Goeie spullen?

Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Juni 29, 2011, 16:24:45
edit2Rapporteer  
Hee,
Ik ben een beginnerde kiter en ga deze zomer weer verder met lessen.
Heb wel al spullen gekocht en mijn leraar zegt dat 't goed spul is, maar als we hier toch al bezig zijn wil ik graag van jullie weten wat jullie van 't spul vinden. Ik heb namelijk een Slingshot Fuel 2008 met een Slingshot Lunacy 2009. Is 't goed om met dit spul al te beginnen met kiten, of heb ik toch ander materiaal nodig..?

Greetz
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juni 29, 2011, 16:32:09
edit2Rapporteer  
Hmmmm, meer hardcore kun je het bijna niet krijgen dan deze combinatie. Lekkere leraar die jou hiermee laat lessen en het ook nog adviseert.

Om welke maat gaat het?
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #2 Juni 29, 2011, 16:34:41
edit2Rapporteer  
Ik heb 'n 9m2 genomen, omdat dat 't beste bij mijn gewicht en lengte zou passen en het waarschijnlijk niet veel harder dan windkracht 5/6 zal waaien waar ik zal gaan kiten...
Nielsie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #3 Juni 29, 2011, 16:35:36
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=Vfrmx5igrDk
  perfecte kite...   :S alleen niet om te starten.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #4 Juni 29, 2011, 16:36:31
edit2Rapporteer  
Zit ik er ver naast als ik vermoed dat dit het oude setje van de betreffende leraar of 1 van zijn maatjes is geweest?
Fuels zijn zeker geen beginners kites. en de 2008 Fuels hebben een hele reeks gehad die van ellende uit elkaar vielen. Hoop voor je dat je er 1 uit de betere lichting hebt, ikzelf had minder geluk.
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #5 Juni 29, 2011, 16:38:12
edit2Rapporteer  
Zit ik er ver naast als ik vermoed dat dit het oude setje van de betreffende leraar of 1 van zijn maatjes is geweest?
Fuels zijn zeker geen beginners kites. en de 2008 Fuels hebben een hele reeks gehad die van ellende uit elkaar vielen. Hoop voor je dat je er 1 uit de betere lichting hebt, ikzelf had minder geluk.
Bij mijn weten is 't niet van m'n leraar geweest en ook niet van zijn maatjes. Heb 'm via marktplaats weten te scoren. Dan zal ik maar duimen dat die van mij niet uit mekaar zal vallen.
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #6 Juni 29, 2011, 16:44:43
edit2Rapporteer  
Zit ik er ver naast als ik vermoed dat dit het oude setje van de betreffende leraar of 1 van zijn maatjes is geweest?
Fuels zijn zeker geen beginners kites. en de 2008 Fuels hebben een hele reeks gehad die van ellende uit elkaar vielen. Hoop voor je dat je er 1 uit de betere lichting hebt, ikzelf had minder geluk.
Bij mijn weten is 't niet van m'n leraar geweest en ook niet van zijn maatjes. Heb 'm via marktplaats weten te scoren. Dan zal ik maar duimen dat die van mij niet uit mekaar zal vallen.

Hij zal niet uit elkaar vallen, dat is niet t probleem. Het is niet echt een kite om mee te beginnen omdat de kite niet zo vergevingsgezind is als een delta/sle kite bijvoorbeeld
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #7 Juni 29, 2011, 16:47:31
edit2Rapporteer  
lekkere instrcuteur zeg.

Daar zou ik toch eens een praatje mee gaan maken want kan gwoon niet. Is wat Evan zegt, meer hardcore dan dit ga je niet krijgen
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #8 Juni 29, 2011, 16:51:29
edit2Rapporteer  
Zit ik er ver naast als ik vermoed dat dit het oude setje van de betreffende leraar of 1 van zijn maatjes is geweest?
Fuels zijn zeker geen beginners kites. en de 2008 Fuels hebben een hele reeks gehad die van ellende uit elkaar vielen. Hoop voor je dat je er 1 uit de betere lichting hebt, ikzelf had minder geluk.
Bij mijn weten is 't niet van m'n leraar geweest en ook niet van zijn maatjes. Heb 'm via marktplaats weten te scoren. Dan zal ik maar duimen dat die van mij niet uit mekaar zal vallen.

