Morres
Berichten: 9427
|
ik zie je foto's niet, welke winkel heb je gekocht? kite hoort niet zomaar te scheuren...
|
|
|
Tweekske
Berichten: 99
|
Is het niet zo geweest dat de zon er op heeft gestaan en dat hij te warm is geworden waardoor hij uit elkaar klapte? Gebeurde mij namelijk ook een keer. En dan denk ik dat je weinig kans hebt met garantie.
Ik haal voortaan ook uit m'n tubes wat lucht als ik hem een tijdje in de zon op het strand laat liggen.
Misschien kan je hem laten repareren als het geen garantie is. Een nieuwe bladder kostte mij 70 euro en kon hem bij m'n schoonmoeder op haar werk dicht laten naaien. Dus was redelijk goedkoop opgelost.
In ieder geval wel klote ja, succes ermee!
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
Mja winkel wil ik er nog even buiten laten, als ze met een oplossing komen met goede service (wat je zou verwachten als je voor zoveel geld nieuwe kites koopt) meld ik het zeker! Maar als ze met niet met een goede oplossing komen, meld ik het ook...
Hij lag max 15 min op het strand... :S zou toch moeten kunnen? (en zo hard scheen de zon nou ook weer niet)
|
|
|
peter.
Berichten: 1145
|
als dit geen garantie is word ik gek!!! zou niet best zijn als je met deze tempratuur je kite niet eens op het strand kunt leggen.
en waar betalen wij zoon dikke prijs voor??? als naish dit niet als garantie ziet, dan koop ik dus echt nooit een naish kite!
|
|
|
jaapd
Berichten: 609
|
Natuurlijk is dat garantie. En je hebt overigens niks met die importeur te maken, de shop moet de garantie geven!
|
|
|
Fe®®y
Berichten: 424
|
LE van mijn nieuwe raven2 was geploft na 4 weken wilde naish duitsland geen garantie geven heb toen een nieuwe van Lonasport.de gehad ligt er dus ook aan wat de shop voor je wil doen. in ieder geval niet te snel op geven heb ik gemerkt. succes
|
|
|
Petteflat
Berichten: 179
|
Je moet 'm ook niet zo hard oppompen!
Maarruh, dit lijkt me wel een garantiegevalletje ja.
|
|
|
harryCab
Berichten: 316
|
Je moet 'm ook niet zo hard oppompen!
Maarruh, dit lijkt me wel een garantiegevalletje ja.
Een bow niet te hard oppompen, volgens mij zijn hier genoeg topics aan besteed....... Inverten etc.....
|
|
|
kitebart
Berichten: 431
|
wath the f***ck Als het zeil scheurt door druk in de bladder, lijkt me wel fout, wat dan met crash proof etc ... Kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk gaan over doen.
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Duidelijk de naad die het begeven heeft. De naad zelf maakt geen kontact bij een impact. Kan niet anders dan dat garantie is. Het verkooppunt heeft dat ding verkocht, dus deze is ook verantwoordelijk om garantie te verlenen.
En dat van niet te hard oppompen is onzin. Alle naishkites kan je probleemloos snoeihard oppompen zoals ik al jaren doe. Ik konstateer juist dat de meesten hun kite niet hard genoeg oppompen.
|
|
|
globe
Berichten: 1143
|
Zoals ik het kan zien op de foto is alleen het stiksel losgegaan, wat kan gebeuren als je kite inverteert of crashed oid. Misschien was het stiksel al een beetje gaar van vorige crashes en was dit de druppel. Als het doek niet kapot is gewoon naar de zeilmaker gaan en laten stikken. Is de snelste oplossing! Als je naar de shop gaat, sturen deze hem terug naar de importeur, deze sturen hem naar een zeilmaker, dan weer terug naar de importeur, door naar de winkel en daar kun je hem weer afhalen.... 3 weekjes verder? Bel anders even met Roland van www.zeilkapot.nl Heb ik goede ervaringen mee! repareert keurig en supersnel! NB. Waarschijnlijk is hij vandaag op Horst aanwezig en kun je meteen vragen wat het kost. Check even naast het Testcentrum bij de Windsurfing.nl plankzeilers.
|
|
|
Tommie
Geen avatar
Berichten: 358
|
zelf geen ervaring met dit soort dingen. (twinskin) maar vind het wel maf, is wel een dikke hoofdprijs naish kite.
succes ermee, hopen op meer wind voor je 9 !!
|
|
|
zagy
Berichten: 804
|
ga uit van garantie, zo niet dan is dit eenvoudig te maken zonder dat je er ooit nog van wat ziet/merkt. Die bladder is ook te repareren!
|
|
|
Havoc
Geen avatar
Berichten: 63
|
Ben zelf laatst ook voor garantie terug gegaan naar de importeur, zelf niet gekregen maar dat maakt verder ook niet uit want was een ander soort schade dan dit. Wel de vraag neer gelegd wat dan wel binnen de garantie valt, gescheurde naden was een van die dingen die wel binnen de garantie zouden moeten vallen. Dus het zou in dit geval dan wel moeten lukken, zo niet dan kan je idd goed bij zeilkapot terecht heb gisteren mn 9m opgehaald en zag er goed uit voor een redelijke prijs. (open gescheurd van LE naar TE).
