Cabarete - info required

Pjotr010

Geen avatar

Berichten: 47
Januari 10, 2007, 02:36:09
edit2Rapporteer  
He gasten,

heb bij d-reizen een optie op een tripje naar de Dominicaanse, heb nog een aantal dagen bedenktijd en richt me daarom even tot jullie experts!

Planning is 16 dagen in juni, jawel op zijn warmst. Is er dan uberhaupt wat te zoeken in cabarete?
Andere ervaringen, tips en tricks voor Cabarete zijn welkom.

Greetz
Pjotr

tom_beul
Gast
Antwoord #1 Januari 10, 2007, 02:36:52
edit2Rapporteer  
Let op wat je eet! Heb daar 3 dagen doodziek liggen maffen  (shame_kitesmiley)
Sebastiaan

Berichten: 133
Antwoord #2 Januari 10, 2007, 16:55:38
edit2Rapporteer  
de zomer is normaal gesproken de beste periode wat wind betreft, wel wat minder golven.
ben er vorig jaar maart geweest, lees mijn ervaring en wat algemene info anders even:

http://www.kiteshots.nl/kiteboard/2006/cabarete/reisverslag/cab_report.php
Pjotr010

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #3 Januari 10, 2007, 19:25:17
edit2Rapporteer  
sebastiaan,

mooi verhaal, zo te lezen hebben jullie een brute tijd gehad, bedankt voor je reactie. Vraagje, heb je die HP van de locals afgekeken en als souvenir meegenomen? Krijg er nu helemaal zin in ....... en nog zo ver weg

groet
Pieter

tom_beul
Gast
Antwoord #4 Januari 11, 2007, 00:14:40
edit2Rapporteer  
En het niveau ligt er echt bizarre hoog, en kijk ern iet raar van op als kleine ventjes van 10 jaar in 1 x in een dikke pick up rijden!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #5 Januari 11, 2007, 20:29:08
edit2Rapporteer  
leuk stukje...
Buster

Berichten: 181
Antwoord #6 Januari 12, 2007, 02:37:50
edit2Rapporteer  
Potverdorie, ik wil de laatste week van february en moet gewoon 610euro betalen wat een $%&%! die Sebastiaan...
harm1978

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #7 Januari 12, 2007, 06:05:26
edit2Rapporteer  
Ik ben er afgelopen jaar in juni geweest! 08-06-06 tot 16-06-06 de wind was echt dope! Het is dan regenseizoen...zeggen ze...dus meer wind! maar 1 kwartier regen gehad! verder is de temp 30graden best uit te houden!

Hier een kort verslag van mijn vriendin!

In Cabarete heb je 2 kitespots:
-Kitebeach, alleen voor kiters
-Bozobeach, is de helft van een baai, de andere helft is voor windsurfers.


Kitebeach ligt net buiten Cabarete en ligt aan een baai met een zandbank eromheen wat zorgt voor vlak water in de baai.
Je kunt over de zandbank heenvaren en daarbuiten is het water choppy.
Op het strand heb je allemaal kitescholen en barretjes die veelal over perslucht, douches en opslagmogelijkheid (tegen betaling) beschikken. Er liggen geen zonnebaders op het strand, je ziet hier alleen kiters.

Laat je vlieger nooit op het strand liggen, want door de zon en het schuren van het zand door de wind, zal je vlieger binnen een half uur klappen. Er zijn speciale grasveldjes, veelal met schaduw, waar je je vlieger op kunt neerleggen.
Ga je lunchen, laat dan voor de zekerheid wat lucht uit je vlieger lopen.

Bozobeach ligt ter hoogte van het centrum van Cabarete. Vanaf het strand loop je zo de winkelstraat in.
Bozobeach is de linkerhelft van een baai waarvan de andere helft voor windsurfers is.
Hier heb je grotere golven dan bij kitebeach.
Het strand is groter dan bij kitebeach en ligt vol zonnebadende toeristen.
Ook hier zijn kite- en windsurfscholen en barretjes.

Wij zijn van 08-06-06 tot 16-06-06 geweest en hadden een 10m2 en 14m2 kite mee.
’s Morgen begon het goed te waaien vanaf 10:00 à 11:00 uur met een gemiddelde van 20knots.
’s Middags nam de wind nog verder toe tot gemid. 26 knots.
Met deze wind was mijn 10m2 voor mij (60 kg) te groot
, maar kon mijn vriend (94kg) er prima mee uit de voeten.
Verder is de wind heerlijk constant, geen vlagen.

Mijn persoonlijk mening is dat de sfeer op kitebeach heerlijk ontspannen en relaxed is.:coolpeace:
Dit vond ik op bozobeach minder, dat is meer een toeristisch zonnebakstrand.
Maar Bozo heeft daarentegen weer meer golven…
Check gewoon beide spots en kies zelf je favo beach.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.