Help deze kiter de winter door!

Bazzle

Geen avatar

Januari 14, 2009, 11:55:56
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters,

Ik ben een zeer regelmatige lezer van dit forum (en uiteraard een fanatieke kiter), en op dit moment bezig met een onderzoek voor mijn laatste fase van mijn studie Marketing Management aan de Universiteit van Tilburg. Het onderzoek gaat over de houding die men heeft ten aanzien van een nieuw soort windmolen. Het invullen van de enquete duurt maximaal 10 minuten. De enige voorwaarde is dat je woonachtig bent in Noord-Holland, Zuid-Holland of Zeeland en in bezit bent van een eigen woning. Onder alle respondenten worden ook 20 loten van de postcodeloterij verloot.

Dus help deze kiter door 10 minuten van je tijd te investeren zodat ik ook weer lekker het water op kan deze zomer!

Door hieronder op de link te klikken kom je automatisch bij de vragenlijst terecht.

http://www.thesistools.com/?qid=67924&ln=ned

PS. Indien je anoniem wilt blijven klik je "nee, liever niet" aan in het beginscherm en vul je een willekeurige naam in (Bijv. Piet). 

Met vriendelijke groet,
Bas van de Wiel
Student Universiteit Tilburg
B.P.J.vandeWiel@uvt.nl
spoetnik

Antwoord #1 Januari 14, 2009, 12:11:42
edit2Rapporteer  
Heeft niet veel met kite te maken, behalve dan wind, maar ik heb het ingevuld.
Lukadukido

Antwoord #2 Januari 14, 2009, 12:20:12
edit2Rapporteer  
Je zou er wel ff bij kunnen zetten,
Dat dit niks met kiten te maken heeft, en dat je wel op jezelf moet wonen om dit in te vullen..
Ik ben een 14 jarig kitertje, en kon dus niks invullen
joopie

Geen avatar

Antwoord #3 Januari 14, 2009, 12:35:22
edit2Rapporteer  
Ingevuld, succes loser
Sjemmel

Antwoord #4 Januari 14, 2009, 12:47:24
edit2Rapporteer  
Citaat
De enige voorwaarde is dat je woonachtig bent in Noord-Holland, Zuid-Holland of Zeeland en in bezit bent van een eigen woning

Zijn er 2

Succes ermee
Rooky

Antwoord #5 Januari 14, 2009, 14:27:08
edit2Rapporteer  
done! ookal woon ik bij mijn ouders  Cool omdat het topic toch niet over surfen gaat heb ik het in naam van m`n pa ingevuld das een windsurfer 

duss... lamaar
nepke

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 14, 2009, 14:28:01
edit2Rapporteer  
He dikke, moet jij niet gewoon met een pint op t terras zitten?
Morres

Antwoord #7 Januari 14, 2009, 14:34:01
edit2Rapporteer  
hoeveel kwh levert dit apparaat per jaar?
5-10jaar vind ik maar een rare schatting, dat is nogal een verschil namelijk. iig, heeft wel wat weg van de energyball.
Is dit apparaat ook bijna volledig stil?
Rooky

Antwoord #8 Januari 14, 2009, 14:52:36
edit2Rapporteer  
He dikke, moet jij niet gewoon met een pint op t terras zitten?

wie ik ? ben jij pad dan?
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #9 Januari 14, 2009, 15:27:34
edit2Rapporteer  
Jep ..ingevuld,...het is goed om windenergie te gaan gebruiken ,maar ik zie toch niet graag op elk woonhuis zo,n windmolen ...horizon vervuiling  Grin
WaZuP

Antwoord #10 Januari 14, 2009, 16:20:20
edit2Rapporteer  
als je de kosten tegen de winst gaat uitrekenen zijn de conventionele windmolens helemaal niet zo intressant, al helemaal niet omdat windmolens na 20 jaargewoon "OP" zijn en de hele aanschaf moet dus in 20 jaar worden afgeschreven. Ga er vanuit dat die rond een slordige 2 a 3 miljoen ligt. Nu kun je wel subsidie krijgen en dan kost het veel minder, maar dan mag je ook 40% van je winst terug geven aan degene die de subsidie gaf (dus nog steeds weinig winst)
Onderhoud word steeds groter naarmaten de tijd verstrijkt.

Ben heus wel voor wind energy hoor(beste blijft combo van water, zon en wind natuurlijk) maar in de particuliere sector hoef je het in iedergeval niet voor de winst te doen
spoetnik

Antwoord #11 Januari 14, 2009, 16:28:05
edit2Rapporteer  
Ben heus wel voor wind energy hoor(beste blijft combo van water, zon en wind natuurlijk) maar in de particuliere sector hoef je het in iedergeval niet voor de winst te doen
Tenzij de markt een stuk groter wordt, en dus de kosten van de productie om laag kan....
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 Januari 14, 2009, 19:27:13
edit2Rapporteer  
leuk product, alleen de opbrengst blijft steken op ca. 1/3 tot 1/2 van het gemiddelde gebruik. Ik zou vooral geinteresseerd zijn in de mogelijkheid tot volledige autonomie.
De berekeningen zijn geprojecteerd uitgaande van de huidige energieprijzen, de kans is groot dat de terugverdientijd korter is als die ineens omhoog gaan.

