xray
|
Is maar net wat je zelf wilt. Met de doubledepower bar heb je meer depower als je de bar van je af duwt. Is wel weer wat slijtagegevoeliger daarentegen. De shift is wat simpeler en ook nog erg effectief. De depower van de 2007 Raven is al erg goed. De keus is aan jou.
|
|
|
|
storm
|
ik heb zelf de double depower bar. Ben er daar erg tevreden over. Ik vind het echt een feature waar je iets aan hebt. Na een mislukte sprong of i.d duw je snel de bar van je af en je wordt geen meters van je board weggesleurd, want de kite loost direct zijn kracht Slijtage lijkt vooralsnog niet zichtbaar na een paar maanden. Dus twee tientjes meer voor extra veiligheid.
|
|
|
Jacobus
|
Ik heb ook dd bar, maar druk hem er alleen door als het TE hard waait en ik mijn rail niet meer kan houden. Tot nu toe heb ik m nog niet hoeven gebruiken en dus geen slijtage. Dat koordje wat dan eventueel slijt krijg je er ook nog als reserve bij.
@strom, wanneer jij m erdoor heen drukt voor een crash, valt de kite dan niet uit de lucht? Wel een goeie, dat meegesleurd worden ben ik ook zat (tong_kitesmiley).
Kortom het enige wat je eventueel moet vervangen is een touwtje van 40cm.... Kan niet veel kosten. Succes met de keuze.
|
|
|
Langbeest
|
Ik heb ook dd bar, maar druk hem er alleen door als het TE hard waait en ik mijn rail niet meer kan houden. Tot nu toe heb ik m nog niet hoeven gebruiken en dus geen slijtage. Dat koordje wat dan eventueel slijt krijg je er ook nog als reserve bij.
Bedoel je gewoon door de stopperbal heen?? dat heeft toch niets te maken met het slijten van het depowerkoord???
|
|
|
M-dull
|
ik zou voor de naish dd bar, echt super effectief, en zoals hierboven beschreven in overpowered condities of in situaties dat je de controle kwijt raakt, even door het balletje duwen en hij vliegt langzaam naar beneden.
In condities dat de wind minimaal is het wat onhandiger, mocht je kite in het water liggen om hem vervolgens weer de lucht in te krijgen. Dit in verbnad met de extra lijntje dat erop zit.
Maar kortom het is een super bar, en met de slijtage valt het nog wel mee.
|
|
|
Jacobus
|
Bedoel je gewoon door de stopperbal heen?? dat heeft toch niets te maken met het slijten van het depowerkoord??? Waar wordt hier over woord depowerkoord gesproken? Het is het koordje die met een ingenieus systeempje aan je 5de lijn trekt wanneer je door de stopperbal heen drukt, is nogal een dun touwtje.
|
|
|
|
Jacobus
|
Het schijnt dat je ze nieuw al voor €290,- kan kopen. Adviesprijs is geloof ik €369,-
Ik weet verder niet waar je ze voor €290,- kan krijgen, maar dit heeft iemand mij proberen wijs te maken.
|
|
|
boatsjors2
|
Het schijnt dat je ze nieuw al voor €290,- kan kopen. Adviesprijs is geloof ik €369,-
Ik weet verder niet waar je ze voor €290,- kan krijgen, maar dit heeft iemand mij proberen wijs te maken.
Bij Surfpirates/kitepirates.de, waar ik hem besteld heb kost de 12m3 raven 2007 E749 de dd bar is E219 en verzendkosten is iets van 18 euro, ze waren uitverkocht dus ik wacht al een tijdje & k'moet nog 2 weken wachten
|
|
|
|
Jacobus
|
Bij Surfpirates/kitepirates.de, waar ik hem besteld heb kost de 12m3 raven 2007 E749 de dd bar is E219 en verzendkosten is iets van 18 euro, ze waren uitverkocht dus ik wacht al een tijdje & k'moet nog 2 weken wachten Ja dat is in combinatie met kite, los kopen is stuk duurder.
|
|
|
mbetz
|
Ik zou bij een nieuwe Naish kite altijd een Double Depower bar bestellen. Met DD kn je eenvoudig door de bar van je af te drukken je kite bijna geheel depoweren. Het is niet alleen veilig en makkelijk bij bijv landen met harde wind, maar bij golfrijden kun je de kite nu goood depoweren en dus op het golfrijden concentreren. Ik heb DD bij mijn Ravens 3 en ik vind het echt perfekt!
Ik vaar nu 3 maanden met de Raven3 en heb geen slijtage aan depower koord of aan het DD systeem.
Volgens mij worden de 2007 mmodellen Ravevn en Torch std met DD geleverd, dus let op wat ze je aanbieden.
|
|
|