is dit verstandig?????

Joy.H

Berichten: 1028
Maart 11, 2008, 07:11:02
edit2Rapporteer  
hey check deze kiteschool:

http://www.nederland-kite.nl/test/school/index.php

ja ja we kennen hem allemaal van fluid kites en die onzin maar om nou een kiteschool te beginnen zonder IKO certificaat en zelf minder ervaring dan 1.5 jaar  Huh schater loser

check ook ff die prijzen kan me herinneren dat je bij www.kitesurfschool.nl voor veel minder geld qualitatief goede lessen krijgt en dat hun materiaal ook gewoon top merken zijn......en ze hebben net als de meeste kitescholen veeeel meer ervaring zelf. loser


Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 Maart 11, 2008, 07:38:45
edit2Rapporteer  
die hele IKO zegt in principe geen fuck... gezien de verhalen de laatste tijden over iko scholen die van alles doen wat niet zou moeten... maakt het naar mijn idee echt niet uit. Het is natuurlijk wel een keurmerk, wat enige kwaliteit met zich mee brengt. Maar denk niet dat het echt belangrijk is voor kwalitatief goede lessen. Een niet IKO kan best goede lessen geven..

1,5 jaar ervaring is wel weinig, maar jah dat heet instructeurs inhuren. En eerlijk gezegd ik vaar nu een 1,5 jaar, maar ik denk dat ik een beginner best wel les zou kunnen geven, verantwoord... Een gevordere zou ik geen les kunnen geven.

Ik zou zeggen geef et een kans... meer concurrentie, worden die lessen nog eens betaalbaar.
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #2 Maart 11, 2008, 07:54:41
edit2Rapporteer  
Idd, het gaat om de basis die moet worden geleerd aan mensen.
Kijk naar hetgeen wat er in het lesprogramma staat;
http://www.nederland-kite.nl/test/school/overons.php.
Na 1,5 jaar kiten, ongeacht je materiaal, kun je dat dromen. 

En dat Kiteschool.nl (of een andere bekende kiteschool) beter is, zou kunnen.
Maar dat is ook logisch. Hier gaat het meer om ervaring,
onmogelijk vergelijkbaar met een school die nog niet eens open is.

Verzin eerst even goede argumenten voordat je een kraaktopic opent, Joy.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #3 Maart 11, 2008, 09:14:32
edit2Rapporteer  
hooow hooow heb het nooit bedoeld als afkraken meer als een vraag of je niet verplicht bent tegenwoordig een IKO certificaat te hebben?? en of het verstandig is om na 1,5 jaar al les te willen gaan geven en dan toch al zo'n prijs ervoor te vragen Huh
voor de rest zou zijn kwaliteit ook goed kunnen  zijn maar vond het gewoon raar dat iemand na 1,5 jaar een school op wil zetten en zelf les wil gaan geven Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Maart 11, 2008, 14:04:03
edit2Rapporteer  
hmmmm ik heb hier gemengde gevoelens over... Gilion is een bijzonder vriendelijke gast die (in ieder geval voor mij, toen met die boardontwerpwedstrijd) erg z'n best doet maar om te zeggen dat de professionaliteit er altijd van af druipt... Maar goed de postings van Harry zijn ook niet altijd je dat. Ik wens 'm veel succes om er iets goeds van te maken!
Verder denk ik dat je IKO niet zomaar moet afschieten, al wordt het mss niet goed nageleefd, één standaard is altijd beter dan géén standaard.
Tijd voor een test!

Oh ja één pluspunt: hij zit niet op Oostvoorne! schater
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 Maart 11, 2008, 15:19:18
edit2Rapporteer  
Iko is een standaard.. niet persee DE standaard.
M'n vriendin gaat binnenkort lessen bij een andere school en dat voor 45 euro voor 3 uurtjes.... kijk das nog eens te doen. (zitten ook kite gebruik bij) Ze vertelden me dat ze instructeur zijn via een andere watersport instantie.

