Egypte?

vottens

Geen avatar

Mei 01, 2006, 07:47:46
edit2Rapporteer  
IK ben in februari naar hurghada in Egypte geweest. Wat best een mooie spot is. Maar De wind vond ik waardeloos!  De wind komt daar altijd uit het noorden en moet dus al die velen hotel's over die pal naast het strand staan. Waardoor de wind volgens mij zo vlagerig word. Nu word er beweerd dat het in de zomer veel beter is en dat er veel meer wind is.
Nu wil ik waarschijnlijk van de zomer weer naar Egypte en zit ik te twijfelen over de lokatie waar ik heen wil. Ik heb gehoord dat El Gouna en Marsa Alam ook wel mooie spot's zijn.
Nu is de wind toch de belangrijkste factor voor mij om te besluiten waar ik heen ga.

Wie kan mij meer vertellen over hoe de wind is op die andere lokaties?

kiter25

Antwoord #1 Mei 01, 2006, 17:47:26
edit2Rapporteer  
Same for me. Zat er ook in februari, wind was ook ontzettend vlagerig! Vaak pal aflandig!
joop

Antwoord #2 Mei 01, 2006, 18:02:08
edit2Rapporteer  
Ik ben nu een paar keer in in El Gouna geweest.

De wind is daar redelijk constant. Komt soms wel schuin over land aan, maar dat is tientallen kilometers zo plat als een dubbeltje.

Mooie spot. Alleen nadeel in de zomer is dat de lagune tijdens laag water leeg staat en je een stukje naar het diepe gedeelte moet lopen.

Groet Joop
PeeWee

Antwoord #3 Mei 01, 2006, 18:38:16
edit2Rapporteer  
Afgelopen augustus in Hurghada geweest (en begin april ook). De wind was in augustus behoorlijk hard maar ook toen nog vlagerig. Een dag met gemiddeld 20 knopen met uitschieters van 16 naar 30 knopen waren geen uitzondering. Een puzzel welke kite te gebruiken :-). Trouwens afgelopen april was er ook een rare dag dat de wind bijna 360 graden draaide in een halve dag. Geen touw aan vast te knopen. Waren dus niet de makkelijkste condities.

Hoop dat je wat met mijn ervaringen kan.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Mei 01, 2006, 23:10:40
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=15899.0
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.