Even mijn persoonlijke mening spuien .......meer en meer verliezen de olympische spelen aan waarde en betekenis ....MIJN ARGUMENTEN?
de sporten die geselecteerd worden als olympisch is zeer discutabel ......waarom kogelstoten en pistoolschieten wel maar darten, biljart, enz. niet? Waarom ijshockey wel maar korfbal niet?
de voorselectie voor deelname aan de olympische spelen is zeer discutabel .....vaak zie je sporters uit een of ander exotisch land deelnemen die nauwelijks het amateurniveau ontstijgen terwijl topsporters uit een groot sportland thuis voor de televisie moeten toezien ...
de gouden medaille is niet voor elke disciline even veel waard: een 100 meter sprinter heeft met heel wat meer serieuze deelnemers af te rekenen dan bijvoorbeeld Sven Kramer op de 10 km want eigenlijk zijn er maar een stuk of 5 serieuze schaatslanden....
Op sommige sportonderdelen doen de echte topper niet mee omdat ze het WK of ander wedstrijdevenement van hun sport belangrijker vinden ..... kijk maar naar veel wielrenners; zij slaan een voorjaarsklassieker of Tour de France veel hoger aan dan de Olympische spelen.
Ik kijk graag naar de WK voetbal, de Tour de France, de voorjaarsklassiekers, FORMULE 1, atletiek, skiën, enz. maar een hele hoop olympische disciplines zoals pistoolschieten, curling, kogelslingeren, schoonspringen, enz bestaan bij de gratie van hun beoefenaars... en een handjevol fans (mama's en papa's) en is het bekijken van deze sporten een marteling voor de anderen (dit is te zien aan de kjkcijfers en het aantal bezoekers bij deze sporten) ....
Conclusie: hadden de Olympische spelen in de jaren 50 t/m 80 vooral een politieke betekenis: Communistische landen vs kapitalistische landen ......vanaf de spelen in Los Angeles (Coca Cola-spelen) is het vooral de commercie (economische belangen) dat de kLok slaat ....en het PRESTIGE.....
VOOR MIJ MAG KITESURFEN GEWOON EEN SPORT BLIJVEN WAAR HET GAAT OM DE KICK, DE DE NATUUR EN .... DE SFEER.....
...en dat olympische mogen ze in hun ^&%$ steken ...
ik heb gesproken ...
Daar kan ik me wel in vinden. Het is natuurlijk een vreemde organisatie, waar het geld tegenwoordig de boventoon in voert. Iets wat je niet kunt voorkomen denk ik.
Ik vind het trouwens niet erg om course racing op de OS te zien. Misschien kunnen ze buiten de wedstrijden om wat freestyle laten zien
Kitesurfen = golfsurfboard + vlieger
Kiteboarden = wakeboard + vlieger
Kiteskimmen = skimboard + vlieger
Sukken = Sup-board + vlieger
Zit ik me alleen af te vragen hoe die categorie met twintips en directionals met straps + vlieger dan moeten heten.
Ik zeg de ene keer kitesurfen en de andere keer kiteboarden. Maar kitetwintippen, kitestrappen of kitetippen klinkt nergens naar