stuurde een aantal keren de kite te snel weer in en had weinig gevoel van controle.

Bardruk; De bardruk vond ik verassend groot. Dit had ik niet verwacht. Normaal gesproken heb je niet zo giga bar druk bij extreem snelle kites. Door het ontbreken van een powerlock was het dus ook zwaar varen. Je bent continu aan het trekken aan de bar om de gepowered te varen. Na twee uur ``crossbowen``had ik meer last van mijn armen dan met de raven.

Reactie;Ik vond de kite niet echt super direct. Had het gevoel dat je eerst moet sleuren aan de bar, een fractie van een seconde wachten en dan draait ìe ook als een tierelier. Iets vertraging dus. Misschien komt dat idd door het katrol systeem xray!?

Kiteloops zijn vrij gemakkelijk met deze kite. Wat me hier ook opviel was dat je wel je hand bij het uiteinde van de bar moet hebben om de kite optimaal snel te laten reageren. Weer verassend omdat het wel een extreem snelle kite is. De horizontale versnelling tijdens de kiteloop is gewoon net zo lekker extreem als bij een normale kite. Voordeel is ook dat als je na de landing de-powered je gecontroleerder weg kan varen. Je kan in principe direct alle power lozen na de landing.

Hoogtelopen; Alle haleluja verhalen over het hoogtelopen vond ik zwaar overdreven. Ik kreeg met de kite niet extreem veel meer hoogte dan met mijn Ravens. Dat kan een kwestie zijn van oefenen, misschien dat het op den duur wel gaat, maar de eerste indruk is niets bijzonders wat hoogtelopen betreft.

Verder echt een super lekkere kite, maar ik ben niet meteen verkocht. Dit had ik met de F-one impact wel. In een direct vergelijk tussen de F-one impact en de crossbow wint bij mij voorlopig de Impact. Maar dit is meer een conventionele kite qua vaareigenschappen. Na 4 jaar met conventionele kites varen is een compleet nieuw concept natuurlijk altijd even wennen. Ben ervan overtuigd dat het powerlock systeem op de crossbow veel van bovengenoemde kritiek grotendeels kan wegnemen.

Ik heb misschien een beetje kritische review geschreven maar dat mag denk ik wel na alle halleluja verhalen zonder kritiek van de afgelopen tijd.  Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn na de test op de brouwersdam.

En wat kan die Randy Hereman belachelijk beulen zeg. Echt abnormaal wat die gast allemaal doet! Las in z`n interview dat `ie pas iets meer dan anderhalf jaar kite! Echt knap. Dan voel ik me toch weer een aardige stumperd met m`n vier jaar kiten.... (cry_kitesmiley)

Sky®ideR

Antwoord #8 Juli 31, 2005, 17:25:55
edit2Rapporteer  
Jongens vergeet niet dat je de stopper-bal nog kan verplaatsen, wanneer je die iets meer naar de bar toe zet kan je hem zo afstellen dat als de bar er tegen aan zit je nog steeds power houd en dus niet powerloos je bar terug hoeft te spinnen. FF wennen denk ik, ik zag Randy gister namelijk ook al een paar keer het stopper-balletje verschuiven tot hij de idieale plek had.

Ik was gister net als Jeff op horst ook met bijde gevaren en ik moet zegen dat ik verkocht ben, ik ben alleen heel erg benieuwd wat Naish doet want ja ik stap liever niet zo snel over op een ander merk. Ze hebben nog een maand of 4 voordat ik echt beslis wat ik ga doen dus wie weet.

Een goede review laat ik achter wegen daar ben ik niet echt goed in maar hier boven staat eigenlijk alles al.

Grtz
gaastra kiter

Antwoord #9 Juli 31, 2005, 17:30:03
edit2Rapporteer  
Er staan hier een paar reviews over de crossbow, Dan moet je niet gaan vragen hoe die vaart! Probeer de volgende keer een nuttige reactie te plaatse. Grtz Mod-2
Joosdo

Antwoord #10 Juli 31, 2005, 17:33:58
edit2Rapporteer  
Ik was daar ook op horst en hier zijn mijn bevindingen dan nog maar even:

Echt een heel wijs nieuw ding, met veel plussen, maar ik had er ook wel wat moeite mee.

