Tot hoever 2de laag keperweefsel door laten lopen?

Pieter84

Mei 08, 2005, 12:26:01
edit2Rapporteer  
Op mijn eerste boardje (120X38) had ik onder en boven 2 lagen 160gr/m2 keperweefsel. Dit is een redelijk stijf board geworden. Nu ben ik bezig met een 130 X 36, en wil deze toch iets minder stijf hebben, vooral in de tips. Het bovendek is al gelamineerd met 2 lagen keperweefsel, met formica erop. Nu zit ik te denken om onder ook 2 lagen te doen, maar om 1 laag tot ongeveer 20 cm. voor de tips te laten stoppen. Is dit een ideetje, of worden de tips dan weer te zwak?
WIMPIII

Antwoord #1 Mei 09, 2005, 09:08:45
edit2Rapporteer  
Wat is de dikte van je board. Als je 1 laag een stuk korter doet dan creeer je ook een soort breuklijn. Je kan beter iets doen door de dikte van het schuim(of kern) te varieren. Volgens mij zit het met de zwaarte van je laminaat wel in orde. Heb echter geen ervaring met formica dus kan dit niet met zekerheid zeggen.
Mitchel_12000

Antwoord #2 Mei 09, 2005, 16:36:22
edit2Rapporteer  
Ik heb precies dezelfde layup gebruikt voor mijn laatste boardje. in totaal 4 lagen 160 keper. 1,2 cm dikke kern. Dit boardje is super stijf geworden (te stijf naar mijn idee). Inderdaad ligt het meer aan de dikte van je kern dan aan de layup. Meer layup wordt weer een stuk zwaarder. Dus gewoon je weefsel door laten lopen en je kern bij de tips naar 4 mm o.i.d. frezen denk ik.

succes,
Michiel
Pieter84

Antwoord #3 Mei 09, 2005, 16:42:26
edit2Rapporteer  
Ok, bedankt. Dan ga ik nog proberen wat van de onderkant af te schuren. Thnx voor de reacties.

groeten, Pieter
D

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 11, 2005, 21:54:23
edit2Rapporteer  
ja das het beste nu je de bovenkant al af hebt.

De onderzijde wordt als het ware zwaarder belast dan het dek. dek is een  druk belasting  en glas is beter in trek op nemen dus je kan evt het dek met 1 laag doen , maar onderkant zou ik wel 2 lagen nemen.

succes, Dim
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.