Hooked. F-one bandit

Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Oktober 22, 2007, 00:06:50
edit2Rapporteer  
Ik weeg ongeveer 76 kilogram schoon aan de haak ben ongeveer 193 centimeters

Vrijdag 12 oktober.

half 2 in de bus richting station en iets na 8 uur eindelijk aangekomen in renesse.

Zaterdag 13 oktober.

Ik had jurgen al gebeld voordat ik op vakantie ging om alvast wat informatie te winnen.
Eenmaal aangekomen bij de beach shop van natural high zijn we eens gaan kijken wat voor materiaal het beste bij mijn budget past, aangezien ik nog helemaal niks had was het een beetje passen en meten. Na wat gepraat te hebben kreeg ik een superdeal die ik gewoon niet kon weigeren. Helaas was er geen wind en kon mijn 11m Bandit niet het luchtruim in ... dus dan maar achter in de auto samen met een Brunotti Onix, Mystic Warrior en Mystic wetsuit

Dinsdag 16 oktober.

WIND! hup naar het strand. Daar werd ik geholpen door koen, kite oppompen, lijnen uitlopen, safeties testen en een heleboel echt nuttige informatie over echt alles en natuurlijk vliegen met dat ding! wat een pracht van een kite. Stuurt vlot ook als hij gedepowered is ik heb even lekker gevlogen op het strand kon helaas niet het water op omdat de wind een tikje aflandig was

Woensdag 17 oktober.

10:00 aanwezig op het strand om nog een lesje voor de zekerheid te nemen helaas was de wind weer aflandig en er werd besloten om het later nog een keer te proberen.
12:00 Yes! de wind is gedraaid! ........... maar nu waait het windkracht 7 >.<

Donderdag 18 oktober.

10:00 aanwezig op het strand en jahoor EINDELIJK! wind waar we wat mee kunnen! anderhalf uur privé les gehad alles nog een keertje behandeld daarna ff wat gegeten en toen zelf het water op gegaan! oefenen oefenen oefenen! en ja hoor aan het einde van de dag kom ik redelijk vlot op mijn boardje stuk varen alleen 'keren' moet nog aan gewerkt worden


Over de bandit.

+ de depower mogelijkheden zijn echt super! bar los laten en er zit gewoon bijna geen power meer in de kite terwijl sturen wel gewoon goed mogelijk blijft stond met me 11 m tussen 9 metertjes en was totaal niet overpowered
+ om het depowerkoord zit een plastic tube waardoor de bar schuift alsof je hem door een pakje boter haalt
+ herstarten op het water gaat bijna vanzelf mijn instructeur kreeg hem met veel moeite pas op zijn rug Smiley zegt genoeg tog

- het depowekoord is echt lang. kan er net bij maar volgende week komt er een kortere uit wel wordt aanbevolen om de orginele te blijven gebruiken als je er gewoon bij kunt.

staat hoog in de lucht waarschijnlijk door zijn vorm
Hangtime etc kan ik nog niet over oordelen ben een beginner.

Over de Brunotti Onix (130 x 38.5).

Boardje ziet er prachtig uit de pads voelen lekker en de straps zijn goed aan te passen. De grabhandle blijkt (zeggen ze) snel te buigen en hij bestaat uit soort van schuim rubber wat ook niet helemaal goed zal blijven, maarja wat kost een nieuwe grabhandle nou.

Hoogtelopen, pop etc kan ik nog niet over oordelen ben een beginner.

Mystic wetsuit.

Zit als gegoten en is echt heerlijk warm!

Mystic warrior.

Kruipt amper omhoog zit comfortabel ziet er zeer sterk uit ook gewoon top!

Ik wil graag de mensen van Natural High bedanken ze doen echt hun best steken er liefde en tijd in!

