Extreme Rolleash van hondenband

Thomas

Geen avatar

September 06, 2010, 09:32:35
edit2Rapporteer  
Dames (en natuurlijk ook de mannen!),

wat zijn jullie gedachten over een rolleash, gemaakt van een zelfoprollende hondenlijn.

Je weet wel, zo'n rood apparaat, waar honden aan vastzitten die dan 10 meter bij hun baasje vandaan kunnen lopen.
Nu heb ik een kiteboard, wat ook de neiging heeft vaak weg te lopen van zijn baasje...

Rolleash, SLECHT, NIET DOEN, GEVAARLIJK!!!!
Want als je pleurt, schiet je board terug.

Maar 10 meter terugschieten uit een praktisch niet elastische lijn lijkt me erg sterk!

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd, gezien?
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 September 06, 2010, 09:48:44
edit2Rapporteer  
Ik zie minder gevaar in terugschieten maar wel gevaar in dat die lijn zich om je heen wikkelt. Je lijnenmesje is dan ook niet groot genoeg om die dikke lijn door te snijden. Lijkt me niet echt een goed idee dus.
wouterb

Antwoord #2 September 06, 2010, 09:51:14
edit2Rapporteer  
Ja.
niet persoonlijk, maar ken personen die dit gedaan hebben (toen de standaard rolleash nog ultieme veiligheid betekende).

Na 3 x gebruiken zit je hele mechanisme vast. roest, vuil, zand en planten
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 September 06, 2010, 09:53:20
edit2Rapporteer  
Leer goed body draggen, een rol leash waar dan ook van gemaakt is not done.
Iw@n

Antwoord #4 September 06, 2010, 09:54:45
edit2Rapporteer  
Toen ik net begon.. Heb ik veel met rolleash gevaren. Zolang je niet gaat springen en nog bezig bent met rakjes varen ed.is het erg handig.

Denk dat het ook veel uitmaakt waar je hem op je board bevestigd.. ik had hem aan het handsvat.. Board is nog nooit terug geschoten,, want zo snel rolt de leash niet op, zeker niet met weerstand van het water..

Nu ik aan het springen ben.. vaar ik zonder leash.. en ga bodydraggend naar mn board

Flyingtrunkie

Antwoord #5 September 06, 2010, 09:54:50
edit2Rapporteer  
ik denk dat zo'n ding bij de eerste de beste flinke ruk in stukken ligt.
Mutantbasse

Antwoord #6 September 06, 2010, 10:03:18
edit2Rapporteer  
lijkt me levensgevaarlijk
Flinty

Antwoord #7 September 06, 2010, 10:20:41
edit2Rapporteer  
Trek een middagje uit om goed upwind te leren bodydraggen? Altijd profijt van en geen gevaar op verwikkeling in je lijn of terugschietende boardjes...
Idefixe

Antwoord #8 September 06, 2010, 10:23:11
edit2Rapporteer  
kitesurfen met een boardleash is als een motor met zijwieltjes.
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #9 September 06, 2010, 10:30:01
edit2Rapporteer  
Geen goed idee lijkt me, je kan beter vragen of iemand je boardje terug wilt brengen.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 06, 2010, 10:51:01
edit2Rapporteer  
gevaarlijke zooi... honderiem is elastischer... Meestal met goedkope nylon producten.

waarom is men te lui om het simpele, zeer eenvouwdige kunstje van bodydraggen niet onder de knie te willen krijgen???

dat er nog steeds knuppels zijn die met dat soort ideeen komen ongeloofelijk, helemaal na al die voorbeelden van hoe het fout kan gaan...pure luiheid!!!
luie mensen horen niet in deze sport thuis. Angry

nog een reden om het niet te doen....snelheden van 50 a 60 km/h zijn niet ongebruikelijk in deze sport sprongen van 4 tot 10 m ook niet... stel je gaat op je bek of je verliest je board tijdens een sprong...waar gaat je board dan heen???, als er een piek spanning op de leashlijn ontstaat, dan gaat de board gewoon heen naar daar waar de piekspanning gegenereerd wordt, dus in dat geval het object met de meeste massa (jij), zou het board de piespanning genereren dan is dat net anders om (al lijkt het me  zeer sterk want de massa van het board is maar een fractie van de jouwe).   10 m is een relatief korte afstand bij een snelheid van 50 km/h op het water

zonder leash valt je board upwind van jou (meestal) omdat jij vaak verder downwind  gesleurd wordt door je restdruk van je kite... 2 rakjes draggen en je bent weer bij je board... de wind blaast de board down wind (soms helpen de golfjes ook nog mee) jij dragged upwind dus ben jij zo bij je boardje.
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #11 September 06, 2010, 11:25:56
edit2Rapporteer  

Foto's zeggen meer dan woorden...

http://www.kiteboardleash.com/index.php?page=testimonials
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 September 06, 2010, 11:32:18
edit2Rapporteer  

ThumpsUp

Morres

Antwoord #13 September 06, 2010, 11:39:23
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37062.0
Thomas

Geen avatar

Antwoord #14 September 06, 2010, 12:02:13
edit2Rapporteer  
Zo, dat zijn een hoop reacties in zo'n korte tijd!
Bedankt allemaal voor jullie mening.

Sommige duidelijk andere wat meer 'aanvallend?' (Eagle-Jan?)
Even voor de duidelijkheid, ik kan upwind bodydraggen. Vind het alleen zonde van mijn tijd omdat ik op dit moment constant m'n board kwijt ben.
Ik maak nog geen sprongen, ben blij als ik m'n gijp lukt!

