jorden
|
ik zag laatst op het journaal dat er een nederlandse vrouw uit amerika een bedrijf had opgericht, ze vertuurd vanuit amerika spullen naar nederland, daar pakt zij zelf (geloof ik) 10 % op dan ben je zowieso goedkoper uit.
|
|
|
|
riesie
|
Hi, heb ik een paar keer gedaan. Maar als je via UPS of Fedex verstuurd dan ben je altijd de sjaak hoor, weet niet precies maar die melden het denk aan bij de douane. En als je nog de verzendkosten erbji optelt en de invoerrechten en btw dan is het niet zo interessant meer. Heb je 5 tientjes winst en een hoop gedoe. NL webshops, duitse webshops en ebay.de kun je ook goede prijzen bedingen.
|
|
|
chico
|
Ja, Woutertje Bos naait je mooi een oor aan. Beter is om er op vakantie te gaan. Ff de nadelen van de uitgebreide visitatie e.d. maar op de koop te nemen. Daar je kites kopen, ff door de zandbak halen zodat ze gebruikt lijken en dan terugvliegen.
Via Internet zit je met invoerrechten en transportkosten. Dan heb je idd een hoop gedoe voor een paar euro-tjes winst.
|
|
|
Geronimo79
|
Ben iedere keer toch duurder uitgeweest dan gewoon een kite te kopen in nederland.. laat staan de garantie. Al heeft BEST weer een andere manier.
|
|
|
Molliebollie
|
Ik weet niet op welke boardsports jij zit, maar een Waroo 08 is daar:
Waroo ‘08 11m € 739.00
|
|
|
gijsv2
|
ik zag laatst op het journaal dat er een nederlandse vrouw uit amerika een bedrijf had opgericht, ze vertuurd vanuit amerika spullen naar nederland, daar pakt zij zelf (geloof ik) 10 % op dan ben je zowieso goedkoper uit.
www.huifkar.dedacht ik, wel eens gebruikt ook voor hawaiian tropical sunblock (die is 8 uur watervast). werkte prima, stond alleen 3 maanden bij de douane, tegen die tijd voer ik al weer met handschoenen en cap!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ik weet niet op welke boardsports jij zit, maar een Waroo 08 is daar:
Waroo ?08 11m ? 739.00
compleet?
|
|
|
peterb
|
@mollywood Dit is de prijs voor kite only! @Kappuhh Douanerechten volgens de EU op kites zijn 2,7%. Kijk maar eens op: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_nl.htm De tariccode is 9506290000 en als kites uit USA dan zijn de douanerechten 2,7%. Dus je betaalt (kiteprijsindollars+transportkosten) x 1,027 x 1,19 (BTW) x 0,64 (omrekenfactor naar euro's) = circa 0,76 x (kiteprijsindollars+transportkosten) Voorbeeld: waroo 2008 11m compleet kost 1100 dollar (volgens best) verzenden kost 80 dollar (gokje) totaal kost die dan 900 euro, dus 139 euro goedkoper (prijs bij boardsports is 1039 voor 11m compleet)
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
@mollywood Dit is de prijs voor kite only! @Kappuhh Douanerechten volgens de EU op kites zijn 2,7%. Kijk maar eens op: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_nl.htm De tariccode is 9506290000 en als kites uit USA dan zijn de douanerechten 2,7%. Dus je betaalt (kiteprijsindollars+transportkosten) x 1,027 x 1,19 (BTW) x 0,64 (omrekenfactor naar euro's) = circa 0,76 x (kiteprijsindollars+transportkosten) Voorbeeld: waroo 2008 11m compleet kost 1100 dollar (volgens best) verzenden kost 80 dollar (gokje) totaal kost die dan 900 euro, dus 139 euro goedkoper (prijs bij boardsports is 1039 voor 11m compleet) als je nog een maandje wacht is ie net zo duur.............is dus de moeite niet.
|
|
|
peterb
|
Trouwens bij de bekende kiteshop in Hoorn is hij maar 899, dus dezelfde prijs!!!!!!!
|
|
|
jaaatoch
Gast
|
Ik zou lekker effe bellen naar boardsports. 2 weken geleden waroo9 met 08 bar gekocht voor 750
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Het is idd wel de moeite waard om een kite uit Amerika te bestellen. Er zijn veel topics over geweest wat je kunt doen zodat je geen bel. of invoerrechten hoeft te betalen. Of je gaat op vakantie naar Amerika of Bonaire en koopt daar je kites. Groejes
|
|
|
bignelis
|
Ik heb nu geen tijd om te zoeken in oude topics, maar wellicht morgen. Ik heb al een paar keer uitgelegd hoe ik een board ZONDER extra kosten uit de VS heb laten komen. Van belang is dat je je producten naar een bekende in de VS laat sturen die het geheel ompakt en aanmerkt als een cadeau. Bij mij al vaak gelukt.
|
|
|
R@bert
|
check ook http://www.diamondbluekiteboarding.net/deze verkopen ook Waroo zonder shipping kosten....1098 dollar is 710 euro kompleet!! vb wilde kijken voor een Naish Thorn 08...Kost 699 dollar = p/m 440 euro zonder shipping kosten en hij garandeerde me ong 30 dollar customs...binnen 5 dagen thuis . Heb uiteindelijk de Pro-X 08 gekocht, maar ja t gaat om het voorbeeld
|
|
|