Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
Perfect idee. Dit zou inderdaad geintegreerd moeten worden in het 'vandaag aan het kiten stuk'. EVAN, zie jij hier mogelijkheden tot?:-)
|
|
|
|
René L
Logs: 0 | 2 uur
|
Ja top idee. Retourtje Groningen - Workum is 200+ km en dus al snel 30 E
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Het probleem is altijd dat je dan afhankelijk bent van de ander, ik kite graag wel een aantal uurtjes, ook in de winter en ff nazitten bij Aloha is altijd ook wel chill. Als je dan met iemand anders heen gaat die na een uur weg wil is dat ook weer lastig. Misschien een constante carpool opstap/wegrij plek?
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Het probleem is altijd dat je dan afhankelijk bent van de ander, ik kite graag wel een aantal uurtjes, ook in de winter en ff nazitten bij Aloha is altijd ook wel chill. Als je dan met iemand anders heen gaat die na een uur weg wil is dat ook weer lastig. Misschien een constante carpool opstap/wegrij plek? Dat zal je altijd hebben, je wilt altijd je kite uurtjes bij elkaar scharrelen, soms ook na het werk. Wat dat betreft is het een goed idee om de heen en terug rit van elkaar te scheiden, heen met de een en terug met de ander! De "lifter" moet dan wel alles mee nemen naar het strand zodat de "meenemer" weg kan als hij wil. Om het aantrekkelijker te maken voor "meenemers" is het ook een idee om vaste carpool plaatsen langs de routes af te spreken, waar de "lifter" op de (brom/snor) fiets of met OV naar toe kan komen. Technieken voor voor vervoer van je kit op een bromsnorfiets kan je hieronder plaatsen (bezemsteel kom er maar in!)
|
|
|
Snackyman
|
Dit topic is erg maatschappelijk verantwoord b)
Als mijn vriendin niet mee gaat heb ik nog wel een plekje vrij in mijn aygotje... en bij deze bied ik mij aan om te carpoolen vanuit Ridderkerk richting Kust.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Perfect idee. Dit zou inderdaad geintegreerd moeten worden in het 'vandaag aan het kiten stuk'. EVAN, zie jij hier mogelijkheden tot?:-)
Is zeker te integreren met het sessie-inplan gedeelte, alleen nog even uitdenken hoe exact.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Voor mij als student is het ook niet meer te doen, voortaan laat ik dagen zoals vandaag schieten waarbij het niet heel zeker is dat er een lekker windje is.
Maar zeker goed om zo'n topic op te zetten. Ik rij vaak vanuit de betuwe naar Zee of het IJsselmeer. Als ik niet met de kitemaat hier uit het dorp ga dan heb ik altijd nog wel één of twee plekker vrij.
|
|
|
Snackyman
|
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?
Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat wat 5 min fietsen is te gaan kiten.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat wat 5 min fietsen is te gaan kiten. 1:13 is wel erg karig voor een nieuwe auto, dat haal ik met mijn "bijna" oldtimer nog wel als ik extra zuinig rij. Maar iemand nog ideeën over welke info er allemaal ingevuld moet worden om aan te geven voor het carpoolen? Ook vooral de manier waarop je contact kunt leggen met de rijder, mobiel nummer zou dan fijn zijn maar het moet niet voor buitenstaanders een crawl-plaats voor telefoonnummers worden...
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat wat 5 min fietsen is te gaan kiten. 1:13 is wel erg karig voor een nieuwe auto, dat haal ik met mijn "bijna" oldtimer nog wel als ik extra zuinig rij. Maar iemand nog ideeën over welke info er allemaal ingevuld moet worden om aan te geven voor het carpoolen? Ook vooral de manier waarop je contact kunt leggen met de rijder, mobiel nummer zou dan fijn zijn maar het moet niet voor buitenstaanders een crawl-plaats voor telefoonnummers worden... Je moet goed lezen Evan, ik schrijf nieuwere Polo. De Auto is uit 1998 en volgens het boekie moet die 1:19 op de snelweg rijden. Tel er wat af en ik ben met 1:16 tevreden maar dat red ik niet. Is het niet een idee om dan automatisch een link te maken met carpoolplekken langs de snelweg ism google maps? Dan moeten de users aangeven waar ze wonen en dan kan er automatisch een link gemaakt worden. Dit systeem heb je ook op bepaalde zakelijk pakketen voor plannen ect.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Sorry, moet inderdaad beter lezen.
Wordt het met maps niet al snel te ingewikkeld? Ik bedoel, is het aangeven van aantal plekken, vertrekplaats en route via de snelwegen (dus A15 > N57 bijv) + spot niet voldoende samen met de mogelijkheid om met diegene in contact te komen?
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Inderdaad een goed idee. Tering betuwe is een aardig stukje rijden. Wat is een retourtje ijsselmeer / zee voor jou? 250km op een dag?
