oudere flysurfers extra depoweren

Wimt

Augustus 23, 2006, 23:54:25
edit2Rapporteer  
Tip van de vader van KATJA. De Psycho 1 vooral, heeft de neiging om te overvliegen. Je kunt dan de B-lijn, dat is de 2de rij lijnen van voren, inkorten met max. 5 mm. Je kunt dit doen door de lus van de lijntjes aan de kite te verruimen, en dat vast zetten met een lijmpistool.

De C en D-lijn kun je gebruiken voor extra depower a-la- Pulse. Je doet dit dmv de kite vlak te zetten onder je balkon. Je hebt alleen 1 helft van de kite nodig. Zet de lijnenrijen-aanknoopunten aan de kite vast door er een houtenbalk langs te plaatsen.
Aan het einde van de bundel touwen, plaats je een katrol, en door dit katrol een lijn naar de powerlijn, en het andere eind naar de stuurlijn.
Zorg nu dat deze lijn strak komt te staan, en knoop vast. Meet de lijnlengte op, en dan weet je meteen de maat voor de andere kant van de kite.

De kite zal zo ook veel sneller sturen.
Joost--

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 24, 2006, 00:06:19
edit2Rapporteer  
ik volg het ff niet helemaal hoor
Psychotic

Antwoord #2 Augustus 24, 2006, 00:23:51
edit2Rapporteer  
Bmod hebben alle verkochte psycho1s in de benelux al gehad. En jou systeem lijkt verdraaid veel op een versie van UDS.......
flyingkite

Antwoord #3 Augustus 24, 2006, 02:16:55
edit2Rapporteer  
Bmod hebben alle verkochte psycho1s in de benelux al gehad. En jou systeem lijkt verdraaid veel op een versie van UDS.......
Wel een simpele versie van uds dan ;p dat gaat om 6 katrollen per bridal set. Klinkt leuk trouwens Wim Wink 
Maurits

Antwoord #4 Augustus 24, 2006, 18:04:36
edit2Rapporteer  
wimt into foils? Maar ik volg het verhaal ook niet zo hoor
Wimt

Antwoord #5 Augustus 25, 2006, 01:03:55
edit2Rapporteer  
Waar heb je die foto vandaan Flying kite? Betere uitleg is niet mogelijk.

Maurits, dat balkon is mischien wat verwarrend. Ik bedoel, je kunt de lijntjes strak zien, als je hoog boven je kite bent. En dan kun je goed zien, hoe lang je lijntje moet worden.

Je kunt eenvoudigweg een grote knijper gebruiken, om zo het lijntje erdoor te laten glijden, tot alle lijnen strak staan.
flyingkite

Antwoord #6 Augustus 25, 2006, 04:01:16
edit2Rapporteer  
Waar heb je die foto vandaan Flying kite? Betere uitleg is niet mogelijk.

Jammer van de extra uitleg maargoed maakt voor mij niet uit...mijn oudere flysurfers functioneren top dankzij UDS II en dan hebben we het over 2003 Warriors.
UDS modificatie is bedacht door een zwitserse aerodynamisch ingenieur, in eerste instantie voor de Mastair. Je kan dmv UDS zowel je vleugel kantelen als bollen en zo een tip beter laten stallen om (sneller) te sturen. ook heb je meer depower als een wac systeem doordat je de kite verder kan lossen zonder overvliegen. Manfred,s site: http://www.paraflysurf.ch/uds-ii.htm

Actie foto Warrior 7 =====>
Wimt

Antwoord #7 Augustus 25, 2006, 20:30:38
edit2Rapporteer  
Thanks, ik heb wel even een Warrior gehad, met katrollen op de bar, niets mee te depower of wat dan ook, en geen enkel krachtgevoel, je bar blijft staan waar je `m neerzet. Wel enorm veel power, maar met dat UDS-systeem is dat probleem dus voorbij, denk ik dus. 
flyingkite

Antwoord #8 Augustus 25, 2006, 22:08:02
edit2Rapporteer  
Thanks, ik heb wel even een Warrior gehad, met katrollen op de bar, niets mee te depower of wat dan ook, en geen enkel krachtgevoel, je bar blijft staan waar je `m neerzet. Wel enorm veel power, maar met dat UDS-systeem is dat probleem dus voorbij, denk ik dus.

Hmmm... deze heb ik gekocht van ene wim uit maastricht maar oorspronkelijk kwam hij uit friesland.... vraag me al die tijd al af of jij dat niet was. Heb hem meteen al omgebouwd naar wac dus het oude systeem heb ik nooit mogen ervaren.
Wimt

Antwoord #9 Augustus 25, 2006, 23:45:19
edit2Rapporteer  
Ja, dat was ik.