De enorme low-end haalde ik er niet uit, maar misschien ligt dat aan mijn techniek.
De depower is echt te gek, hoe harder de wind hoe lekkerder ik voer.
Omdat horst zo vlagerig is was ik ook constant op zoek naar een lekker drukpunt, dat je vervolgens
puur op armkracht moet vast houden. Hoogte lopen was dan ook echt zoeken, maar ik was niet de enige die een stukje moest lopen soms. Was de wind even constant dan ging het wel lekker.

En sturen doet dat apparaat ook lekker, maar inderdaad heb ik het idee ( mijn mening, geen betweter!!)
dat het door al die katrollen etc niet lekker één op één reageert. Ik voer later nog even met mijn matrix en die reageert zeker zo direct. Springen ging trouwens wel lekker, met maar een devies, bar aangetrokken houden.
Deed dat een keer niet en het was meteen baksteen.

Maar ja als ik dan zie wat randy er allemaal uitperst, dan ga ik nog maar even oefenen.  Huh

Conclusie, super veilig en nieuw ding, maar om nu meteen m'n set in te ruilen?
~Sjors RE-CO2

Antwoord #11 Juli 31, 2005, 18:29:26
edit2Rapporteer  
Test van de kenner... mr Marc Shinn (een "naish" rider notabene  (geschokt_kitesmiley))

Cabrinha Crossbow

First point…..I am not sponsored or in anyway connected with Cabrinha. I am not pimping this brand or this kite. This is purely my thoughts and experiences on something new. If you want to disregard them please do so.

I have had the chance to fly the 9m Crossbow on 3 different occasions now. The first day was around 25 to 30 knots and incredibly gusty. The 2nd was around 35 gusting 40 knots with waves up to around 2 meter faces. On both these occasions I used a Nobile 128x39.5 twin tip. On the third time I used a 5"10” surfboard (no straps) and the wind was around 14 to 18 knots. I weigh in at around 90 kgs (200lbs)

Of course I did not read the manual or any guidelines to the kite so I was interested to see how easy it was to rig. In fact it is simple and intuitive. The bridle is only attached to the leading edge so lies flat on the ground and is easy to see if it is tangled. The lines are colour coded and have kook proof connections so it is easy to figure out what goes where.
I took a moment to put the stopper ball lower but that was the only adjustment I made.

The kite flies very stable. On the beach it has no tendency to over fly the window partly due to the fact that it seems to sit fairly far back in the window. It does however like to drift off to the side so some attention is needed. What is most noticeable at this point is that when you depower the kite it has no tendency to pull you around on the beach….nice in strong, gusty winds.

On the water.
The kite seems to turn in a different fashion to a normal LEI. If a normal kite turns around the wingtip then the Crossbow turns around the centre of the kite. Not good or bad just different. For the rest the only thing I really could say was different was the depower range. It is immense. Even in 40 knots if you let the bar go through the stopper ball you will sink! Jumping is a whole new ball game. It is hard to comment on the lift per se because I would not have been able to hold a normal 9 in the winds I was riding in. So hang time……insane, but as I never tried to jump it in normal 9m weather I can not say it is that much better BUT the sensation is one much more of flying. You really feel every lift and puff in the wind. Three or four additional lifts per jump were not unusual…the kite responds very well to rider input and I would have to say it was a lot of fun just jumping as high of possible and flying……beware though, it is possible to turn the kite too fast and jump with it far back in the window. This leads to vast amounts of downwind speed and is pretty scary at first. If you relax and wait though the kite always catches you up and let"s you down softly.