Stel gerust vragen kan wel pics maken etc.



















bandito

Berichten: 253
Antwoord #1 Oktober 22, 2007, 00:15:20
edit2Rapporteer  
prima egt en supr fijne kite
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Oktober 22, 2007, 00:37:42
edit2Rapporteer  
Wat doet ie in de kitelounge?
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #3 Oktober 22, 2007, 00:39:48
edit2Rapporteer  
ik wist niet of hij informatief genoeg was
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #4 Oktober 22, 2007, 00:43:01
edit2Rapporteer  
Ehy bart. Leuk verslagje. Ik had natuurlijk al het 1 en het ander van jou gehoord. Binnenkort samen ff knallen!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Oktober 22, 2007, 00:50:08
edit2Rapporteer  
Wat doet ie in de kitelounge?
Thx, done.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #6 Oktober 22, 2007, 01:00:40
edit2Rapporteer  
toch knap... tis vandaag de 21e oktober... dat jij al fotos hebt van aankomende week Wink
leuk dingetje overigens..
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #7 Oktober 22, 2007, 01:06:58
edit2Rapporteer  
toch knap... tis vandaag de 21e oktober... dat jij al fotos hebt van aankomende week Wink
leuk dingetje overigens..
Omg lol. Haha hoe funny is dat. Met de bandit nu ook time travel mogelijk?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Oktober 22, 2007, 01:26:47
edit2Rapporteer  
mja, review van beginner, das wel verfrissend:P
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #9 Oktober 22, 2007, 02:23:10
edit2Rapporteer  
whaha ja de bandit gaat zo hard!

heb het gefixed, mja weet niet of ieman er echt wat aan heefd
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Oktober 22, 2007, 03:18:55
edit2Rapporteer  
mijn ervaring:

ik heb zelf ook de 11m2. ik heb hem nu gevaren van 12 tot 25 knopen. bij 12 knopen kan je redelijk varen maar niet echt veel hoogte pakken. bij 25 knopen vaart hij super! echt een goede depower. bij constante wind en halve depower is de bar druk niet echt hoor. bij vlagerige wind is de druk wel hoog.
de kite heeft een lekkere hangtime. de kite loopt makkelijk. de kite heeft een lekkere pop.
uithaken: wil je de kite uithaken moet je hem helemaal depoweren. verder heb ik nog niet heel veel uitgehaakt.

tot nu toe het enige en echte grote nadeel is het lange depowerkoord. dat was na een dag beulen flinke spierpijn!

gevaren op zee met een naish haze 132. ik weeg 70 kg. nog meer weten? vraag maar raak
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Oktober 22, 2007, 03:22:44
edit2Rapporteer  
Nette review.  ThumpsUp Mijn bevindingen van de test van de 13m2 sluiten aan bij jou mening. Idd. voor gevorderde kiters is het depowerkoord veels te lang. Voor beginners juist wel goed (maar dat zullen de meeste kopers niet zijn denk ik)

Kun je als referentie opgeven waar je normaal mee vaart? Welke kites en board?
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #12 Oktober 22, 2007, 03:25:54
edit2Rapporteer  
Nette review. ThumpsUp Mijn bevindingen van de test van de 13m2 sluiten aan bij jou mening. Idd. voor gevorderde kiters is het depowerkoord veels te lang. Voor beginners juist wel goed (maar dat zullen de meeste kopers niet zijn denk ik)

Kun je als referentie opgeven waar je normaal mee vaart? Welke kites en board?

aan wie vraag je dit Grin
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #13 Oktober 22, 2007, 03:33:14
edit2Rapporteer  
Als je het aan mij vraagt. dit is mijn eerste kite Grin maar lees zoveel over kiten dat ik wel wat weet, en ook anderen hebben ff aan mijn kite gehangen en waren onder de indruk

maar zoals ik zei, volgende week komt er korte versie van het depower koort uit
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #14 Oktober 22, 2007, 03:37:51
edit2Rapporteer  
ik had een cabrinha element 12m2 en heb naast de bandit heb ik nog een f-one dream 8m2 totdat mijn geldboompje weer is uitgebloeit. vaar altijd met de naish haze 132.

bij veel verslagen lees je trouwens dat er 1 bijgeleverd word... dit vind ik wel een beetje vreemd.... nu moet ik weer iets van 30 euro neerleggen (volgens mij gaat hij zoveel kosten)
alsof ik nog niet genoeg heb betaald..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Oktober 22, 2007, 14:04:32
edit2Rapporteer  
aan wie vraag je dit Grin

@ florisvw, gezien aan het tijdstip dat jij je reviewtje poste (4 min. eerder) heb ik die niet gezien. Met jou post ertussen is het vermelden van wie ik bedoel wel nodig. Excuses voor de verwarring  schater