Joy, zo kwam et wel een beetje over, zeker gezien dr al ontzettend veel dingen geschreven zijn over nederland kite, en veel niet positief.. voorbeeld 3e kiteboarding. Heb laatst daar een boardje van gezien.. nou zo gek zijn die dingen niet hoor.. zeker niet voor dat geld.

maar nee je bent niet verplicht een IKO certificaat te hebben. zijn kennelijk nog andere.
tjah.. 75 euro voor 3 uur is nog steeds goedkoper dan de 90 euro van de meeste andere (athans die ik ken)
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #6 Maart 11, 2008, 18:58:58
edit2Rapporteer  
hey check deze kiteschool:

https://www.nederland-kite.nl/test/school/index.php

ja ja we kennen hem allemaal van fluid kites en die onzin maar om nou een kiteschool te beginnen zonder IKO certificaat en zelf minder ervaring dan 1.5 jaar  Huh schater loser

check ook ff die prijzen kan me herinneren dat je bij www.kitesurfschool.nl voor veel minder geld qualitatief goede lessen krijgt en dat hun materiaal ook gewoon top merken zijn......en ze hebben net als de meeste kitescholen veeeel meer ervaring zelf. loser





bij harry krijg je geen goeie lessen hoor hij heeft geen iko gecertificeerde school en zijn instructeurs hebben geen iko

een van de weinige scholen in nederland die de iko regels serieus nemen is www.dekiteschool.nl. hier lopen ook een aantal insturteurs rond die zowel iko als knwv gecertificeerd zijn.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #7 Maart 11, 2008, 19:12:28
edit2Rapporteer  
ik denk dat je bij de meeste scholen gewoon goed les krijgt.. ik ga in ieder geval voor skyfighters (nouja m'n vriendin)
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #8 Maart 11, 2008, 19:47:24
edit2Rapporteer  
hmmm

Ik heb zelf nu al een aantal jaren een school ( www.kiteboardles.nl ) deze ben ik begonnen uit onvrede met de grotere scholen....de fabrieken ...bijna al onze instructeurs zijn IKO, Alle instructeurs hebben meer dan 3 jaar ervaring ....Ben zelf begonnen met lesgeven in hetzelfde jaar als ik begonnen ben .....

en van mijn point of view....na 1,5 is een beetje kortdag .....je kan misschien wel kiten maar hebt over het algemeen nog geen flauw idee, hoe dit over te brengen naar de specifieke persoon in de les ....instructie is niet eindeloos hetzelfde verhaal ophangen in de hoop dat er wat blijft hangen ....je past de les aan aan de soort persoon die je voor je hebt...moet je hem/haar remmen of pushen , hoe krijg ik hem/haar zijn motoriek zover dat het er in komt ...

laat staan dat je in 1,5 jaar ( nederland ) alle situaties zelf meester bent.

zo kan ik nog wel even doorgaan.....

IKO daar in tegen zorg ervoor dat je een leidraad in je les structuur hebt en alhoewel de meningen verschillen over de resultaten, ben ik een groot fan van de IKO instructeurs cursussen. Je leert simpel weg lesmethodiek en trust me , je leert echt een hoop ( ligt natuurlijk ook aan de examiner etc etc )

Ik heb zelf geen ervaring met knwv, maar onze nieuwere leraren hebben aangeven liever deze te willen doen, en ik vind het prima zolang ze maar op cursus gaan.

Niet op alle scholen krijg je goed les, ik merk dat vaak genoeg op het water net zoals jullie...voorrang, safety, zelfkennis, weersomstandigheden ...u get my drift

Dit betekend natuutlijk nie dat je geen instructeurs kan inhuren ;-)
Toy

Berichten: 16
Antwoord #9 Maart 11, 2008, 19:54:25
edit2Rapporteer  
JEZUS wat een topic weer.

Gilion Van nederland kite/3e kiteboarding is een hele toffe kerel ....joy.....  ThumpDown  dus je zecht wel dat je het niet zo bedoeld om te zeggen maar ja die poppetjes erachter zeggen genoeg toch   Huh schater  loser

iniedergeval Hij begint lekker een kiteschool zou beter zijn voor de prijzen want het is nou eenmaal niet meer te betalen de lessen. nu komt er concurentie en gaan ze met prijzen stunten leuk toch   

of ben je gewoon jaloers dat jij llanger kite dan hem en dat hij ze eigen shop en schooltje voor elkaar krijgt....binne 1.5 jaaar  loser

nou SLUIt dit topic!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #10 Maart 11, 2008, 21:12:41
edit2Rapporteer  
Hahah Joy ben je nou nog steeds boos over dat ik je niet sponser :/ je hebt een shirt van nederland-kite in je kast liggen Smiley en dat wou je o zo graag.