Hij zal niet uit elkaar vallen, dat is niet t probleem. Het is niet echt een kite om mee te beginnen omdat de kite niet zo vergevingsgezind is als een delta/sle kite bijvoorbeeld

Ik heb al eerder met 'n Fuel gekite, dat was bij m'n eerste lesje en dat ging me goed af. Blijft 't dan nog steeds 'n kite om niet mee te beginnen?
Nielsie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #9 Juni 29, 2011, 16:54:30
edit2Rapporteer  
misschien ben je onwijs getalenteerd Grin of  er liggen nog een hoop faceplants op je te wachten...
Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #10 Juni 29, 2011, 16:56:43
edit2Rapporteer  
Ik zit eerder te denken aan 't tweede, hoewel de instructeur iets zei van dat ik aanleg zou hebben. Onwijs getalenteerd ben ik waarschijnlijk niet (jammer genoeg xD)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Juni 29, 2011, 16:59:44
edit2Rapporteer  
Zit ik er ver naast als ik vermoed dat dit het oude setje van de betreffende leraar of 1 van zijn maatjes is geweest?
Fuels zijn zeker geen beginners kites. en de 2008 Fuels hebben een hele reeks gehad die van ellende uit elkaar vielen. Hoop voor je dat je er 1 uit de betere lichting hebt, ikzelf had minder geluk.
Bij mijn weten is 't niet van m'n leraar geweest en ook niet van zijn maatjes. Heb 'm via marktplaats weten te scoren. Dan zal ik maar duimen dat die van mij niet uit mekaar zal vallen.

Hij zal niet uit elkaar vallen, dat is niet t probleem. Het is niet echt een kite om mee te beginnen omdat de kite niet zo vergevingsgezind is als een delta/sle kite bijvoorbeeld

Ik heb al eerder met 'n Fuel gekite, dat was bij m'n eerste lesje en dat ging me goed af. Blijft 't dan nog steeds 'n kite om niet mee te beginnen?
ja
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #12 Juni 29, 2011, 17:00:40
edit2Rapporteer  
Onzin, met de Fuel 2008 kan je prima varen en leren. Misschien niet ideaal, maar al die bangmakerij is sterk overtrokken. Heeft een behoorlijk bereik en een 5de lijn als safety (en trim).
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Juni 29, 2011, 17:02:04
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan het, alleen je maakt het jezelf er absoluut niet makkelijker op met het kleine windbereik wat een nog een flink stuk verkleind word omdat je als beginner de nodige boardcontrole mist om alles uit deze kite te halen, je moet bijv depower uit je boardcontrole halen anders stuiter je al snel alle kanten op met een vlaag en tevens is een fuel lastiger te herstarten.

Beginnerkites van tegenwoordig zijn heel eenvoudig te herstarten, hebben een groter windbereik voor beginners en als je de bar loslaat ben je een groot gedeelte van de kracht kwijt (geld niet voor overpowerde situaties) dat maakt het gewoon veel prettiger leren en zul je sneller progressie maken.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #14 Juni 29, 2011, 17:05:04
edit2Rapporteer  
Board is minder handig, maar voor de rest ben ik het gewoon totaal oneens met je. De Fuel 2008 heeft geen klein bereik en is verre van extreem. Het is misschien geen ideale starterskite, maar komop, juist de 2007/2008 fuels waren behoorlijk aardig voor de gebruiker.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 Juni 29, 2011, 17:07:15
edit2Rapporteer  
Ik probeer alleen het verschil duidelijk te maken, dat een fuel voor de gevorderde kiters een bereik heeft wat niet onder doet voor SLE's betekend nog niet dat je dat er als pure beginner er ook uit kunt halen.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #16 Juni 29, 2011, 17:11:20
edit2Rapporteer  
Nee, maar het betekent ook niet dat je een beginner moet aanraden een andere kite te kopen. Dat is in mijn ogen onnodig en bangmakerij. Ken veel mensen die met veel plezier en zonder problemen de eerste zelfstandige stappen hebben gemaakt met een Fuel uit die jaren. Dus ga ajb niet doen of het zo moeilijk of gevaarlijk is, dat is het namelijk niet.

Wat dat betreft is het board veel belangrijker, dat heeft volgens mij veel meer invloed op de leercurve.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #17 Juni 29, 2011, 17:11:38
edit2Rapporteer  
Geweldig. Haha. Doet me denken aan mn eerste kite n Black Tip. Prima kite om mee te beginnen. Ik hoor het de kitesurfshop nog zeggen.

Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #18 Juni 29, 2011, 17:15:22
edit2Rapporteer  
Nee, maar het betekent ook niet dat je een beginner moet aanraden een andere kite te kopen. Dat is in mijn ogen onnodig en bangmakerij. Ken veel mensen die met veel plezier en zonder problemen de eerste zelfstandige stappen hebben gemaakt met een Fuel uit die jaren. Dus ga ajb niet doen of het zo moeilijk of gevaarlijk is, dat is het namelijk niet.

Wat dat betreft is het board veel belangrijker, dat heeft volgens mij veel meer invloed op de leercurve.

Hoeveel invloed gaat 't board op mij hebben? Is 't moeilijker om daarmee je boardcontrole te leren, want ik weet wel dat 't een van de betere planken zijn die hier op 't water scheuren..
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #19 Juni 29, 2011, 17:20:33
edit2Rapporteer  
Het is een uitstekend board als je al goed kan varen. Als je nog veel met je vlieger bezig bent, en ongeacht de vlieger ben je dat nog wel even, dan grijpt dit board wat sneller in de golven, je wordt sneller gestraft voor kleine stuurfouten.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #20 Juni 29, 2011, 17:41:52
edit2Rapporteer  
Onzin, met de Fuel 2008 kan je prima varen en leren. Misschien niet ideaal, maar al die bangmakerij is sterk overtrokken. Heeft een behoorlijk bereik en een 5de lijn als safety (en trim).

helemaal mee  eens ed   die bangmakerij rondom c  kites  vind ik ook zwaar overtrokken

Geweldig. Haha. Doet me denken aan mn eerste kite n Black Tip. Prima kite om mee te beginnen. Ik hoor het de kitesurfshop nog zeggen.


na wipika clasics naish ar5  was die blacktip  echt een geweldig  ding in die periode was het een goede beginners kite omdat in de selectie  je of depowerbare 4 lijns kites had  of   sleephokken van 2 lijns
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Juni 29, 2011, 17:57:48
edit2Rapporteer  
Board is minder handig, maar voor de rest ben ik het gewoon totaal oneens met je. De Fuel 2008 heeft geen klein bereik en is verre van extreem. Het is misschien geen ideale starterskite, maar komop, juist de 2007/2008 fuels waren behoorlijk aardig voor de gebruiker.

Ik denk dat het board net zo min handig is voor een beginner als die kite. Dit setje past prima bij elkaar. Het is alleen niet de gemakkelijkste keuze voor een beginner, maar het is maar net wat je gewend bent. Zij heeft er les mee gehad en dat beviel, dus why not?
Kleine stuurfouten worden ook afgestrafd door de kracht die uit die kite komt, ongeacht het board.

Maar feit blijft dat dit vandaag de dag geen beginnerssetje is.

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #22 Juni 29, 2011, 18:04:55
edit2Rapporteer  
hej, prima set, goed spul, mits het in een goede staat is.

Klopt, niet de makkelijkste set om mee te beginnen, maar hej, waar wij mee zijn begonnen was nog veel minder makkelijk spul dan die set van jou ;-)

enjoy!

Rosaa_xD

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #23 Juni 29, 2011, 18:58:41
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het board net zo min handig is voor een beginner als die kite. Dit setje past prima bij elkaar. Het is alleen niet de gemakkelijkste keuze voor een beginner, maar het is maar net wat je gewend bent. Zij heeft er les mee gehad en dat beviel, dus why not?
Kleine stuurfouten worden ook afgestrafd door de kracht die uit die kite komt, ongeacht het board.

Maar feit blijft dat dit vandaag de dag geen beginnerssetje is.

hej, prima set, goed spul, mits het in een goede staat is.
't is allemaal is goede staat, enkel wat sporen van het gebruik. De les met de Fuel was mij ook goed bevallen en ik wil die graag doorzetten met mijn eigen Fuel Smiley

ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #24 Juni 29, 2011, 19:07:37
edit2Rapporteer  
Deze kite set heeft de beginner niet als doelgroep.
Als je een Kiteset had gekocht die speciaal- of voor een gedeelte voor de doelgroep"beginner" gemaakt was, dan zal het leersproces in de meeste gevallen vlotter verlopen.

Maar zo te lezen bevalt de kite(set) je goed.
Als je zeker weet hoe de safety werkt dan zou ik eerst nog een aantal keren met deze set gaan varen zolang de set je bevalt.
Pas als je genoeg gespeeld hebt en je jezelf geen beginner meer hoeft te noemen zou ik gaan rondkijken of een andere kite of board niet fijner voor jou is.
Waar vaar jij, dan hoe ik een beetje afstand.








« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.