|
|
|
¦Tim¦
Berichten: 740
|
mijn scheur van te naar le is wel gerepareerd gratis anders had het mij 175 euro gekost
goede service van zwemer/cabrinha
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
Bedankt voor de reacties. Ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen, voorlopig gaat het eerst geplande weekend kitesurfen al aan me neus voorbij... (huilen_kitesmiley) Ik weet in ieder geval dat de meeste van jullie vinden dat het om garantie gaat, dus zal me niet zomaar naar een kite reparateur sturen om daar voor aardig wat geld de kite te laten repareren... (want daar werd al gelijk over gesproken) Shop; Dit is niet een veelvoorkomend probleem bij deze kites dus denk niet dat het garantie is, maar je kan hem wel daar en daar laten maken... JA dat dit niet veel voorkomend is bij deze kites is mede waarom ik net ff wat meer geld neer leg om deze kite te kopen... Vraag me dan sowieso af wat dan onder garantie valt, maar we zullen zien... Goed (kitesurf)weekend
|
|
|
diederik
Berichten: 908
|
maak het vaker mee...(bij mij ook meerdere keren gebeurt).
Moraal van het verhaal is...een te hard opgepompte kite. Keihard oppompen en dan met het zonnetje erop op warm zand leggen...BOEM!!!
Pomp je kite in de zomer niet knetterhard op! Dat voorkomt kleer(kite)scheuren. hoop voor je dat je er garantie op krijgt, maar de kans is denk ik redelijk klein.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
Berichten: 2272
|
Ik heb met mn RRD bar ook een probleempje gehad. had deze gekocht in duitsland en 1 jaar en 1 week in mijn bezig.
Heb toen naar de shop in duitsland gemailt: wilden niets doen, importeur in duitsland, niets van gehoord.
Mail naar rrd in italie en hoppa binnen 2 dagen nieuwe bar onderweg vanuit italie, geen probleem!
Mocht je er dus met je shop en importeur (stuur die zelf ook gewoon een mail) er niet uitkomen mail dan ook even naar ome robby zelf en leg t ff uit, grote kans dat ze je dan alsnog helpen.
Cheers
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
@ Diederik ik snap dat ze het daarop willen gaan gooien, lekker makkelijk. Maar 15 minuten op het strand en niet eens vol zon (want dan scheen hij ff en dan weer niet), de foto is meteen erna gemaakt en ook hierop schijnt de zon niet eens. (het was net na de ochtend, uur of half 1) En zoals je ook op de foto ziet is het zand zelfs nat :S dus zo warm zal dit ook niet geweest zijn...
Het is echt niet zo dat ik hier me gelijk wil halen (dat wil ik tenslotte bij de shop) en ik snap de argumenten, maar ik vind dit wel een raar geval...
|
|
|
kaje
Berichten: 60
|
Ik pomp mijn kites altijd heel hard op. En zelfs in de broeiende zon van Egypte of Mexico knallen ze nog niet! En ze zijn ondertussen al 3 jaar oud! Dus dat van te hard oppompen is flauwe kul!
En iemand van een shop heeft mij overlaatst bij een ander geval toch duidelijk gezegt dat naden die lossen (zeker bij een nieuwe kite) altijd garantie is!
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
Vandaag mail gehad. Shop; Helaas geen garantie, ik zou hem naar www.....repair..nl brengen…
(Importeur naar shop); Dit soort schades in het midden van de leading edge hebben we al vaker gezien en doorgestuurd naar Naish, maar die worden niet geaccepteerd voor garantie. Dit is duidelijk crash schade, het stiksel is gewoon met geweld kapot gescheurd tgv de klap. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Dus nu is het ineens crash schade, ik heb het hier niet bij laten zitten en direct contact opgenomen met de importeur en het hele verhaal rechtstreeks gedaan (zoals hier eerder vermeld) (Want dat ontbrak ook bij de kant van de shop naar de importeur toe) Heb nou niet echt het idee dat het serieus werd genomen en er moeite word gedaan voor een oplossing.
Vervolgens kon ik nu de kite naar de importeur opsturen en die gaat er dan nog eens goed naar kijken, foto's maken en ook naar naish sturen. ik heb hem vanmiddag zelf maar even langs gebracht anders ben ik weer een dag verder.
Vind het wel heel apart dat de shop het er zo bij laat zitten, en dat ik maar genoegen moet nemen met aan mail van 3 zinnen en het zelf maar op moet lossen...
Benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren maar het word allemaal wel lekker weggeschoven mijn kant op. Ben in ieder geval blij dat er nu wel ff serieus naar word gekeken en in behandeling genomen.
Jullie horen het nog. groeten
|
|
|
wittie
Berichten: 244
|
Je bent tot nu erg rustig bebleven en zelf geen naam van de shop gegeven Maar na zo'n servise?? WHATS THE NAME OF THE SHOP?
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
yes, post die naam, schandalige shit
|
|
|
Naish........what else???
Berichten: 3039
|
yes, post die naam, schandalige shit
Wat een vreemde opmerking van iemand die moderator is! Leuk hoor, even een merk, shop of importeur dmv Kitehigh.nl de grond in trappen! Voor Lorenz: Misschien zou het netter zijn om eerst de partijen de kans te geven om het netjes met je op te lossen, wanneer het niet tot een goede oplossing komt kun je nog altijd je gal spuwen op Kitehigh.nl. Verwacht je nou echt dat een importeur je een nieuwe kite gaat geven nadat je dit gepost hebt?
|
|
|