Ik ben elke dag met kiten bezig, als ik niet op het strand te vinden ben dan wel aan het designen of zit ik zelfs bij mn designer in Engeland.

Tevens alweer een laffe actie tegen mij elke keer weer he joy Smiley zal ik ff het laatste msn gesprek posten anders waar je mij uit loopt te schelde.

tevens kite ik al 3 jaar en niet 1.5 Smiley

denk je dat dit programma nog niet getest is? in Nieuwzeeland draaien ze dit programma allang af. hij is namelijk toegangkelijk voor alle 3e kiteboarding dealers.

Achja Anyways.

De mensen die dit programma al in werking hebben gezien zijn er meer dan tevreden over Smiley


Tevens geven wij geen les met Fluid maar met Freakdog en 3e kiteboarding kites. Thnx Very much Smiley Joepie


Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #11 Maart 11, 2008, 21:42:51
edit2Rapporteer  
damn man wat een bullshit om te gaan denken dat het of om af te kraken is of om jaloezie loser gilion je weet dat ik niet pissed op je ben, waaromn zou ik? omdat we misschien een andere kijk hebben op een aantal zaken Huh dat wil niet zeggen dat het direct ruzie is Wink
en het laatste msn gesprek waar ik jou in heb uitgescholden Huh stuur me die eens door  aub want dat is zo'n tijd terug geweest in een discussie dat weet ik niet eens meer Lips Sealed
o ja voor de mensen die nog steeds niet willen geloven dat ik het niet als domme afkraak actie bedoeld had check dan ff topic naam is een hele normale vraag en dat het net gilion is heeft er niks mee te maken loser
verder die smileys waren omdat ik 1,5 jaar ervaring (op het water) kort vind dus niets persoonlijks  Wink
maarja ik heb mijn antwoord op mijn vraag en vind ook de aktie van michiel nergens op slaan want we gaan geen andere scholen afkraken  Wink
in iedergeval ben ik het eens met dat concurentie verhaal en weer er iets van geleerd Wink
ik wil graag gilion succes wensen met zijn kiteschool en ik weet dat hij zich er idd veel voor inzet. Wink
Gr.Joy
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #12 Maart 11, 2008, 21:43:50
edit2Rapporteer  
hmmm

Ik heb zelf nu al een aantal jaren een school ( www.kiteboardles.nl ) deze ben ik begonnen uit onvrede met de grotere scholen....de fabrieken ...bijna al onze instructeurs zijn IKO, Alle instructeurs hebben meer dan 3 jaar ervaring ....Ben zelf begonnen met lesgeven in hetzelfde jaar als ik begonnen ben .....

en van mijn point of view....na 1,5 is een beetje kortdag .....je kan misschien wel kiten maar hebt over het algemeen nog geen flauw idee, hoe dit over te brengen naar de specifieke persoon in de les ....instructie is niet eindeloos hetzelfde verhaal ophangen in de hoop dat er wat blijft hangen ....je past de les aan aan de soort persoon die je voor je hebt...moet je hem/haar remmen of pushen , hoe krijg ik hem/haar zijn motoriek zover dat het er in komt ...

laat staan dat je in 1,5 jaar ( nederland ) alle situaties zelf meester bent.

zo kan ik nog wel even doorgaan.....

IKO daar in tegen zorg ervoor dat je een leidraad in je les structuur hebt en alhoewel de meningen verschillen over de resultaten, ben ik een groot fan van de IKO instructeurs cursussen. Je leert simpel weg lesmethodiek en trust me , je leert echt een hoop ( ligt natuurlijk ook aan de examiner etc etc )

Ik heb zelf geen ervaring met knwv, maar onze nieuwere leraren hebben aangeven liever deze te willen doen, en ik vind het prima zolang ze maar op cursus gaan.

Niet op alle scholen krijg je goed les, ik merk dat vaak genoeg op het water net zoals jullie...voorrang, safety, zelfkennis, weersomstandigheden ...u get my drift

Dit betekend natuutlijk nie dat je geen instructeurs kan inhuren ;-)

heb je een goed punt hoor daar niet van.

