Idefixe
|
hoe heb je 'm "achtergelaten" ? Lag die op het strand , ingepakt / opgepompt? Of lag tie in het water te dobberen? Met wat meer info maak ik wel een topic voor je aan op Oase ( Duitse kiteforum)
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Sjezus Xander, het zit jou niet altijd mee Sluit mij aan bij Tom: hoe heb je hem achtergelaten? Uberhaupt sta ik er van te kijken dat op die slag waar jij kite dit soort dingen gebeuren. Het was wel ongelovelijk druk volgens mij gisteren. In een straal van 100km de enige kitebare spot sinds het sluiten van de Sluf. Ik hoop dat iemand hem per ongeluk meegenomen heeft. Heb je dit ook al op Hanglos.nl gepost?
|
|
|
xander
|
Hoi een ieder,
Ja, Michiel het is om gek van te worden. Kiten is echt helemaal geweldig maar het levert tot nu toe heel veel pech op. Toch blijft het zo waanzinnig om te doen dat we gewoon doorgaan.
Ik zal de situatie even kort uitleggen:
Gisteren met een aantal goede vrienden waren we aan het kiten, links voor Havanna. Ik ging rond 13:00 uur weg maar de rest zou nog blijven. Eentje had zijn kites verkocht en wilde wat testen waaronder ook mijn RPM. Dus ik zei dat ze mijn kite konden lenen en dat ik de kite de volgende dag wel zou terugkrijgen. We lenen vaker elkaars spullen. Is onze vaste groep.
Vervolgens hebben ze nog wat gevaren en gingen daarna weg. Ze hadden mijn kite nog opgepompt laten liggen bij de rest van alle tassen. Hierna zijn ze weggegaan en hebben mijn kite vergeten. Dit kwam door een samenloop van omstandigheden. Ze dachten van elkaar dat de ander de kite had ingepakt. Thuis aangekomen kwamen ze tot het besef en zijn daarna weer terug gereden naar Rockanje. Het was inmiddels rond de klok van 19:00 uur. De kite heeft dus wel een paar uur op het strand gelegen. Er waren nog mensen op strand, maar er was niemand meer aan het kiten. Ze hebben het hele strand afgelopen en overal gekeken. Ook bij Havanna gevraagd en ook gevraagd of er camera's waren. Helaas alleen webcams. En die nemen niet op.
Het is dus zo dat er iemand geweest is die die kite heeft zien liggen en terwijl er mensen (mogelijk zelfs nog kiters) op het strand liepen en op het terras van Havanna zaten, de kite heeft opgeruimd en met hele spul van het strand is gelopen.
Waar haal je het grote lef vandaan om zoiets te doen? Het is jammer dat dit soort mensen rondlopen.
De kite is nergens afgegeven, ook niet bij de politie of de reddingsbrigade. Dus voor een ieder LET OP JE SPULLEN en verlies ze dus niet uit het oog. Het kan gewoon niet meer. De sport is nu al besmet met diefstal. Terwijl het zo goed voelde, met elkaar op het strand genieten van een gezamenlijke sport.
Ik hoor jullie al denken: " Jezus, wat stom en wat zijn dat nou voor vrienden" etc. Begrijpelijk. Maar het zijn nog steeds mijn vrienden en zij voelen zich nog dommer dan dom. Het is onbegrijpelijk dat je een kite vergeet. Terecht, het is nou eenmaal zo gelopen. Maar dat neemt niet weg DAT JE VAN IEMAND ANDERS ZIJN SPULLEN AF MOET BLIJVEN !!!!
Dus dit is het verhaal en de kans dat hij wordt teruggevonden/gegeven is zeer klein dus het was een hele dure zaterdag (helaas nog niet eens een heerlijke biertje op het terras gedronken).
Mocht iemand iets vinden/horen/zien of anders dan zou het fantastisch zijn als deze contact met mij zou opnemen.
Nogmaals mijn verzoek: Kijk eens om je heen of er iemand ineens een nieuwe kite heeft. Verraden gaat misschien een stap te ver, maar ... kom op: het moet leuk blijven. Dit is een dure hobby/sport en we zijn allemaal trots op onze spulletjes.
Idefixe, super bedankt als je het op het Duitse forum wil zetten.
Groeten Xander
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik ken je Xander, en vindt het in die context geen vreemd verhaal. Jullie zijn een hechte vriendengroep. Fouten maken we allemaal, maar deze afloop slaat alles.
19u is helemaal niet zo laat!!!