Om enigzins een waardeoordeel uit een review te kunnen halen is het noodzakelijk dat diegene die het hier post tenminste zijn ervaring opschrijft met kiten, en ook met welke kites & boards hij hiervoor heeft gevaren zodat het duidelijk is waar hij of zij de nieuwe kite mee vergelijkt. Zonder dat heb je niet veel aan een review, buiten het feit dat het vermeldenswaardig is dat Bart13 hardstikke blij is met zijn materiaal  ThumpsUp

@ Bart13: ben je nu nog een beginner? Dan zou ik nl. die lange lijn lekker laten zitten. Hij is mijn inziens ook bedoelt voor beginners, daar de kite nu bij het loslaten van de bar vrijwel drukloos is zoals een SLE/Bow/Flat kite


Mij ging het bijvoorbeeld erom hoe de Bandit te vergelijken is met 2007 en 2008 kites. Gelukkig heb ik dat inmiddels zelf kunnen ervaren en zoals al eerder te lezen is ben ik enthousiast over de kite. Ik vaar Rhino7, Rebel7 en heb ervaring met de Rev, Furia, TrbialII. Zelfs in dit rijtje ben ik het meest enthousiast over de Bandit  YeSS
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #16 Oktober 22, 2007, 17:41:35
edit2Rapporteer  
Ja ben nu nog een beginner en laat de lijn ook lekker zitten! ben zelf 1.93 M dus ik kan er wel bij!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Oktober 22, 2007, 18:36:27
edit2Rapporteer  
Ja ben nu nog een beginner en laat de lijn ook lekker zitten! ben zelf 1.93 M dus ik kan er wel bij!

Ik als kabouter met mijn 178cm niet  loser
Was erg vervelend om na een trick de bar niet meer te kunnen bereiken tijdens mijn test. Lach daar mooi voor lul schater

Ik ben benieuwd of de lijn ook zelf later in te korten is met wat knutselwerk. Zo moeilijk moet dat niet zijn. Ook de safetylijn moet dan evenredig ingekort worden natuurlijk.
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #18 Oktober 23, 2007, 00:18:44
edit2Rapporteer  
mooie kite man. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt en zo niet.... PM me maar haha
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #19 Oktober 23, 2007, 01:38:26
edit2Rapporteer  
Haha! bedankt en zal vast wel lukken Grin
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #20 Oktober 23, 2007, 03:01:37
edit2Rapporteer  

+ herstarten op het water gaat bijna vanzelf mijn instructeur kreeg hem met veel moeite pas op zijn rug Smiley zegt genoeg tog


Dit zegt trouwens meer over de instructeur.
De kunst van het herstarten van de Bandit is juist helemaal niets doen. Bar los en de rest gaat vanzelf.

De lange depower is trouwens meer bedoelt voor de Autorelaunch dan voor de extra depower.
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #21 Oktober 23, 2007, 03:10:00
edit2Rapporteer  

+ herstarten op het water gaat bijna vanzelf mijn instructeur kreeg hem met veel moeite pas op zijn rug Smiley zegt genoeg tog


Dit zegt trouwens meer over de instructeur.
De kunst van het herstarten van de Bandit is juist helemaal niets doen. Bar los en de rest gaat vanzelf.

De lange depower is trouwens meer bedoelt voor de Autorelaunch dan voor de extra depower.

nou was niks mis met mijn instructeur hoor Smiley integendeels zelfs
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #22 Oktober 23, 2007, 03:34:12
edit2Rapporteer  
jappy heeft wel gelijk!

waarschijnlijk ook allemaal nieuw voor je instructeur
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Oktober 23, 2007, 14:13:43
edit2Rapporteer  
De lange depower is trouwens meer bedoelt voor de Autorelaunch dan voor de extra depower.
Dit zou dus betekenen dat met een kortere depowerlijn het autorelaunch effect minder of misschien zelfs weg zal gaan? Daar heb ik nog niets over gelezen van de mensen die de kite zo al gevaren hebben. Iemand?

En kan de lange depowerlijn ook zelf ingekort worden? Scheelt weer wat knaken natuurlijk.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #24 Oktober 23, 2007, 14:48:37
edit2Rapporteer  
Als je de korte depower gebruikt zal de autorelaunch iets moeizamer gaan.
Verder is het wel logisch dat je wat aan depower inleverd, maar persoonlijk depower ik toch niet verder dan mijn armen lang zijn...het valt dus reuze mee, en je bereik is nog steeds gigantisch.

@ Rhino: de orginele depower moet je niet inkorten...dit wordt nooit zo stevig als een orginele korte.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.