Een maandje terug ben ik overgestapt van een een setje waroo 13 & 9 (beide 2007) naar een setje rpm´s. Ik vaar nu ruim een jaartje en heb het gevoel dat ik met deze kites erg goed verder kan leren. Ze zijn erg stabiel maar toch snel te sturen, vind ik persoonlijk heel fijn varen.
Heb een tijdje zitten twijfelen tussen de maten maar ondanks de overlap gekozen voor een 10 en een 8. Vind het verschil tussen low-end met de 12 erg klein en een kleinere kite vind ik lekkerder varen.
Ik weeg zelf 70 kilo en kan vanaf een knoopje of 15 / 16 goed varen met de 10 op zee. De high end van de 10 is voor mij richting de 28 knopen. De 8 vaar ik lekker vanaf een knoopje of 20 en de highend ga ik morgen maar is uitproberen ;-)
Herstarten van de kites is super, qua safety had ik op de bar liever een push away systeem gezien (zit op bar 2010) maar de safety is op zich wel goed zo.
Verder vind ik de bardruk in standaard setting lekker. Niet zo zwaar maar je voelt goed waar de kite staat. Ben er zelf enthousiast over maar waarschijnlijk niet helemaal objectief omdat ik er een paar heb ;-) Ik zou zeggen ga is testen en kijk of je het zelf wat vindt!
check:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2354146&hilit=rpmmaar voor voor veel ervaringen met de rpm.