Denk trouwens dat de voorang prima er in is gehamerd maar zoals ook uit het autorijden al blijkt is de beginnende gebruiker eerst bezig met zichzelf (de kite onder controle houden, varen etc) voordat zij zich er bewust van worden hoe irritant het is om met je kite op 12 uur te blijven staan. ookal is dit goed aangeleerd dat is namelijk gewoon zoals de meeste mensen in elkaar zit.

Je zit in een bepaalde tunnel visie waar je uit moet stappen en een allround visie proberen te krijgen. (kijkgedrag in het autorijden.)

als jij je auto niet kan controleren,  schakelen remmen sturen dan heb je het daar dus veel te druk mee om ook nog eens te gaan kijken.
zelfde geldt voor kiten.

Ga maar terug naar jouw 1e keer alleen varen herken je hoogst waarschijnlijk het bovenstaande verhaal Smiley
 Roll Eyes

Tevens heb ik niets tegen de IKO....

Lesgeven doe ik verders al jaren Smiley O.A basketbal lessen gedaan dus dat zit wel keen en tevens doe ik het niet alleen  Joepie
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #13 Maart 11, 2008, 21:48:39
edit2Rapporteer  
dudes....chill  Roll Eyes.... Undecided

Volgensmij vraagt Joy alleen of je ''zomaar'' een school mag begginen. (zonder IKO of water sport bond leraren certificaat)
*

En dat andwoordt is dus: JA

En wat maakt het uit, als jij denkt dat je een ander zo kan helpen om hem VEILIG en goed te leren varen is het toch oke.

De enige meerwaarde die IKO  heeft is dat je international altijd herkent wordt als leraar. Verder vraagt IKO ook maar 6 maanden kite ervaring  Wink


* is opgelost  Grin
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #14 Maart 11, 2008, 21:50:59
edit2Rapporteer  
damn man wat een bullshit om te gaan denken dat het of om af te kraken is of om jaloezie loser gilion je weet dat ik niet pissed op je ben, waaromn zou ik? omdat we misschien een andere kijk hebben op een aantal zaken Huh dat wil niet zeggen dat het direct ruzie is Wink
en het laatste msn gesprek waar ik jou in heb uitgescholden Huh stuur me die eens door  aub want dat is zo'n tijd terug geweest in een discussie dat weet ik niet eens meer Lips Sealed
o ja voor de mensen die nog steeds niet willen geloven dat ik het niet als domme afkraak actie bedoeld had check dan ff topic naam is een hele normale vraag en dat het net gilion is heeft er niks mee te maken loser
verder die smileys waren omdat ik 1,5 jaar ervaring (op het water) kort vind dus niets persoonlijks  Wink
maarja ik heb mijn antwoord op mijn vraag en vind ook de aktie van michiel nergens op slaan want we gaan geen andere scholen afkraken  Wink
in iedergeval ben ik het eens met dat concurentie verhaal en weer er iets van geleerd Wink
ik wil graag gilion succes wensen met zijn kiteschool en ik weet dat hij zich er idd veel voor inzet. Wink
Gr.Joy

Niet nodig je weet over welk gesprek het gaat idd gelukkig.
je hebt 1.5 jaar 1 keer per week varen een paar uurtjes of 1.5 jaar uuuuuureeen per dag. zit nogal een verschil in. anyways kite dus al langer en lesgeven doe je niet alleen althans in het programma wat online staat.

Anyways ik heb je laatst nog gezegt waarom ik je niet meer in mn msn wou  en je flikt het weer. Smiley

Succes met je kite carriere verder.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #15 Maart 11, 2008, 21:52:03
edit2Rapporteer  
dudes....chill  Roll Eyes.... Undecided

Volgensmij vraagt Joy alleen of je ''zomaar'' een school mag begginen. (zonder IKO of water sport bond leraren certificaat)
*

En dat andwoordt is dus: JA

En wat maakt het uit, als jij denkt dat je een ander zo kan helpen om hem VEILIG en goed te leren varen is het toch oke.

De enige meerwaarde die IKO  heeft is dat je international altijd herkent wordt als leraar. Verder vraagt IKO ook maar 6 maanden kite ervaring  Wink


* is opgelost  Grin

Maar das alleen voor een Helpende Instructeur dacht ik.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #16 Maart 11, 2008, 22:51:22
edit2Rapporteer  
gaan we weer   ThumpsUp
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #17 Maart 11, 2008, 23:48:18
edit2Rapporteer  
haha, zoals het altijd ging....

wat een prijzen trouwens...

