Torch 3 welke maten ?????

Derpertje

November 08, 2006, 02:36:29
edit2Rapporteer  
Nu ga ik over een maandje naar Kaapstad toe voor 5 weken en nu was mijn plan om daar nieuwe kite's te gaan halen.
Nu heb ik zelf altijd de ravens gevaren in de maten 16,12 en 9 en nu wil ik de overstap gaan maken naar de torch 3 !!
Aangezien de shape is veranderd tegenover de 2006 modellen is mijn vraag nu welke maten ik moet gaan nemen. Ik ben wel een voorstander van 3 kite's en dacht zelf aan de maten 14,10 en 8 aangezien we het grootste gedeelte in Nederland varen.
Oja mijn gewicht is 84 kilo
Tino

Antwoord #1 November 08, 2006, 02:38:30
edit2Rapporteer  
Voor Kaapstad heb je relatief kleine maatjes nodig. Dus misschien wel 7-10-13? Op langebaan kan je eventueel met grotere maten varen.

Have fun!
Jacobus

Antwoord #2 November 08, 2006, 02:52:52
edit2Rapporteer  
Is er geen windbereiktabel te krijgen van je huidige ravens en van de torch3? Kan je kijken welke lowend overeen komt met de grote maat en welke highend voor de kleine maat, dat is wanneer je met de zelfde aantal knopen wilt beginnen en kunnen doorvaren.

Een andere vraag, zijn de kites daar veel goedkoper? Hoe zit het qua garantie als je ze daar koopt en in NL zou er iets mee gebeuren? Kan je ze dan niet beter in NL kopen?

Succes met je keuze.
huib

Antwoord #3 November 08, 2006, 03:30:11
edit2Rapporteer  
Raven II of III in 16, Torch III in 12 en 9, zou mijn setje worden. Voor een setje alleen Torch III zou ik doen 14, 10, 8 (of 7).

Ik vaar zelf Ravens en de nieuwe 2007 Naish kites moet ik nog varen maar in Torch II zou ik dat kiezen. Zonder tegenadvies in Torch III dus hetzelfde. Krijg je er vast wat high end bij vanwege de betere depower.
Kevin

Antwoord #4 November 08, 2006, 03:51:11
edit2Rapporteer  
-Offtopic- Geld te veel of zo effe naar kaapstad en dan ook nog een set helemooie kites:P (jaloers)

-ontopic- Ik zou voor 14- 10- 7 gaan aangezien die 10 best wat depower heeft sluit die denk ik met veel wind het mooist aan!

Mzzl Kèvin succes met keuzen
xray

Antwoord #5 November 08, 2006, 05:19:13
edit2Rapporteer  
en ik zou gewoon weer voor Ravens gaan....tenzijn je een hardcore handlepass, freestyle, wakestyle koning bent. Persoonlijk vond ik de Raaf 3 namelijk sneller, makkelijker,minder trekzak en ook heel makkelijk uitgehaakt varen!
slufterhufters.com

Antwoord #6 November 08, 2006, 14:36:50
edit2Rapporteer  
Tis waar wat Raymond zegt, neem de Raaf 3.

En als je altijd zonder problemen gevaren hebt met de maten van de Raaf 2 waarom dan niet dezelfde maten in de Raaf 3.
Je kan ook voor de maten 8-12-16 gaan in de Raaf 3, omdat de high end van de Raaf 3 erg goed is.
En de Raaf 3 is op 24m lijnen ook een goede freestyle kite.

Niet dat de Torch 3 niet goed is maar de Raaf 3 is gewoon wat makkelijker in freestyle.
Met de Torch 3 moet jij het werk doen, en met de Raaf 3 doet de kite het meeste voor je.

Voorbeeld: je maakt een raley met de Torch 3, dan moet jij goed aankanten en hard afzetten.
                een raley met de Raaf 3 en de kite neemt je mee.

Verschil is wel dat je met de Torch 3 na een hardcore raley wel makkelijker een paas kan maken.

Wat mij zo verbaasde in de nieuwe Raaf 3 is dat de bardruk erg laag is en hij lekker licht stuurt, ook sleurt de kite niet meer zelfs in hardere wind met dezelfde maat.

En springen met de Raaf 3........te bizar...maar de Torch 3 springt ook bizar.