@ wouterb: minder robuust zeker. Had alleen niet gedacht dat dit zo snel zou gaan!

@ Iw@n: Zoals jij zegt zal ik hem gebruiken.

@ Eagle-Jan: Relaxed! Bezorg jezelf geen hartaanval.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #15 September 06, 2010, 12:11:05
edit2Rapporteer  
Zonder aanvallend te willen zijn, maar enkel een goed bedoeld advies te willen geven hier mijn gedachtes:

Het feit dat jij nog niet bezig bent met sprongen geeft mij eigenlijk aan dat jij nog niet zo lang kitesurft.
Daaruit kan ik concluderen dat jij nog geen 100% controle hebt over je kite in onverwachte omstandigheden.

Als jij dus een keer valt en een verkeerde stuurbeweging maakt met je kite wordt jij erachteraan getrokken. Het gevolg hiervan is dat je board dus ook achter jou aan komt. De kans dat je board dan op je hoofd of in je nek terecht gaat komen is dan gewoon erg groot!  Volgens mij maakt het dan weinig uit of je een elastische rolleash, hondenriem of gewoon een touw hebt.

Trek hier dan maar weer je eigen conclusies uit, maar ik zeg: doe het niet!

johan wittoeck
Gast
Antwoord #16 September 06, 2010, 12:15:55
edit2Rapporteer  
ik vaar al 7 jaar met rol leash,  ik heb er geen problemen mee!!!
Da is nie cool hoor je wel eens zeggen, maar ja, ik moet nooit schrijven : help, ben boardje kwijtgespeeld, en  geef een goede beloning, pppffff,
ps: ik draag ook een helm!!!!! da is weer nie cool!!!!!
Morres

Antwoord #17 September 06, 2010, 12:56:15
edit2Rapporteer  
ik vaar al 7jaar ZONDER (roll)leash.....
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #18 September 06, 2010, 13:22:42
edit2Rapporteer  
Als je een goede rolleash hebt (geen hondenriem) en je doet niet spectaculair, gewoon op en neer varen, dan kan het redelijk veilig blijven. Dit is echter wel de tijd (qua watertemp.) om het bodydraggen te oefenen. Ik draag er ook een en gebruik m voor noodsituaties. Zo kwam ie een keer van pas om mezelf aan een andere kiter vast te maken tijdens een reddingsactie (tjs, niet cool, wel fijn dat het werkte) Verder alleen in de winter, omdat ik niet te lang in golven van 4graden wil bodydraggen. 
Dus: nu geen leash; maar trainen om te bodydraggen. In de winter is het juist wel veiliger naar mijn idee, maar dan ben je verplicht je vaarstijl drastisch aan te passen.
feddomw
Gast
Antwoord #19 September 06, 2010, 13:30:13
edit2Rapporteer  
Aloha,

Volstrekte noob hier, ben ook aan het leren. Heel bewust geen leash genomen. Niet vanwege het gevaar, maar omdat bodydraggen naar je board niet moeilijk is, en omdat je dan gelijk weer aan het oefenen/leren bent met je kite. Sterker nog, om upwind te draggen stuur je zelfs eenhandig.
*LEERMOMENT DUS*

Ik heb ook geen probleem met de walk of shame, is ook kans om te oefenen met de kite beheersen. En goed voor de conditie. Grin

Als ik al iets zou nemen zou ik eerder voor de GoJoe gaan denk ik.  ThumpsUp
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #20 September 07, 2010, 09:23:21
edit2Rapporteer  
Ik neem dan maar een anker ketting veert ook niet terug Grin
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #21 September 07, 2010, 09:42:45
edit2Rapporteer  
Vind het alleen zonde van mijn tijd omdat ik op dit moment constant m'n board kwijt ben.

Zonde van je tijd is het niet, aangezien je hierdoor weer een betere kitecontrole krijgt. Beter wat tijd kwijt aan bodydraggen, dan tijd kwijt zijn aan ziekenhuisbezoekjes.

Aangezien je pas vaart, vliegt je board ook vaker van je voeten af. Dat wordt, naarmate je skills toenemen, ook steeds minder. En dat gaat sneller dan je denkt. Probleem is dat als je nu al met een leash gaat varen, je er afhankelijk van wordt. Board hoeft maar één keer in je nek te komen en dan denk je achteraf toch dat die gasten op het forum wel gelijk hadden.

Ook bodydraggen om bij je board te komen hoort bij deze sport/passie, dus gewoon doen. ThumpsUp

chico

Antwoord #22 September 07, 2010, 09:43:00
edit2Rapporteer  
In dit landje van verbieden, zouden ze juist de rolleash moeten verbieden.

Ik zal een wetsvoorstel indienen  Wink
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #23 September 08, 2010, 19:08:35
edit2Rapporteer  

Sommige duidelijk andere wat meer 'aanvallend?' (Eagle-Jan?)

@ Eagle-Jan: Relaxed! Bezorg jezelf geen hartaanval.

hee sjef hij probeerd je te waarschuwen!!!
Dutchy

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #24 September 08, 2010, 19:23:28
edit2Rapporteer  

wowww dat is G**L man das beter dan in het stadion  je uiterste best doen om dit soort picca,s te veroorzaken ....ik zeg.....allemaal een rol-leash !!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.