Hoeft dan eigenlijk toch alleen een lange leash te bevestigen, daar waar je normaal ook je leash aanhangt?! Zodra je daar aan trekt, bypass je de chickenloop en flagged de kite gewoon uit, alsof je de qr getrokken hebt. Of zie ik het nu zo simpel???
Hee goed idee!
Ik ga het eens uitproberen met een ervaren kiter.
Jij kan de risico's inschatten niet de cursist.
M.n. in het beschreven geval (directeur, zelfverzekerd, etc) heb je iemand waar jij mss ontzag voor hebt, maar jij bent de leraar en jij zult ook aan zo iemand met je methodiek/didactiek duidelijk moeten maken dat als ze de oefening 1x doen, ze daarna in het begin stoppen, feedback ontvangen van jou en wel/niet de oefening herhalen etc.
Heel veel suc6 met je kiteschool en ideologie
Dank je!
Mooi al die steun en feedback!
Ja wat betreft kiten kan ik de risico's inschatten, maar wat betreft medische situatie:
inderdaad liet ik m'n leiding overrulen bij de auto, vooral omdat zij met z'n 2en waren, en geen 112 wilden bellen. Daar had ik moeten doorpakken, ook al kent hij z'n broer veel beter dan ik.
In het water moet ik dus voortaan benadrukken wat iedereen tot nog toe vanzelf deed: stoppen als ik niet meer aan je vasthang om instructies te geven. Pas als ik downwind sta en gezegd heb dat je alleen kunt gaan, mag dat.
shit heftig verhaal, top dat je het deeld.
vergeet niet dat als ze 10m bij je vandaan zijn dat ze door wind en water jou niet meer horen!!!
tip: als ik iemand les aan het geven ben en we zijn nog in het stadium samen body draggen. dan zit de handle pass/safety leash aan mij gekoppeld... mocht ik los laten dan stopt ie vanzelf.
Dank voor de tip!
Zijn er meer mensen die dat zo doen?
Nooit van gehoord.
Heb je er ooit problemen mee zoals lijnverwikkeling of ongewild uit de lucht vallen van de kite?
[edit] berichten samengevoegd, dat kan ook in 1 post