En mocht het strand schoon worden gemaakt, dan nog vindt dat meestal later plaats. Maar toch zou je ook bij de gemeente Rock even kunnen vragen of ze niets gevonden hebben.
Mee eens: iedereen moet met z'n poten van andermans spullen afblijven!
Hoop snel weer eens met jullie te varen! Ik ga er vanuit met je kite terug!
|
|
|
xander
|
Ik heb inmiddels al een nieuwe... de vergeter, een van mijn beste maten, heeft me al een nieuwe kite bezorgd. Hij was zelf aan het sparen voor een nieuwe 12 meter maar hij is vanmorgen voor dag en dauw vertrokken om het te regelen.
Dat doen ook echte vrienden... maar ja, we missen dus nog steeds 1 kite in onze groep!!!
Laat het zonnetje maar lekker schijnen en de wind goed waaien.. dan kunnen we snel weer over leuke dingen praten!!
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Je maat vergeet een kite mee te nemen en pas enkele uren daarna ga je terug om te kijken. Tot je eigen grote verbazing ligt hij er niet meer. Gelijk de volgende dag koop je al een nieuwe?
Nooit gedacht dat een medekiter of strandganger hem heeft meegenomen omdat hij als laatste was en hem vanavond op HL/KH of bij de politie inlevert?
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Ik denk dat zijn maat meer uit schuldgevoel direct een andere kite is gaan kopen.
|
|
|
misterkitesurf
Geen avatar
|
Weet dat die maat die kite is gaan kopen omdat dat niet meer als terecht is !. En alsnog zijn verantwoordenlijkheid pakt !.
En dat het een kleine moeite is bij havana een tel.nr achter te laten als je goede bedoelingen hebt.
En als je wat vergeet en terug komt om het te halen het er gewoon hoort te liggen tenzij bijna donker of een verlaten strand!.
Daarbij wordt het inmiddels steeds vaker dat autoruitjes worden ingeslagen voor een kiteboard,kite,of barretje daar die prijzen ook de pan uit reizen !. En als je ze ook niet meer op het strand kan laten liggen wordt het nog gekker.
Erg jammer..
En betreft de eerste reactie erg grappig dat de discussie wordt opgewekt maar ook wel een wat kinderachtige texttopic om mee te beginnen.
Uiteindenlijk worden we allemaal ouder en wijzer ,laat je nooit meer een kite liggen ,denk je nog eens na over je starttext topic als je wat ouder bent en weten we inmiddels ook dat met de vele diefstal we allemaal beetje moeten opletten ,helaas ook in de kitewereld !.
To hold an kite is to hold gods hand !.
Grt Jac
|
|
|
|
lowietje
Logs: 0 | 4 uur
|
ik vind het allemaal wel erg voorbarige conclusies trekken.namelijk: als ik een kite zie liggen waar al een paar uur niemand naar om heeft gekeken en ik weet dat het donker wordt en er is niemand meer aan het kiten, zou ik de kite mee nemen naar huis. en dan vervolgens als ik thuis ben of misschien als ik even geen internet heb, bv omdat ik direct door moet naar een verplichting, pas als ik wakker ben de volgende dag rustig op kiteforums kijken of iemand zijn kite mist. Zo raar is dat niet, dus om dan zo snel al allerlei beschuldigingen te uiten...
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
ik ging denk ik rond 18uur weg en heb nog wel een RPM op het water gezien, op het strand weet ik niet zou best kunnen.
Hoop voor je dat je je naam kaartje met je telefoon nr in je reis vakje heb gedaan dan komt het vast wel goed.
Anders wordt het de hele zomer serie nummers kijken van rpm's die op het strand liggen. Als je hem vind geen ruzie maken maar politie bellen en die het verder laten afhandelen.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
IK heb na het kiten nog een hele tijd bij Havana gezeten. Tijdstippen kan ik alleen gokken maar denk tot ongeveer kwart over 6/half 7. Heb toen nog wel een Rpm op het strand zien liggen, lag een hele tijd op zijn kop (dus met de le naarboven) wat mij dus opviel. Verder zag ik er ook niemand direct bij in de buurt en naar mijn idee helemaal geen kiters verder meer op het strand. Was een 2010 model Rpm volgens mij de kleur zoals jij hem beschrijft, maar twijfel een beetje. Maar heb verder niet meer gezien dat iemand hem aan het opruimen was, ben voor die tijd vertrokken.
Hoop voor je dat je hem terug krijgt/vindt.
|
|
|
|