Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
In de breedte is bijna te verwaarlozen, omdat het daar zo smal is dat het super stevig is.
|
|
|
Taco.
|
hmmm maar qua torsie kan het wel zijn dat je de "tip" kan roteren ten op zichte van het midden van het board. En bij dunne flextips is er denk ik wel degelijk sprake van buiging in de breedte.
Theorietje: omdat je tijdens het varen alleen met de achterkant in het water zit, onstaat een soort "driehoek" die onderwater zit. Hierdoor onstaat er op de tip bij je achterste vin (die helemaal onder water zit) veel druk. Als je board niet torsiestijf is zal de punt van je board door de druk iets meer "ombuigen" waardoor hij volgens mij wat aan grip zou kunnen verliezen. Daarom is het volgens mij belangrijk om bij "flextips" te zorgen voor voldoende flex in de lengte richting maar superstijf in de breedterichting. Dan kun je de edge goed onder druk onder water houden....
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
slim gezien tomorrow! aan de andere kant is het wel weer leker in carves
|
|
|
Luc=los
|
torsie stijf moet hij zeker zijn. ik ben op het moment een board aan het maken dat aan de zijkanten (over de side wals heen in het tip berijk) extra versterkt is en miden op de tip minder, een beetje in een V vorm gelamieneerd hij krijgt dan wel flex maar ook toch torsiestijf. Bij snowboards is de torsieflex meer van belang modat zij een bocht beginnen door op het board te pedalleren met de voeten waar door de voorkand vlak gesteld word en de agter kant langer grip houd.
|
|
|
D
Geen avatar
|
Morrow, torsie tijfheid houdt niet in de flex in de breedte maar diagonaal van punt tot punt , je tordeerd als het ware het board,
of te wel de punt van links boven en rechts onder tegengesteld draaien,
gaat dit makkelijk is je board niet torsie stijf, hierdoor draait hij als het ware bij landingen over het diagonaal makkelijer en hap hij minder snel. is hij erg torsie stijf dan is hij minder vergevingsgezind maar directer, tis maar net wat je wilt
Je kan natuurlijk met stringers deze torsie beinvloeden zoals luc dat goed uitlegd.
Dim
|
|
|
WaZuP
|
Damn dat heb je goed beken maar dan is het wat peter aangeeft wat will je direkt board met meer druk op de rail of golfrij board Met torsie stijfheid kun je natuurlijk wel meer power in kite hoeden want je board buigt als het waare zo dat je meer rocker hebt meer rocker is meer power nodig om weg te komen.
Succes
|
|
|