Wave riding.
I tried this in both strong and light winds and this is probably a revolution in the sport. Just turn the kite into the bottum turn and then use the bar to either accelerate or slow down. No more long drawn out bottum turns due to too much power you can just depower the kite and take whatever power you need whenever you want it. In fact the bar is like the throttle on a car. If you pull it towards you at anytime you will accelerate and if you let it go you slow down. Forget flapping the kite up and down to get going, if you just keep the kite still you will find you can generate power just with the bar alone…….something that takes getting used to but certainly presents a lot of opportunity. The fact that the kite turns in it"s own length means you have a much better chance to get it is the right position when turning and if you do get it wrong at least you can dump the power.

Windrange.
What do you think? I could ride a 9 comfortably when people were blown off the water on 6"s and I could ride the 9 (albeit on my surfboard) when people on Rhino 5 16m were struggling. Romain, a friend was riding the 12 Crossbow and to be honest he looked to have the same power as me. If I was to go on a trip I think I could easily take a 12 crossbow, one twin and a surfboard and nothing else and know I was covered from 12 knots up to around 35/40 knots.

Other points.
I have not put the kite in the water so I have no idea how it relaunches.
I have not tried to handle pass the kite so I have no idea how it would behave, however I did wave ride a lot unhooked and it behaved perfectly. If you apply the depower strap the turn radius of the kite becomes bigger (ie it only turns really tight on full power) and the pressure in the bar is reduced. I cannot see why handle passing should be a problem. Probably it is not the ideal kite for Looped passes but given the other advantages of the kite passably good at this is enough for me.
Without a powerlock hook or harness line it is hard to do much in the air! The depower is pretty sensitive and if you let it go in the air you will drop from the sky. Next time I ride this kite I will certainly put a harness line on it so I can relax a little in the air and let go the bar with one hand.
The bar pressure is certainly quite heavy. I ended up setting the stopper ball really low so I could rest the bar on it whilst riding and then using the depower strap to control the riding power. Not a problem if you learn to deal with it but if you set the stopper ball high you are going to feel it in your arms after a while riding.
There is a hole covered in neoprene in the canopy so that the inflation valve does not rub on the ripstop. Maybe I am missing something here (and I hope so) but why not just move the valve round the leading edge. In a very well finished kite it looks strange.
Why is there no one pump? It seems to be the only thing the kite really lacks. OK,it"s a luxury but I don"t know many people that would choose to go back after having had it!

Conclusion
I like the kite. Just the wave riding potential was enough to convince me it really is a great advance. The jumping is great and the range is just exceptional. Add to that the other factors of very small pack down size with no battens to get in the way and the one kite travel aspect and I really think Cabrinha have done a great job bringing something new to the market. Congratulations Pete!
Antwoord #12 Juli 31, 2005, 19:07:18
edit2Rapporteer  
als je de 12 in het lager windbereik gebruikt kun je toch ook met de strap wat stellen?
en idd kun je ook de stopperbal op windsterkte stellen.
moet je wel altijd gereedschap bij je hebben. (beter als 2 kites)
kweet niet of je nou ook nog verschillende bevestiginspunten op de kite zelf hebt.
Antwoord #13 Juli 31, 2005, 19:18:13
edit2Rapporteer  
vanwege die katrollen zou moeten betekenen dat de nova sneller zou moeten reageren.
jammer genoeg de crossbow niet getest vandaag.
een grote klotsbak op brouwersdam met aanlandige wind in de branding.
ben gelijk weer met errikie en dave vertrokken naar de slufter om weer is lekker met mijn eigen kite te varen.
maar ben toch erg benieuwd. bar van cabrinha ziet er wat beter uit op de katrollen na.
en ik krijg het idee dat nova veel minder bardruk zou hebben.
wie kan dit bevestigen?
mathieu3
Gast
Antwoord #14 Juli 31, 2005, 19:37:45
edit2Rapporteer  
goede review van Mark Shinn!!

``First point…..I am not sponsored or in anyway connected with Cabrinha``. ???

