Slingshot rpm of North Evo grootste verschil qua varen..

Nielsie

Geen avatar

Berichten: 18
Juli 02, 2011, 16:38:18
edit2Rapporteer  
Beste kiters...behalve de lettergrepen, merk, prijs, safety en vorm, wat is het grootste verschil qua varen met de RPM slingshot of north Evo? Is 't de low end, high end of is de ene kite meer vergevingsgezind voor een beginnende watermisbruiker? Of hebben jullie andere punten waarop de kites het meest verschillen? Bedankt voor jullie info..
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Juli 03, 2011, 16:23:09
edit2Rapporteer  
Ga eens een dagje naar brouwers.

De Kous/Eurofun doet North & Natural High kan je de RPM testen.

Volgens mij 2 gelijkaardige kites. Enige verschil is dat  ze in Noord Amerika North kopen & in NL slingshot.

Ben je beginner en kan je niet testen, koop dan gerust een RPM, super stabiel, is een les kite, veel RPM's dus gemakkelijk  tips vragen...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juli 03, 2011, 17:21:00
edit2Rapporteer  
lol, niet naar zinno luisteren, zijn geen gelijkgezinde kites.

RPM is geen les kite(ik kan het weten, vorige week 5dagen lang 2x3uur les gegeven met SS, relaunch is niet optimaal, en de kite reageert niet goed voor beginner(bar aangetrokken houden. Key doet het op dat gebied veel beter)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Juli 03, 2011, 17:32:05
edit2Rapporteer  
vreemd Moris, ik heb die dingen ( RPM ) 2 weken getest en als er 1 ding echt goed scoorde was het de relaunch.
Nielsie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #4 Juli 03, 2011, 17:38:57
edit2Rapporteer  
Dus mannen als ik het goed begrijp, zijn de kites evo en rpm gelijke behalve op het punt safety en relaunch? Dus als beginner die upwind kan varen en keren etc zou een van beide kunnen?
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #5 Juli 03, 2011, 17:58:08
edit2Rapporteer  
Zou als beginner voor de north gaan
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Juli 03, 2011, 18:32:59
edit2Rapporteer  
Die evo staat te boek als een Delta C-Kite, allround.
De rpm als een SLE met open C, freestyle.

Als je heen en weer kan varen + upwind, dan wil je straks meer.
Volgens mij zijn deze 2 kites hier perfect voor.

Op papier is die EVO beter voor beginner. Maar je moet zelf je progressie voor komende jaren inschatten.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Juli 04, 2011, 23:16:58
edit2Rapporteer  
vreemd Moris, ik heb die dingen ( RPM ) 2 weken getest en als er 1 ding echt goed scoorde was het de relaunch.
Dan heb je niet goed getest Wink
vergeleken met een fuel relaunched ie makkelijk ja, maar vergelijk het eens met een bandit/jekyll en in het geval van de kitelessen; een KeyHD, die gaan stuk-ken makkelijker terug de lucht in, vooral in low-end is de RPM voor beginners niet goed voor beginners.
feddomw
Gast
Antwoord #8 Juli 05, 2011, 08:07:56
edit2Rapporteer  
Toch wordt er echt mee gelest, Morres. Ook in de USA.
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #9 Juli 05, 2011, 11:31:58
edit2Rapporteer  
Die RPM lijkt me in ieder geval al meer gebouwd naar de high-end toe dan naar de lowend.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juli 05, 2011, 14:42:22
edit2Rapporteer  
Toch wordt er echt mee gelest, Morres. Ook in de USA.
Ja, en ik gaf er ook les mee. Maar als je je studenten een RPM in de hand drukt i.p.v een (in dit geval) KeyHD staan ze ff te kijken van WTF moet ik hiermee en geven ze zelf ook aan dat relaunch anders is, backstall meer voorkomt en barfeedback 'moeilijker' is. Zoals ik zei, hele week les gegeven, sochtends 3man, smiddags 3 man, elke keer 3uur en geven allemaal zelfde aan
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Juli 05, 2011, 16:56:14
edit2Rapporteer  
je moet de lesser natuurlijk ook wel een beetje les geven: Kijk, dit is backstallen en je lost dat zo op ...........
Eigenlijk zouden ze alleen nog met C-shape's mogen lessen. De rest is net als als autorijden, gossie je kunt niet schakelen? Neem een automaat.
Vanaf vandaag alleen nog les met de X2.  schater
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Juli 05, 2011, 22:26:23
edit2Rapporteer  
ahhaha, ja, gelijk leren loopen btw Grin
Don't worry, ik leer ze ook hoe ze backstallen oplossen, vrij snel al zelfs. Tis aleen vervelend als ze meerbackstalling aan het tegengaan zijn dan proberen de kite heen en weer te sturen Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.