Nu snap ik pas die opmerking van JT over UDS. Ik dacht dat hij het systeem van Naish bedoelde.

Is dat nog te koop voor bijv. Psycho 2?
Psychotic

Antwoord #10 Augustus 26, 2006, 00:07:08
edit2Rapporteer  
Ja, dat was ik.

Nu snap ik pas die opmerking van JT over UDS. Ik dacht dat hij het systeem van Naish bedoelde.

Yep, de mannen van paraflysurf.ch trimmen elke willekeurige kite voor je met dit systeem.......
flyingkite

Antwoord #11 Augustus 26, 2006, 00:45:14
edit2Rapporteer  
Ja, dat was ik.

Wij doen niet aan blazen.... dus naish neeeeuuj, UDS is van paraflysurf.ch en die bouwen zo de meeste matrassen om naar uds zoals JT al zegt. kijk maar een bij de kites die hij verkoopt zitten ook p1,s p2,s en advance matrassen tussen kortom alles met a,d,c,d toom kan je met uds laten vliegen, dus echt wat voor jou wim ;p
Joris

Antwoord #12 Augustus 27, 2006, 02:01:19
edit2Rapporteer  
Hmmm interresant. Maar klopt het nu dat je dan voor een beetje psycho zon 48 katrollen nodig hebt ofzo? of wat wordt er verstaan onder een briddle set.
Psychotic

Antwoord #13 Augustus 27, 2006, 02:15:13
edit2Rapporteer  
Nope, UDS is 6 katrollen per kant dacht ik
flyingkite

Antwoord #14 Augustus 27, 2006, 02:44:31
edit2Rapporteer  
Nope, UDS is 6 katrollen per kant dacht ik
als je a-b-c-d toom hebt zijn 6 pulleys voldoende per kant (of bridal set) dus 12 in totaal.... armin heeft mn uds getunde warrior7 onder de loep genomen en ook ff gevlogen volgens hem was het een top systeem voor iemand die zich door pulleys niet af laat schrikken Wink
Joris

Antwoord #15 Augustus 27, 2006, 02:50:31
edit2Rapporteer  
Hm ik heb nog 2 psychos die nu gedoemd zijn langzaam weg te rotten. misschien is het het waard om daar een UDS op te klooien. Is daar ergens een line plan voor?
flyingkite

Antwoord #16 Augustus 27, 2006, 03:37:53
edit2Rapporteer  
Hm ik heb nog 2 psychos die nu gedoemd zijn langzaam weg te rotten. misschien is het het waard om daar een UDS op te klooien. Is daar ergens een line plan voor?

nope geen lineplan je mag mijn systeem wel copieren maar het finetunen is rete moeilijk. Dit door de a-b-c-d toom rijen die je allemaal afzonderlijk af moet stellen mn warrior 7 is door de bedenker van uds zelf geinstaleerd. Ik ben er zo tevreden over dat ik er nog een 16.5 en 12.5 bij gekocht heb, de 12.5 is al met uds uitgerust en de 16.5 moet nog getuned worden deze stuur ik op naar zwitserland om hem daar te laten ombouwen, als je wil kunnen we de verzendkosten deelen en regel ik een goed prijsje voor de ombouw van jou psyco,s.
Ik heb wel gehoord dat de psyco1 erg snel en krachtig word door uds ombouw ThumpsUp PM me maar als het je wat lijkt of je eens een udser wil proberen (grinnik_kitesmiley)
Joris

Antwoord #17 Augustus 27, 2006, 05:57:24
edit2Rapporteer  
mja heb net twee psycho3's gekocht, dus om twee keer 150 euro uit te geven om men ouwe te upgraden is een beetje zinloos. het leek me juist leuk om het zelf te fixen.

Lijkt me wel leuk om der eentje van jou te proberen. Waar zijn te te bewonderen?
flyingkite

Antwoord #18 Augustus 27, 2006, 06:31:00
edit2Rapporteer  
mja heb net twee psycho3's gekocht, dus om twee keer 150 euro uit te geven om men ouwe te upgraden is een beetje zinloos. het leek me juist leuk om het zelf te fixen.

Lijkt me wel leuk om der eentje van jou te proberen. Waar zijn te te bewonderen?
Ik ben er bijna zeker van dat we al hollandse fs boys wel genoeg korting krijgen dus 150 voor 2 lijk me redelijker ;p maar met zon pIII rib uit je lijf kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. mocht je een zak pulleys hebben liggen is een copy misch een optie als je toch tijd om te tunen hebt.

gebruik mn warriortjes voral op t land ivm speeds opt water dus op ijmuiden zijn ze voral te zien nu de dagen weer korter worden en het strand weer harder Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.