Bladder spontaan ontploft is dit nog te repareren?

francesco90

Geen avatar

Berichten: 12
Juni 23, 2012, 12:45:39
edit2Rapporteer  
Was vandaag mijn 9m ozone instinct sport 2 aan het op pompen aan het Oostvoornse meer. Nadat ik daarna mijn lijken had uitgerold en vast gemaakt snel omkleden en toen hoorde ik een harde knal. Mijn kite dus  Angry! De leading edge is totaal ontploft met als gevolg een gat van 25 cm en de hele naad van de leading edge is af gescheurd Cry. Er lagen wel wat schelpjes maar niet meer dan ieder ander strand dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Ook pomp ik mijn kite altijd flink op maar ik denk niet te veel (kan dit uberhaubt?). Dit zou toch niet moeten kunnen? de kite is misschien 20x gebruikt.

Nouja is dit nog de moeite om te repareren is kan ik beter opzoek naar een nieuwe kite? 
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Juni 23, 2012, 12:53:24
edit2Rapporteer  
Was vandaag mijn 9m ozone instinct sport 2 aan het op pompen aan het Oostvoornse meer. Nadat ik daarna mijn lijken had uitgerold en vast gemaakt snel omkleden en toen hoorde ik een harde knal. Mijn kite dus  Angry! De leading edge is totaal ontploft met als gevolg een gat van 25 cm en de hele naad van de leading edge is af gescheurd Cry. Er lagen wel wat schelpjes maar niet meer dan ieder ander strand dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Ook pomp ik mijn kite altijd flink op maar ik denk niet te veel (kan dit uberhaubt?). Dit zou toch niet moeten kunnen? de kite is misschien 20x gebruikt.

Nouja is dit nog de moeite om te repareren is kan ik beter opzoek naar een nieuwe kite? 
schater Wát rolde je daar uit?

Sorry moest even... Maar dat ziet er naar uit, stuur even een mail met foto naar je favoriete zeilmaker. (Farla kan ik aanraden maar er zijn er vast meer die dit kunnen).
jorandb

Berichten: 56
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #2 Juni 23, 2012, 14:41:59
edit2Rapporteer  
ik zou inderdaad farla even proberen!
ik was tijdens het NK ook op Scheveningen en daar zij de eigenaar van kiteoutlet.eu dat hij ook bladders en leading edges kon repareren dus die zou je ook nog kunnen proberen.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 Juni 23, 2012, 15:48:11
edit2Rapporteer  
Nieuwe Front tube bij Ozone bestellen en de leading Edge bij een zeilmaker laten repareren (Farla)
Let op de zeilmaker moet ervaring hebben met het repareren van kites. Het stiksel moet aan de binnen kant worden afgeplakt, anders schuurt je fronttube langs de naad een dan gaat deze weer kapot!

Front tube die gescheurt is zou ik vervangen en niet repareren. gewoon p zeker gaan.



geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 Juni 23, 2012, 16:50:25
edit2Rapporteer  
Te hard oppompen kan zeker. Vroeger kwam het (veel) vaker voor dat iemand zijn kite te hard oppompte met als gevolg een dergelijk knal.

Is tie maar 20 keer gebruikt vanaf 2009? Dat is heel weinig voor een 9m.

Zo'n LE bladder gaat hoogstwaarschijnlijk richting EUR 50 en die reparatie gaat wel iets meer kosten. Farla is inderdaad een goed adres voor kitereparaties. Niet alle zeilmakerijen kunnen met kites uit de voeten. Succes!
francesco90

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #5 Juni 24, 2012, 10:31:05
edit2Rapporteer  
Te hard oppompen kan zeker. Vroeger kwam het (veel) vaker voor dat iemand zijn kite te hard oppompte met als gevolg een dergelijk knal.

Is tie maar 20 keer gebruikt vanaf 2009? Dat is heel weinig voor een 9m.

Zo'n LE bladder gaat hoogstwaarschijnlijk richting EUR 50 en die reparatie gaat wel iets meer kosten. Farla is inderdaad een goed adres voor kitereparaties. Niet alle zeilmakerijen kunnen met kites uit de voeten. Succes!

Ik windsurf ook dus meestal als het wat harder waait doe ik dat.
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #6 Juni 24, 2012, 10:37:54
edit2Rapporteer  
Je kunt dit prima laten maken bij Gerrit Renooij van kiteoutlet.eu....

Hij plakt je leading edge met een seal apparaat (net als je biefstuk bij de slager) en stikt je doek weer dicht zoals het was maar dan met een extra dubbele stik naad.
Volgens mij was ik rond de 70 euro kwijt voor die reparatie maar daarna heb ik het nooit meer problemen gehad.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Juni 24, 2012, 11:10:44
edit2Rapporteer  
Ik zou wel een nieuwe LE doen, heb hier vroegah ervaring mee gehad, nieuw is beter. Wel idd ff de rest laten fixen.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #8 Juni 24, 2012, 11:11:10
edit2Rapporteer  
vooral in het buitenland (lees warme landen) moet je je kite niet te hard op pompen in de ochtend, al komt de zon warmt dit de lucht op, hierdoor zet de lucht uit, ook in je LE. waardoor de druk oploopt en alsnog kan klappen.

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #9 Juni 24, 2012, 20:33:34
edit2Rapporteer  
Dat is toch een vaker gehoord probleem.ik heb hier ook een ozone Instinct Sport II liggen die hetzelfde overkomen is.

Met een beetje handigheid en een goede naaimachine kun je het zelf. Is mij tenminste wel gelukt...
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #10 Juni 24, 2012, 20:43:12
edit2Rapporteer  
Ik heb goede ervaringen met kitekapot punt nl
Nieuwe bladder, nieuwe ventielen voor 70 eurries geloof ik.
Succes in ieder geval.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Juni 24, 2012, 20:48:59
edit2Rapporteer  
Ik heb ook eens zo'n mega scheur in mijn Le-bladder gehad ....

werd toppie gerepareerd  Gerrit Renooij (kitereparatie.nl)

na een dag weer terug ...... da' s pas service ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #12 Juli 07, 2012, 18:38:47
edit2Rapporteer  
Mijn OR rise 12m klapte spontaan toen ie relaxt in de lucht hing. Kan gebeuren volgens OR, 1 op de zoveel  Roll Eyes

Nieuwe bladder kopen zoals gezegd en de LE laten fixen. ThumpsUp
yanick

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #13 September 02, 2012, 13:42:35
edit2Rapporteer  
ik heb dat 2 weken geleden gehad.
toen heb ik hem naar kiterepair gestuur omdat het wel dicht bij was en ik had hem binne 4 dagen weer terug als nieuw. Joepie Joepie
en nu maar weer wachten op wind was er is echt helemaal niks hier
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 September 02, 2012, 19:21:32
edit2Rapporteer  
Tear-Aid A kppen en erop plakken voor zowel de bladder als de front tube
http://www.tear-aid.nl/
Mogelijk moet je je naad van de leading edge open prutsen zodat je de leading edge tube binnen en buiten kunt plakken met Tear-Aid A en daarna gewoon dicht naaien.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.