Ik vraag me ook af hoe deze turbine zich verhoudt tot die kleine molens met verticale as, bv http://www.turby.nl. Het mooie van die venturi kap is wel dat de molen blijft draaien ook al komt de wind schuin van opzij, of wat je op een puntdak zal hebben, schuin van onder.
Ook zal de geluidproductie door die kap worden beperkt, als 'ie tenminste niet als klankbord of als hoorn gaat werken.

Al met al een interessant project, veel succes ermee!
Alferink

Antwoord #13 Januari 14, 2009, 19:50:15
edit2Rapporteer  
@ El rudo, Uit onderzoek is gebleken dat molens in de meest saaie vorm nog het meest efficiënt zijn, dat is de gewone propellor. Ik neem aan dat het doel is een zo efficient mogelijke windmolen te ontwerpen voor in de bebouwde omgeving. (Dus ook zonder teveel geluidsoverlast, wat met zo'n verticaal ding best wel een probleem schijnt te zijn).

Maar;  Cheesy

@Bazzle
De grote windmolens langs de kust etc. hebben 3 armen vanwege het optische effect (anders krijg je een slaande beweging, met 3 armen heb je dat niet), maar 2 zou eigenlijk efficiënter zijn. (iig volgens mijn bronnen).

Daarom begrijp ik niet waarom jullie gekozen hebben voor 3 armen.

Verlos mij van mijn onwetendheid  Roll Eyes Wink
El Rudo

Antwoord #14 Januari 14, 2009, 20:19:35
edit2Rapporteer  
@ Alferingk, die turby heeft iets meer vermogen als ik naar de tabellen kijk, en is optisch wel wat ijler. Ik denk dat de truc is om die venturi kap ook als satellietschotel te ontwerpen.

Zou er een overzicht zijn waar je dit ding met bv solar kan vergelijken?
Alferink

Antwoord #15 Januari 14, 2009, 20:42:30
edit2Rapporteer  
De ontwikkelingen bij zonnecellen zijn al zo ver dat binnen een aantal jaar de kwh prijs gelijk of zelfs minder zal zijn dan 'gewone' energie (afh. van de ontwikkeling van de economie), die rotzooi wordt dus veel goedkoper.
Ik denk daarom ook dat dat de toekomst zal worden en niet de windmolens (met oog op horizonvervuiling en natuurlijk niet te vergeten de dominante mannelijke bikkel vogeltjes die ertussendoor proberen te vliegen.)

Maargoed, weer ff serieus genoeg geweest, het is weer tijd om te kiten.
Morres

Antwoord #16 Januari 14, 2009, 20:47:41
edit2Rapporteer  
turby maakt lawaai, ookal zzeggen ze van niet, dat is in stedelijke omgeving dus geen optie..
El Rudo

Antwoord #17 Januari 14, 2009, 23:34:29
edit2Rapporteer  
De ontwikkelingen bij zonnecellen zijn al zo ver dat binnen een aantal jaar de kwh prijs gelijk of zelfs minder zal zijn dan 'gewone' energie (afh. van de ontwikkeling van de economie), die rotzooi wordt dus veel goedkoper.

mmm lekkere business case dan.
ES

Geen avatar

Antwoord #18 Januari 15, 2009, 02:05:57
edit2Rapporteer  
Ik woon niet in een van de 3 provincies, maar hoe kun je eigenlijk die postcodeloten aan bieden ? Die dingen gaan toch alleen per abbo op postcode, dus hoe dan per stuk dat snap ik al even niet ?
Bazzle

Geen avatar

Antwoord #19 Januari 15, 2009, 11:25:40
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters,

Allereerst super bedankt voor het invullen! Klein foutje in mijn inleidende tekst, personen uit Groningen en Friesland mogen uiteraard de enquete ook invullen. Ik wil nu niet teveel ingaan op verschillende vragen die jullie hebben ten aanzien van techniek ed. Dit kan namelijk andere respondenten beinvloeden die dit topic lezen. Hierdoor krijg je mogelijk vertekende resultaten. Wanneer ik alle resultaten binnen heb zal ik julllie vragen etc beantwoorden.

Door hieronder op de link te klikken kom je automatisch bij de vragenlijst terecht.

PS. Indien je anoniem wilt blijven klik je "nee, liever niet" aan in het beginscherm en vul je een willekeurige naam in (Bijv. Piet). 

Groet,

Bas
Bazzle

Geen avatar

Antwoord #20 Januari 20, 2009, 12:20:31
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters,

Ik ben nog op zoek naar een aantal respondenten. Willen jullie alstublieft even de tijd nemen om deze vragenlijst in te vullen. ZOU SUPER ZIJN!

Let op; alleen voor mensen die in bezit zijn van een eigen woning en woonachtig zijn in de provincies Noord-, Zuid-Holland, Zeeland, Friesland en Groningen.

Groetjes,

Bas
Bazzle

Geen avatar

Antwoord #21 Januari 22, 2009, 10:16:39
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters,

Ik ben nog op zoek naar 20 respondenten. Voor diegene die hem nog niet hebben ingevuld, PLEASE, het kost je maar 10 minuten!

Let op; alleen voor mensen die in bezit zijn van een eigen woning en woonachtig zijn in de provincies Noord-, Zuid-Holland, Zeeland, Flevoland,  Friesland en Groningen.

Groetjes,

Bas
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.