Losse Lessen  Prijs in Euro 
Basis 2 uur kitesurf les (maximaal 2 deelnemers per 2 uur per 2 begeleiders.)  €75,00
Per extra uur (boven op de basis van 2 uur)  €35,00
Halve dag les. Een halve dag les houd in 5 uur les. Alléén mogelijk bij mooi weer.  €175,00
   
Pakketprijzen   
”until i can surf” privé les 2 begeleiders op 1 persoon. Lessen totdat je kunt surfen. €225,00
2 daagse cursus 2 x 4 uur les. Op 2 verschillende afgesproken dagen. €260.00
All inclusive. 1 dagdeel les a 4 uur , incl. broodjes, snoep en drinken. Cola, fanta, 7 up, AA, Energie drank. (geen alcoholische dranken deze zijn verboden tijdens de lessen! ) 


ik was in totaal 150 euro kwijt voor 9 uur les, iko gecetificeerd enzo.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #18 Maart 11, 2008, 23:54:36
edit2Rapporteer  
@matjas: klopt dat was idd mijn enige vraag en hij was toevallig een voorbeeld Wink

@gilion: daar heb je een punt met dat 1 keer per week varen of meerdere keren en over msn daar waren we het beide overeens om daarmee te stoppen zonder verdere onzin Wink ( en die was er dus ook niet dus hoe jij aan een gesprek met schelden komt op het laatst en zegt dat ik het ALWEER flik is dus dikke onzin loser)
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #19 Maart 12, 2008, 00:11:35
edit2Rapporteer  
haha, zoals het altijd ging....

wat een prijzen trouwens...

Losse Lessen  Prijs in Euro 
Basis 2 uur kitesurf les (maximaal 2 deelnemers per 2 uur per 2 begeleiders.)  €75,00
Per extra uur (boven op de basis van 2 uur)  €35,00
Halve dag les. Een halve dag les houd in 5 uur les. Alléén mogelijk bij mooi weer.  €175,00
   
Pakketprijzen   
”until i can surf” privé les 2 begeleiders op 1 persoon. Lessen totdat je kunt surfen. €225,00
2 daagse cursus 2 x 4 uur les. Op 2 verschillende afgesproken dagen. €260.00
All inclusive. 1 dagdeel les a 4 uur , incl. broodjes, snoep en drinken. Cola, fanta, 7 up, AA, Energie drank. (geen alcoholische dranken deze zijn verboden tijdens de lessen! ) 


ik was in totaal 150 euro kwijt voor 9 uur les, iko gecetificeerd enzo.

dat zou best kunnen dat je goedkoper uit was. maar had je  toen ook zo goed als prive les.

aangezien wij met maximaal 2 personen tegelijk lessen scheeld dat dus in tijd dat daadwerkelijk bezig bent.
daarop zijn de prijzen idd ook berekend.

martijn

Berichten: 2347
Antwoord #20 Maart 12, 2008, 00:16:47
edit2Rapporteer  
ja ik had idd een prive les. Aangezien ik de eerst van dat jaar was en er nog geen andere aanmeldingen waren had ik een prive les. Anders was je 150 kwijt geweest voor 9 uur met een groep van 2-3 personen.

groot verschil vergeleken met 175 voor 5 uur..
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #21 Maart 12, 2008, 00:19:41
edit2Rapporteer  
ook wil ik graag even opmerken dat lessen langer als 2,5 uur onzinnig zijn na 2 uur word het opnemen van informatie al lastiger en na 2,5 uur leert de curcist er niks meer bij. dan zie ik een les van 4 uur staan dat is helemaal lang ik ben benieuwd hoe dit in de practijk gaat uitpakken
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #22 Maart 12, 2008, 00:31:04
edit2Rapporteer  
O na 2,5 uur word er geen informatie niet meer opgenomen? Ga jij even met de Minister van Onderwijs praten dan? Verder is dit ook een niks topic waar iedereen zijn scholen gaat lopen aanprijzen en scholen worden afgekraakt. Slotje dus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.