Hier een klein verslagje van m'n 5 dagen Kaapstad, ben daar geweest van 22 t/m 26nov. Toen ik 's avonds aankwam was de wind al knetterhard..
Kiten is echt vet in Kaapstad. Was de eerste dag op Blouberg (Tableview), strakke wind vol met mn 9m overpowered...niet veel golven, maar hoefde dat niet op dat moment, pfff...wat een wind!
Wel paar x de tafelberg van boven gezien, maar na een platte landing op mn zak ben ik er maar mee opgehouden...daarna maar ff van de scenery genieten...wat een spot, dude's. Prachtig uitzicht op de Tafelberg, witte stranden en negertjes die je kite oppompen, haha... ff gebabbeld in de Cabrinha shop en een vette hoody gekocht en daarna een drankje in de Newscafe tegenover t strand..btw een kite huren voor een hele dag is ong 25euro (Cabrinha 2008 materiaal
)
's Avonds gegeten in Longstreet, een gezellige straat in Kaapstad met veel lekkere restauranjes....dude's, t eten en drinken kost hier nada. Hoofdgerecht is ong 5 euro, cola-tje 80cent, biertje ong een euro...kortom voor 8 euro zit je bommetje vol, en lekkah !!!
De dag erna was de wind weer top. Iets minder hard dan de eerste dag maar lekkerder. Wel meer golven, maar die komen echt heel clean aan...leuk om te waveriden, ze breken echt lang !! Maar heerlijk gevaren met de 9m...Mn vrouw heeft voor t eerst kite's op-en-neergelaten, was hilarisch..precies the other way around
, haha...daarna met de auto langs de oostkust van de Peninsula naar Cape Point en Cape Good Hope gereden. Onderweg veel pinguins en bavianen gezien (nee niet in een touringbus )..De Kaap was adembenemend, echt mooi...t meest ZW-lijke punt van t Afrikaanse continent, ong 8000 km van de Zuidpool...op de terugweg heerlijk n vooral gezellig gegeten in Camps Bay. Een hippe, soort van jetset boulevard, met hele trendy clubs/bars en restaurants. Veel foto-modellen ed
...vandaar dat Lange Frans en Johnny de Mol er ook liepen. Mooie spot waar ik heb gegeten hebben tijdens sunset
!! Echt heel vet.
De laatste dag was er 's ochtend weinig wind in Kaapstad
. Had wsl wel wind gehad in Langebaan maar dat is ong 1,5 uur rijden en aangezien ik er maar drie volle dagen was heb ik besloten om de auto te pakken en te gaan sightseeen. Ben toen naar Stellenbosch en Franschhoek gereden, twee plaatsjes die bekend staan om hun wijn
!! Wat een ontzettende mooie streek is dit...als je wijn lust en van goed eten houdt zit je hier heel goed.
Kortom Zuid Afrika is een heel mooi land waar je je niet verveelt, goed en goedkoop kan eten, talloze mooie kite-spots met een hele goede windzekerheid. Niet voor niets een van de beste kitespots ter wereld !!
foto's zijn met een klein camera-tje gemaakt dus verwacht niet veel van de kwaliteit :'(