Bladder Kite vervangen, maar nu rare vorm?

RobinGrave

Berichten: 56
Oktober 14, 2011, 20:03:38
edit2Rapporteer  
Vandaag mn oudebladder vervangen met een U-stick bladder.

Maar toen ik hem oppompte was hij niet meer symmetrisch qua vorm.
Komt dit doordat de bladder nog een beetje aan de shape van de kite moet vormen?
Of heb ik mn kite nu verpest?

Bladder zit btw niet gedraait of iets. Dit heb ik nagecheckt.

Komt dit iemand bekend voor?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Oktober 14, 2011, 20:29:12
edit2Rapporteer  
heel apart......
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Oktober 14, 2011, 21:02:32
edit2Rapporteer  
De boel even goed masseren misschien?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Oktober 14, 2011, 21:09:44
edit2Rapporteer  
ff paar keer opnieuw oppompen, van niet zo hard naar hard...? of gewoon in de lucht gooien Smiley
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 Oktober 14, 2011, 21:38:25
edit2Rapporteer  
Nooit gezien, maar wellicht helpt een eerste sessie. De bladder volgt de vorm van de LE, dus probleem is toch de LE. Waar was de vorige bladder kapot?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Oktober 15, 2011, 12:40:44
edit2Rapporteer  
Ik heb dit nog nooit gehad bij vervanging.
Dus zou zeker proberen om hem half op te pompen en dan hem beetje te kneden overal. Dan doorpompen en kijken of het beter is.
Anders wellicht toch nog keer opnieuw erin.

Lijkt me erg slecht vliegen zo...en kans dat je bladder weer gaat knallen..

Succes!
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #6 Oktober 15, 2011, 14:30:16
edit2Rapporteer  
Pfoe, ik heb ook iets van 4x een LE bladder vervangen, maar dit heb ik nog nooit gehad..
Misschien zit hij toch nog een beetje gedraaid.
Mijn LE zat naar mijn denken ook een keer helemaal goed, maar de draai bleek slechts wat uitgestrekter te zitten en dat gaf em ook een iets andere vorm, maar niet zo.
darky001

Berichten: 330
Antwoord #7 Oktober 15, 2011, 15:37:54
edit2Rapporteer  
tube zit er zekers niet goed in.
kijk maar naar de witte plaatjes op de leading edge
zit verschil in.

trek em er nog maals er uit en pomp de bladder es op zonder de kite
en als dit wel goed lijkt probeer em er dan zo vlak mogelijk er op nieuw in te doen anders effe nieuwe zien te krijgen.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #8 Oktober 16, 2011, 00:25:14
edit2Rapporteer  
hmm, heb me een tijdje geleden door degene die mijn kites repareert laten vertellen dat die universele  bladders de hel zijn om te monteren Undecided. En deze zit zeker niet lekker.
Kan het op de foto niet helemaal zien, maar het lijkt ofdat je LE het binnenbochtje wil nemen. Heb je je ventielen wel goed uitgemeten, lijkt er een klein beetje op alsof je ventielen te ver uit  elkaar staan en daardoor je LE recht trekken???

Anders ben bang dat je hem toch weer terug zal moeten halen en hem vanaf het midden weer opnieuw erin zal moeten trekken, een beetje talkpoeder kan helpen dat de bladder wat makkelijker in zijn model glijdt. Al is het bij deze bladders een beetje de vraag welk model.
Of heel lang erover wrijven en knepen, maar geef je weinig kans.
RobinGrave

Berichten: 56
Antwoord #9 Oktober 19, 2011, 20:32:03
edit2Rapporteer  
Hmm vandaag uurtje mee gevaren. Na een beetje kneden ging hij inderdaad meer naar zn oude vorm, maar nog steeds niet echt helemaal hetzelfde.. Verder eigenlijk niet gemerkt dat ie anders vliegert?

Ventielen zitten naar mijn mening goed. In opgepompte toestand zie je ook niet echt dat het ventiel in het doek trekt..

Mn oude bladder was aan vervanging toe.. Ventielen versleten.. en er zat een hele grote ei op omdat de LE een keer was opengescheurd..

Keer op een droge dag de bladder er maar weer is eruit en erin doen

Bedankt voor de tips!!
 

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Oktober 20, 2011, 14:54:42
edit2Rapporteer  
Misschien ook eens een paar keer oppompen en leeg laten lopen. Alle beetjes kunnen helpen toch Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.