kite maakt hoogte en valt dood neer

stoopie

Geen avatar

Berichten: 18
Augustus 11, 2007, 19:23:27
edit2Rapporteer  
hey hallo.....
was net aan t kiten met 9 knopen wind met een advance cobra 17.7...en iedere keer als ik m de lucht in wou trekken dan maakte ie hoogte en ging over me heen en viel dood neer... sturen ging ook nie echt super zo traag als dikke stront...
wat doe ik verkeerd??? ben 3 dagen geleden gaan kiten op andijk en dat ging echt super (was wel wat meer wind en een airush 12m) maar ik kon gewoon staan weet je en heen en weer surfen zonder problemen en hoefde gewoon niet op mijn kite te letten zowat....
weten jullie wat ik fout doe????? (had laatst ook t zelfde probleem met mijn cabrinha blacktip 12.0)
want iedere keer als ik t ga proberen en t lukt nie dan heb ik er echt de pest in,terwijl ik t begrijp als t surfen niet lukt maar dat je vlieger niet lekker in de lucht hangt dan baal ik echt als een stekker...
please help me....
greets c...
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #1 Augustus 11, 2007, 19:28:05
edit2Rapporteer  
Bij 9 knopen moet je gewoon de kite in beweging houden omdat hij anders over je heen valt. Dit heeft bijna elke kite met weinig wind. Wanneer je met de 12 vaart waait het minstens 13 knopen en dan heb je er geen last meer van.

Conclusie; gewoon thuis blijven bij 13 knopen of minder.  (grinnik_kitesmiley)
stoopie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #2 Augustus 11, 2007, 19:44:59
edit2Rapporteer  
maar sturen deed ie bijna niet...had mijn bar helemaal naar me toe getrokken en die strap helemaal aangetrokken en nog ging t sturen moeizaam.....
ben 70kg is t dan niet mogelijk om met bijv.. met 4bft te gaan met 17.7m of is dat weer te gek...want met 4 bft surfen ze ook met een 12m?????
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #3 Augustus 11, 2007, 19:47:36
edit2Rapporteer  
Als je de strap helemaal open hebt, dus vol power en je trekt de bar aan en hij gaat nog over je heen en hij stuurt niet; dan moet je de stuurlijnen strakker zetten.
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #4 Augustus 11, 2007, 19:47:56
edit2Rapporteer  
17.7 meter is gewoon dodelijk traag. Verkopen met 70 kilo heb je echt niet meer dan 14 meter nodig...
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #5 Augustus 11, 2007, 20:03:19
edit2Rapporteer  
Niet te veel poweren bij weinig wind, voelt tegenstrijdig, is het niet. Het is en blijft een vlieger en geen speedboot. Kortom, laten vliegen dat ding...

Mzzl Joost
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #6 Augustus 11, 2007, 23:26:32
edit2Rapporteer  
Je moet de bar ook iets meer van je af houden. Van poweren wordt een kite trager (zeker een 17.7)
RVH

Berichten: 7
Antwoord #7 Augustus 12, 2007, 05:53:36
edit2Rapporteer  
Ik denk zeker even op meer wind wachten.

In het begin had ik ook de fout.......te veel willen met te weinig wind.

Ik hou altijd maar van een beetje teveel power te staan (is persoonlijk)

Succes
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #8 Augustus 12, 2007, 15:29:10
edit2Rapporteer  
Het is volgens mij zo hoe meer gepowerd hoe langzamer de kite vliegt, daarom moet je een kite ook niet gepowered insturen bij een sprong, je moet eerst snelheid maken door in te sturen in depower en dan die snelheid omzetten in lift door de bar aan te trekken
globerider
Gast
Antwoord #9 Augustus 12, 2007, 18:36:35
edit2Rapporteer  
maar sturen deed ie bijna niet...had mijn bar helemaal naar me toe getrokken en die strap helemaal aangetrokken en nog ging t sturen moeizaam.....
ben 70kg is t dan niet mogelijk om met bijv.. met 4bft te gaan met 17.7m of is dat weer te gek...want met 4 bft surfen ze ook met een 12m?????

je moet je strap ook niet helemaal aan trekken je moet hem net zo veel mogelijk vieren misschien 1/3 aan trekken zodat hij snelheid kan maken en dan moet hij zeker wel vliegen hoor. En ja hoe groter de kite hoe langzamer ze worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.