Kortom wil je voor Kevin Langeree style gaan neem je de Torch 3.
gary d

Antwoord #7 November 08, 2006, 15:56:31
edit2Rapporteer  
Maar het schijnt, heb ik van derpertje zelf is dat ze in Zuid Afrika geen Raven's verkopen !
Jammer he derpertje !  (grinnik_kitesmiley)
Dus ik zou ook voor de 14-10-7 gaan lijkt mij de ideale set dude !  (hangloose_kitesmiley)
GlennVegas
Gast
Antwoord #8 November 08, 2006, 18:12:23
edit2Rapporteer  
ik vaar de 12 en 9 super combo!!!!

de windrange van deze kites is mega... en drie kites is oldscool... Smiley
Derpertje

Antwoord #9 November 08, 2006, 23:20:30
edit2Rapporteer  
Mannen wat maken jullie het toch weer moeilijk voor me....
Het punt is inderdaad dat er waarschijnlijk geen ravens in kaapstad worden verkocht en ik dus wel over moet op torch.
Maar miss valt er wat te regelen met die man die ze verkoopt want mijn idee was ook om met raven te blijven varen omdat ik alleen maar goeie dingen hoor en helemaal op 24 meter lijnen.
Dus ik denk dat we maar een testdag moeten gaan houden !!!
huib

Antwoord #10 November 09, 2006, 06:00:01
edit2Rapporteer  
De één zegt Torch3 de ander Raven3. Denk dat ik toch moet gaan testen.

Maar als ik dan toch een mening van de experts moet vragen. Ik wil gewoon een kite waarmee je alles kan: hoog springen, oefenen met unhooked kiteloopen etc.

Maar vooral wil ik relaxt kunnen golfrijden. Dus een kite die snel draait, snel vliegt, en veel depower heeft.  Het belangrijkste vind ik echter dat ie dan erg vergevingsgezind is. Dus voldoende feedback op de bar zonder zwaar te worden (ook uitgehaakt), zodat ik zonder naar de kite te kijken me kan concentreren op de golven. En verder ook fouten kan maken, dus bv. even te slappe lijnen kan hebben zonder dat ie uit de lucht valt.

Ik heb gevaren met Bows of semi-Bows zoals de Rebel en ik vond het niks. Daarom dacht ik juist aan een Torch in de kleinste maten. Iemand een andere mening?
xray

Antwoord #11 November 09, 2006, 14:41:13
edit2Rapporteer  
Depower vond ik beter op de Raaf 3, de kite gaat sneller naar de rand van het windvenster. Barduk is ook lager.Uitgehaakt is de Raaf 3 makkelijker dan de Raaf 2. Veel minder verschil tussen in en uitgehaakt.
MakMan

Antwoord #12 November 09, 2006, 16:50:13
edit2Rapporteer  
wat zou het bereik voor mij (83 kg) zijn met een Torch 12m 2007?
GlennVegas
Gast
Antwoord #13 November 09, 2006, 18:28:40
edit2Rapporteer  
wat zou het bereik voor mij (83 kg) zijn met een Torch 12m 2007?

ik denk 15 a 16 knopen tot wanneer jij hem kunt houden...

ik weeg 68 en vaar mijn 12 van 12a13 knopen tot vorige keer 6 bft... verder nog niet gevaren
MakMan

Antwoord #14 November 09, 2006, 18:59:29
edit2Rapporteer  
Dus als ik mijn oude Vegas '04 12m tot zo'n 25 knopen kan houden, kan ik er met die depower van nu wel een knoopje of 3/4 bijdoen?
Slis

Antwoord #15 November 10, 2006, 04:23:11
edit2Rapporteer  
ik weeg slechts 75...
maar ik vaar met een 14 en 10
de 10 houd ik tot zo'n 30 knopen,
echter heel lekker varen doe ik dan niet!
dus ik ga ook nog ovor een 7-tje erbij denk ik...

over de raven kan ik niks zeggen, gezien ik die niet heb getest.

wat ik erg apart vind aan de torch, als je normaal vaart denk je
heb ik wel genoeg kracht, maar zodra je wat inzet denk je
jemig wat een power!

low-end tja... ik houd me 14 tot zo'n knoop of 18/20
en stap daarna over op me 10
denk dat me 10 te weinig zou zijn voor zo'n 16 knopen

ik weet het, het is onwijs moeilijk om een keuze te maken
maar gebruik je ervaring die je heb opgedaan en kijk of je weer prettig ben met deze keuze... en anders snel doorverkopen en toch anders te kiezen.

suc en veel plezier
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.