Naar Mirns is 332km en naar de Brouwersdam 276km , allebij retour. Dat is dus altijd een mooi bedrag aan benzine. En nu is het mooie nog dat mijn oude graf Sunny 1:16-17 reed en mijn mooie nieuwere Polo gemiddeld niet eens 1:13 haalt. Het is overigens bijna goedkoper een Speed 3 21m te kopen en op het plaatselijke grindgat wat 5 min fietsen is te gaan kiten. Heb ik nou nooit last van, 1:17 gemiddeld, en lange afstanden zelfs 1:20. En kitespots over het algemeen ook dichter bij huis, zie de retourafstanden van de spots waar ik dit jaar geweest ben. Horst 50 km retour Mirns 140 km retour Workum 150-160 km retour Zandmotor 300 km retour Brouwersdam 340 km retour Heb over het algemeen ook een plek vrij in m'n auto, en ruimte genoeg voor de kitespullen (vw caddy). Denk dat het handig is bij het inplannen van de kitesessie dat je ook een hokje kan aanvinken of je eventueel plek hebt. Waarna diegene die intresse heeft, daarop kan reageren en jij dan een persoonlijk bericht krijgt op kh (denk geen telefoonnr's ivm privacy). Denk inderdaad dat het aangeven van de hoofdwegen voldoende moet zijn.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Wordt het met maps niet al snel te ingewikkeld? Ik bedoel, is het aangeven van aantal plekken, vertrekplaats en route via de snelwegen (dus A15 > N57 bijv) + spot niet voldoende samen met de mogelijkheid om met diegene in contact te komen?
Opzich wel maar volgens mij moet de koppeling makkelijk te maken zijn. Dus bijvoorbeeld Brouwersdam als eindbestemming en Ochten als startpunt. Alleen door deze twee plaatsen moet er een koppeling gemaakt worden en dat moet makkelijk kunnen geloof ik.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Probeer eens 1 op 7, en dan meestal tussen 70 en 100 km om ergens te komen. Tenzij het goed waait, dan kan het binnen 25 km iets verder landinwaarts....
|
|
|
Evan
Administrator
|
Opzich wel maar volgens mij moet de koppeling makkelijk te maken zijn. Dus bijvoorbeeld Brouwersdam als eindbestemming en Ochten als startpunt. Alleen door deze twee plaatsen moet er een koppeling gemaakt worden en dat moet makkelijk kunnen geloof ik. Als jij dat nou eens uitzoekt
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Opzich wel maar volgens mij moet de koppeling makkelijk te maken zijn. Dus bijvoorbeeld Brouwersdam als eindbestemming en Ochten als startpunt. Alleen door deze twee plaatsen moet er een koppeling gemaakt worden en dat moet makkelijk kunnen geloof ik. Als jij dat nou eens uitzoekt Ik was al even snel aan het zoeken, ik ben morgen ochtend op mijn werk en daar maken wij gebruik van dat systeem. Ik zal eens kijken of ik dat kan achterhalen.
|
|
|
Andrétje
Geen avatar
|
Rij meestal samen met me kameraad maar als die niet kan, en ik me ma der auto lenen kan er wel iemand mee rijden, Dus een app of iets dergelijks zou mooi zijn..
|
|
|
Evan
Administrator
|
Offtopic reacties verwijderd, hou het graag on-topic zodat we ook echt tot een nieuwe kitehigh-functie kunnen komen!
|
|
|
Yoram
|
Rij 1 op 10 als ik heel goed me best doe in ze 5, maar ik blaas met dat ding van mij liever door. Maar ik houd ook van me vrijheid, dus ik rij sowieso liever zelf. Als me vaste buddies niet meerijden (zijn er iig nog maar 3 maar van plan/denk nr 4 toe tevoegen, hebben voorrang ) dan heb ik wel een plekje vrij, meestal altijd wel een plekje over Kan er 2 meenemen, met heel goed proppen eventueel nog een derde maar dat zit niet zo ruim. Denk dat je het beste een app kan maken waarin: 1. Mensen die een plek zoeken een oproep kunnen plaatsen met: - Omgeving, voorkeur voor een spot eventueel en contact gegevens? 2. Aanbod, met: - Vertrektijd; - Omgeving; - Spot (bestemming). Zodra geslaagd, kwestie van een vakje aanvinken en de oproep verdwijnt. Ik vind eigenlijk niet dat je het samen moet trekken met het loggen van je sessies of iets dergelijks want daar doet niet iedereen aan, ik eigenlijk niet.
|
|
|
Evan
Administrator
|
@ Yoram. Je zou wel aan willen geven dat je carpool-plaats vrij hebt maar niet willen aankondigen waar je gaat kiten via de sessie-aanknodiging?
Waarom precies als ik vragen mag, want in principe verschillen die 2 vrijwel niet van elkaar en je aankondiging/log kun je altijd verwijderen/onzichtbaar maken als je niet wilt dat anderen later je geschiedenis inkijken.
|
|
|
Yoram
|
@ Yoram. Je zou wel aan willen geven dat je carpool-plaats vrij hebt maar niet willen aankondigen waar je gaat kiten via de sessie-aanknodiging?
Waarom precies als ik vragen mag, want in principe verschillen die 2 vrijwel niet van elkaar en je aankondiging/log kun je altijd verwijderen/onzichtbaar maken als je niet wilt dat anderen later je geschiedenis inkijken.
In dat laatste geval (als verwijderen mogelijk is) heb ik eigenlijk niks gezegd. Ik zou zeggen go for it!
|
|
|
Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
even off-topic, de gemiddelde TDI kost nog steeds meer aan afschrijving dan aan diesel, dus niet jammeren over de dieselprijs maar jammeren over de BPM !
|
|
|