Hij vaart toch voor Cabrinha? Waar verdient hij z`n geld mee dan??? Vaag verhaal...
wouterb

Antwoord #15 Juli 31, 2005, 20:01:51
edit2Rapporteer  
Mark vaart (voor zover ik weet) níet voor Cabrinha
KiteDemon

Antwoord #16 Juli 31, 2005, 20:18:50
edit2Rapporteer  
Shinny vaart sinds kerst ook al niet meer voor Naish.
Naish........what else???

Antwoord #17 Juli 31, 2005, 21:12:26
edit2Rapporteer  
Ik ben heel benieuwd, goede verslagen gasten ThumpsUp
ouddorp-rules

Antwoord #18 Juli 31, 2005, 21:55:56
edit2Rapporteer  
Was idd een flinke klotsbak vandaag maar toch effe met de CB 9mtr gevaren. Was jammer genoeg net te klein om wat te proberen(andere 12mtr`s waren in gebruik) maar stuurt heel licht en soepel en is super snel.
Alleen wat ik een beetje vreemd vond is dat lekker gepowerd met mijn Vegas05 10mtr kon varen en met de CB 9mtr net niet! Misschien is de low-end minder.

Greetz
xray

Antwoord #19 Juli 31, 2005, 22:44:10
edit2Rapporteer  
Zie dat Shinn eigenlijk vrijwel hetzelfde zegt! Daar stoppen de vergelijkingen overigens! ;-)
WIM

Geen avatar

Antwoord #20 Augustus 01, 2005, 01:17:54
edit2Rapporteer  
Ik heb zondag de crosbow 9 en 12 gevaren en de nova 12.
De crossbow viel me erg mee, ik was zowel met de 9 als met de 12 goed gepowerd (ik weeg 67 kg). De eerste indruk is direct een vertrouwd gevoel, ik had verwacht dat die nieuwe kites helemaal anders zouden aanvoelen. De mega depower valt echt op. Springen was wennen. Ik ben gewoon van de kite effie terug te sturen en dan  trek ik de baar volledig naar me toe, vervolgens opnieuw insturen. Bij de crossbow leide dit tot een lange glijvlucht een half metertje boven het water, niet echt de bedoeling. Wel tof dat je kite gewoon in de lucht blijft als je eronderdoor gaat, een klassieke vierlijner dondert bij mij dan meestal in het water. Daarna wat anders geprobeerd, de bar gewoon naar je toe trekken en houden, en hoeps je gaat vlot naar boven. Ik denk dat ie iets minder hoog gaat dan de huidige hangtime kites maar 1 uutje in totaal is wat te weinig om er de max uit te halen denk ik, mijn niveau is in elk geval te laag om de max uit een kite te halen. Ik heb de kite ook 2 keer voorzichtig op het water gelegt, even sturen in 1 richting en hij vertrekt opnieuw. Ik ben onder de indruk, voor de gemiddelde kiter en de beginner lijkt het me een heel goeie kit, veel depower en vlot herstarten. Of hij geschikt is voor de betere kiters weet ik niet. Backloops gingen heel vlot. Kiteloops en andere manoevres voor gevorderden kan ik niet, daar kan ik niets over zeggen.
De takoon vond ik minder goed, bij depoweren stond je direct met monkey armen, misschien was hij niet goed afgesteld. De kite voelde ook minder stabiel aan. De bar druk is wel veel minder dan die van de crossbow. Misschien is de nova beter bij wat minder wind.
Ik ben onder de indruk van de crossbow en ga er eentje bestellen denk ik. Hopelijk komen er geen kinderziektes naar boven en blijft alles goed werken.
KiteDemon

Antwoord #21 Augustus 01, 2005, 08:48:51
edit2Rapporteer  
Goed om te zien dat er riders van verschillende niveaus hun bevindingen neer zetten. Betere feedback kan je niet krijgen ThumpsUp
drifter

Antwoord #22 Augustus 01, 2005, 11:24:28
edit2Rapporteer  
Gister  was kloteweer. Maarja het waaide. 12 nitro heledag, 2 keer met crossbow 12 gevaren. Eerste keer in gruwelijke chop, later effe speren over vlak water maar minder wind. Het is wel een indrukwekkende kite. Je hebt totale controle over de power. Randy stond op de kant en deed een kiteloop, werd slechts 2 meter over het zand getrokken.

