SELDOM
Geen avatar
|
Thanks mooi plaatje, denk dat ik dat ga doen.
Vandaag onder en boven gelamineerd, zit nu onder vacuum 2 x UD 220gr 1 x 160 keper.
|
|
|
Lambert
|
Spleene is gestopt met de negatieve outline, kijke maar op www.spleene.com. Geen idee waarom, maar ze zullen er goed over nagedacht hebben. succes, Bert
|
|
|
Psychotic
|
Toch vreemd, nouja dan hebben wij zometeen gewoon een uitstervend ras baordjes gemaakt Die van mij gaat deze week gelamineerd worden!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Net ff goed gekeken naar die nieuwe DOOR maar die heeft wel degelijk nog een negatieve outline, zij het een stuk minder dan ervoor, check plaatje:
|
|
|
FrankP
|
Er wordt vaak gezegd dat de flydoor een snel board is maar dat klopt volgens mij niet helemaal. Het is best lastig om heel hard op een flydoor te gaan, als je harder gaat zet je automatisch meer druk en op een flydoor ga je dan automatisch meer upwind en verlies je weer een beetje snelheid Ik heb een paar keer op een flydoor gevaren en dat board 'lijkt' niet hard te gaan. Simpelweg omdat je heel veel controle hebt en het comfortabel vaart. Vergelijk dan je vaarsnelheid maar met de anderen op het water, je zult zien dat je toch erg hard gaat. De flydoor heeft ook erg weinig rocker (3cm ofzo) maar wel redelijk veel flex, door die vlakker rockerlijn ontstaat al een erg goede basis snelheid.
|
|
|
FrankP
|
In 2006 bouwt spleene 3 boards met negatieve outline. Heb ze zaterdag gezien in Düsseldorf. Die compleet nieuwe door 164, (dat ding is ECHT groot (grinnik_kitesmiley) ) de welbekende en vernieuwde door 159 en de vernieuwde session 141
|
|
|
Psychotic
|
Zo, hier ook de boel in de pers. Een shot van mijn nieuwe pompje (120W, actief gekoeld en komt van marktplaats) en mijn vijverfolie expiriment, spul voldoet zeer goed door de dikte (0,5 mm) alleen ff zien of hij zometeen nog los wil (grinnik_kitesmiley)
layup: 2x 280 keper + hpl boven en onder
|
|
|
wouterb
|
Zo'n luxe pomp en dan zo'n lullig kroonsteentje.... hihi
|
|
|
Psychotic
|
Ja, even binnenin doorlussen maar dan moet ie half uit elkaar, komt wel als ik me verveel (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
wouterb
|
Ik heb ook de eerste offerte voor zo'n pomp binnen: €450 bruto voor prive FF verder zoeken hoor ik net! Voor het project iig een indicatie
|
|
|
Psychotic
|
Ik had de mijne voor 70 incl 10 euro verzendkosten. Kun je weinig van zeggen dus blijkt nu! overigens staat ie nu een uurtje of 4 te pompen en de behuizing is handwarm, de koeling doet het dus ook
|
|
|
SELDOM
Geen avatar
|
Jt,
Ik zie dat je outline nogal radicaal veranderd in sinds je dit topic begon. Heb je nu een parabolische outline gemaakt. door de folie lijkt hij erg op de spleene.
Mijn board is inmiddels voorzien van plammuuur en primer. van het weeken spuiten !
|
|
|
Psychotic
|
Yup, die outline is flink veranderd, plaats straks even een foto van het resultaat na het persen van de top side en het wegschuren/frezen van de overtoollige formica
|
|
|
xav
Geen avatar
|
Ik gebruik ook folie van 0,5 mm, of misschien zelfs 0,6. Ik vind het superfijn werken. Maar moet het wel met 4 handen over je board heen leggen, de lucht krijg je er naderhand niet echt makkelijk onderuit. Of ben jij er wel alleen in geslaagd, had dan overigens wel een nagenoeg helemaal glad resultaat. Paar kleine putjes, dus uiteindelijk een heel dun laagje plamuur er over (epoxy glasbubbles).Ben benieuwd naar het resultaat
|
|
|
Wimt
|
Ik gebruik ook folie van 0,5 mm, of misschien zelfs 0,6. Ik vind het superfijn werken. Maar moet het wel met 4 handen over je board heen leggen, de lucht krijg je er naderhand niet echt makkelijk onderuit. Of ben jij er wel alleen in geslaagd, had dan overigens wel een nagenoeg helemaal glad resultaat. Paar kleine putjes, dus uiteindelijk een heel dun laagje plamuur er over (epoxy glasbubbles).Ben benieuwd naar het resultaat
Ik gebruik van dat dunne huihoudinpakfolie, rol doe ik in bezemsteel, en zo kan ik met wat weerstand aan de rol, zelf uitrollen, verschuif de rol op de bezemsteel voor de volgende laag, folie is te smal voor in 1 kker. Denk je dat jouw dikkere folie beter werkt i.v.m. gladsrijken en bubbels?
|
|
|
Psychotic
|
Dikkere folie is altijd beter voor een strakker resultaat. Ik werk met een prepeg toplaag dus het maakt nu weinig uit. Voor SELDOM bijgevoegd een kiekje van mijn board uit de mal en ruw in vorm geschuurd.
|
|
|
Joosdo
|
JT, waar bescherm je de mooie kant van de formica mee in het vacuumproces?
afplakken of invetten?
gr Joost
|
|
|
Psychotic
|
Niet, gewoon even methodisch werken top side: core in je (met loswas/vaseline ingevette) mal, core ontvetten en afstrijken met glassbubbles en epoxy, half uurtje wachten, matjes erop, lamineren, hpl ontvetten, erop en vacuum zetten. bottom: hpl in de mal, ontvetten, er bovenop lamineren, ingestreken core erop en persen maar. HPL voor beide keren groot genoeg nemen is de key!
|
|
|
SELDOM
Geen avatar
|
Jt,
Ziet er gaaf uit, ik heb op eens het idee dat ik achtehaald concept aan het bouwen ben!
|
|
|
wouterb
|
Hpl rondom een cm ruimer als de kern/beoogde outline? doek ook? daarna frezen/schuren tot je op de rails zit?
|
|
|
Psychotic
|
Ik pak het rondom flink ruimer, hpl was toch groot genoeg hier zie je de afdruk van mijn HPL sheet wel zitten onder het vacuum
|
|
|
wouterb
|
JT, Ik heb je pompie gevonden. (grinnik_kitesmiley) Rietsle thomas Picolino VTE3, Ik kan er nieuw aankomen voor 298euro netto ex.btw, (geschokt_kitesmiley)denk niet dat je bekocht bent Aanbieding onderweg voor een complete set incl. schakelaars, meters enzo. Ik hou me hart vast. (geschokt_kitesmiley) Strakke plank trouwens
|
|
|
D
Geen avatar
|
lekkere plaatjes, ik krijg ook weer zin in een projectje
|
|
|
Psychotic
|
JT, Ik heb je pompie gevonden. (grinnik_kitesmiley) Rietsle thomas Picolino VTE3, Ik kan er nieuw aankomen voor 298euro netto ex.btw, (geschokt_kitesmiley)denk niet dat je bekocht bent Aanbieding onderweg voor een complete set incl. schakelaars, meters enzo. Ik hou me hart vast. (geschokt_kitesmiley) Strakke plank trouwens Toch leuk, eens even zoeken naar een techsheet van dat pompje, wordt ineens razend benieuwd
|
|
|