LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
WHOEHAAA!!!!!!! Je was al veel te lang stil....nu ik snap!! Bytheway....mooie kite
|
|
|
Jordi_1990
|
mooi man, ik vaar speed op de surfplank (niet dat ik nou goed ben ofzo) en moet zeggen het is wel kicken! mooie kite, op welke bar vlieg jij hem trouwens? lijkt wel een naish 07 bar
|
|
|
Joosdo
|
Maat van me is de rider, ik ga wel eens kijken of ik ook competitief kan zijn....
Vooralsnog maak ik alleen de boards.
Een board heel stijf krijgen is nog niet eens zo heel makkelijk:
Layup tot nu toe:
2x 160 keper 1 x 220 UD 1x 280 keper
10 mm karuba
1 x 280 keper 1 x 220 UD 2 x 160 keper
|
|
|
roelvdgun
|
kijk kijk! was er al benieuwt naar! ziet er zeker goed uit:)
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
kan je er niet een paar reepjes carbon UD bij smijten? dan wordt 'ie wel stijf...
|
|
|
|
roelvdgun
|
daar zat ik ook al aan te denken... maarja misschien ook wel comfortabel als je met zo'n snelheid over het water schiet
|
|
|
Fré
|
Joos,
Lamineer in beide kantjes een laag carbon-kevlar ipv een laagje keper. Evt kan je in't midden idd een strookje toevoegen aan de heelside...
Of een klein profieltje toevoegen in't midden, verdieping (uitholling) of verhogingkje...
|
|
|
Joosdo
|
Hij blijkt toch stijf genoeg te zijn. Een lange dunne vin blijkt de achterkant precies goed te maken.
Hieronder een klein testverslagje van zaterdag op Mirns:
Tevens de hele dag een Nova 3 11 en 9 aan de tand gevoeld. Lekkere kite, goeie bardruk en mooi rond draaien.
We waren met z'n drieeen, ook om wat meters op het gloedjenieuwe speedboard te maken.
En met succes mag ik wel zeggen, manoman wat gaat dat hard. Waar je met een gewoon board op een gegeven moment de controle verliest, gaat dit board verder. Bijna zonder inspanning ga je al hard, de rest is een kwestie van lef/verstand op nul/insanity...
Het is een directional, dus terugvaren is echt werken, maar wat is die andere kant op gaaf zeg. Eerst aan de wind snelheid maken en dat heel langzaam iets je board downwind sturen en de snelheid op laten lopen. Je krijgt weer een beetje dat beginners gevoel terug van "out of control" downwind knallen. En een ultra dikke spray te strekken!!!!!!!!!!!!
Met meer wind is het helaas wat choppy op Mirns en moeilijk om met je voorste voet het hele snelle stuiteren van de voorkant op te vangen.
|
|
|
|
Joosdo
|
Nee, die maat van me heeft vorig jaar bij het NK bijna 64 km/h gehaald, en zei dat dit harder ging... Ik durfde echt niet harder meer, beetje inkomen nog, vooral omdat je het board relatief vlak vaart en het tegen je kitesurfnatuur is om maar steeds harder te gaan. Wel heel gaaf, diep zitten en aantrekken die bar, kaken op elkaar en je achterste been staat binnen 200 meter in de fik! We deden een rakje gelijk op, ik op een standaard board echt bijna zonder controle full speed rammen, en hij komt gemakkelijk fluitend voorbij. Toen geruild van spullen en het zelfde resultaat. Het gekke is dat als je te langzaam vaart het board tegen je achterste been sprayed, maar ga je harder dan is het over. Draagbare GPS en helm moet nog aan gewerkt worden
|
|
|
Fré
|
... Draagbare GPS en helm moet nog aan gewerkt worden Leuk is die geonaute keymaze 300 van decathlon. Polsmonteerbaar en maar 99euro.
|
|
|
Jordi_1990
|
ik heb zelf een garmin (die groene) klein ding, waterdicht (heb er voor de zekerheid een aquepack omheen)
|
|
|
Joosdo
|
En nu volledig afgemonteerd, gelakt en bestickerd: RVS custom vin gemonteerd, geen foto want te secret Z'n vriendin kan heeft een plotter waarmee je stickers kan snijden met dit als resultaat:
|
|
|
Dirkie
|
Netjes hoor, komt ie officieel in actie op het NK speed? Als het ooit nog eens gaat waaien, dan..
|
|
|
Morres
|
veeeeeet boardje! leuke graphs
|
|
|
Joosdo
|
@ Dirkie,
Yep, rider = Arne Scholten en misschien dat ondergetekende ook een rakje vaart...
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
mag dat wel bij de NK speed, met al die stiekume propellors? (sorry geenwind humor)
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
waarom heb je zo'n grote rand giethars gebruikt? dat is toch zwaarder dan het hout.
verder gaaf plankie, die zijn toepassing wel duidelijk maakt.
|
|
|
Morres
|
waarom heb je zo'n grote rand giethars gebruikt? dat is toch zwaarder dan het hout.
verder gaaf plankie, die zijn toepassing wel duidelijk maakt.
genoeg 'vlees' om de rails te shapen denk ik, en minder schade gevoelig aan de rail
|
|
|
Joosdo
|
Yep, dan kunnen we nog wat corrigeren of fijntunen indien nodig.
|
|
|