De depower is echt huge! Je staat zonder problemen op de kant. Vlagen haal je er zo uit als je vaart. Als de wind er gooed in zit, ga je vet upwind. Hij zal verder iets meer power hebben dan mij nitro. Je kunt zeggen wat je wilt, maar die nitro is echt wel goede kite. Verschil tussen andere kites en crossbow is groter dan tussen nitro en crossbow. Springen gaat opzich op dezelfde manier. Gewoon die bar omgooien, effe douwen met je board, en die bar aantrekken. Maar dat douwen was bijna niet te doen in die chop. Maar je hebt zeker langere hangtime. Je gaaat wel makkelijk omhoog. Beetje wennen is het wel met landen.

Depower is een beetje lang, Je kunt die stopper dichterbij zetten, er zit dan nog voldoende depower op. Powerlock wil ik er ook wel op. Niet zozeer omdat dat nodig is. maar omdat ik dat gewend ben. Daar haal je veel power uit.

Was wel een geslaagde test dag. Toch aardig wat kiters hebben de crossbow gevaren. Lekkere wind, beetje vlagerig. Maar dat was juist goed omdat je dan merkt dat je met de crossbow geen last van de vlagen hebt.
Je kunt er meer uithalen dan bij andere kites. Het choppy water hield dat beetje tegen, dat was jammer. Hopen op mooi vlak water om echt alles uit die kite te kunnen halen de volgende keer.
fuck gravity

Antwoord #23 Augustus 01, 2005, 21:37:27
edit2Rapporteer  
zijn er gister nog mensen op de brouwersdam geweest voor de testdag van de crosbow?
Ik had een dag eerder al even de 12 onder handen kunnen nemen maar ik kwam niet heel opgewonden van het water moet ik zeggen. Het eerste wat me opviel is dat hij echt bizar zwaar stuurt en dat je totaal niet voelt waar de kite staat. Je merkt wel dat de je met de kite langer in de lucht bijft dan de gemiddelde kite maar echt enorm hoog springen was er ook niet bij. De kite draait bijna niet meer om zn wingtip maar bijna om zn eigen as wat ik voor het wakestyle kiteboarden minder prettig vind, de kite bouwt bij een kiteloop bijna geen druk op wat mischien voor de kiters die beginne met kiteloops wel fijn is. de bar zelf vind ik ook niet alles ten eerste vind ik hem veel te dik en als je je bar terug wilt spinnen moet je hem eerst zachtjes tegen het safty balletje aan zetten als je dat niet doet heb je kans dat de safty in werking komt en de kite meteen uit de lucht valt, ik vraag me ook af wat er gebeurd na een handlepass als je je bar mist dan zou je bar dus tegen de safty aan schieten en jij met kite en al de lucht uit vallen  (sealedlips_kitesmiley) . En wat ik ook sonde vind is het disign volgens mij is ie bijna het zelfde als de 1e co2,s maarja dat is helemaal persoonlijk.

mijn mening is dat dit type kite vere van klaar is. ik hoop dat er nog andere mensen zijn die hun mening willen delen over deze kruisboog ListenToMe

Omdat er inderdaad al mensen de Crossbow getest hebben daar al een post over te vinden was heb ik de onderwerpen even samengevoegd, moderator-6
THEGREEN

Antwoord #24 Augustus 01, 2005, 21:39:54
edit2Rapporteer  
Ik was gister nog op schellinkhout en daar was ie dan al stiekum de nieuwe crosbow, de locals mochten m ff testen stiekum  (sealedlips_kitesmiley)

Ik heb er ook nog foto's van die zet ik er ook wel ff bij straks....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.