vulmiddel / epoxy oid

CHRIZZZZ

Berichten: 1090
April 15, 2011, 19:42:48
edit2Rapporteer  
Mannen,

Ben onder een skimboard met kern wat vinnen aan het zetten, nu is mijn plan om eerst groot te boren 14mm oid, dit op te vullen en daarna hierin gat 5/6 voor de schroeven. Nu is mijn vraag wat een goed en sterk vulmiddel is wat ik gewoon op de hoek kan kopen?

Tnx alvast,

Chris
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 April 15, 2011, 19:49:13
edit2Rapporteer  
Epoxy ThumpsUp
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #2 April 15, 2011, 19:59:33
edit2Rapporteer  
tnx, ga ik daarna zoeken... Weleens de klok horen luiden maar wat ik exact nodig had wist ik niet.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 April 15, 2011, 22:21:01
edit2Rapporteer  
ff w88 tot je dat doet:
Epoxy gevuld met zaagsel, epoxy zelf wordt namelijk nogal heet en dan heb je erg veel volumeverschil volgens mij(iemand?) met vulmiddel(zaagsel of aerosil) heb je ook verwaarloosbaar minder gewicht en het is minder vloeibaar.

Wat ik heb gedaan is:
Gaten geboord in mn core van 20mm, core op een stevige basis gezet met daartussen PEplastic. de core hard op die basis gedrukt met klemmen. Gaten vullen met epoxy+zaagsel+stukjes keperweefsel. Uitharden, gaten boren in het hard (6mm, afhankelijk van het soort schroeven dat je vinnen nodig hebben)

Als je slim bent, boor je de gaten nog met een verzinkkop->  \_/
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #4 April 16, 2011, 10:40:54
edit2Rapporteer  
ook iets om over na te denken, tnx ik ga ermee aan de slag
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 April 16, 2011, 10:51:36
edit2Rapporteer  
Je kan voor de zekerheid de gaten aan de onderkant ook dichtplakken met met schilderstape. Persoonlijk zou ik geen zaagsel toevoegen in het hars. Mijn ervaring is dat de hars minder goed zijn reactiewarmte kwijt kan in een nogal geisoleerde "foam" omgeving.

Voor wat structurele sterkte kan je zoals Morres zegt glassnippers toevoegen (chopped strands). Daarna gedurende de potlife (ongeveer 30 min) regelmatig kloppen om luchtbellen te laten verdwijnen.

Vul de gaten iets voller dan wat nodig is omdat epoxy krimpt na uitharding.

check www.polyservice.nl

THV500 : http://www.polyservice.nl/Poly-Pox-THV-500--200-gr-epoxyhars-p-16173.html
Harder 355: http://www.polyservice.nl/Poly-Pox-Harder-355-p-16176.html
Chopped strands: http://www.polyservice.nl/Chopped-strands-c-295.html

Succes met freubelen! ThumpsUp
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #6 April 18, 2011, 20:20:29
edit2Rapporteer  
Tnx mannen, epoxy gevonden bij de gammel. Gaten gevuld, idd ff afgeplakt met tape aan de onderkant en het resultaat is wat ik wou. Zal wel een fototje plaatsen als het klaar is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.